Tworzenie stron WWW

Co powinna zawierać strona internetowa klubu siłowni lub klubu fitness?

Wybierając siłownię chcemy mieć pewność, że trafimy na dobry sprzęt i doświadczonych trenerów. Oprócz opinii znajomych, najważniejszym wyznacznikiem wyboru stają się opinie internetowe oraz firmowe strony internetowe siłowni. To, jak pokażesz się w sieci może zaważyć na sukcesie Twojego klubu. Jako firma wspierająca przedsiębiorców w ich dążeniu do rozwoju zawsze staramy się wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów. Jednym z nich była warszawska siłownia, która mierzyła się z konkurencyjnym rynkiem. Jak poprawiliśmy jej widoczność i potroiliśmy dla niej liczbę użytkowników korzystających z usług fitness – zapraszamy do lektury!

Jak stworzyć stronę internetową w branży fitness?

Aktywność fizyczna zyskuje na popularności, szczególnie z nadejściem wiosny i nowego roku, a wraz z nią zainteresowanie kierowane jest w stronę siłowni, klubów fitness i branżowych stron WWW. To właśnie w sieci wiele osób zaczyna poszukiwania potencjalnych miejsc, w których można rozpocząć trening pod okiem specjalistów. Strona, jaką stworzyliśmy dla firmy zonefitness.pl miała połączyć ofertowy charakter dotychczasowej strony WWW z treścią, która ułatwi budowanie zaufania i zainteresowania użytkowników. Odświeżenie wyglądu strony, poprawa szybkości ładowania, rozbudowanie o nowe podstrony i optymalizacja pracy witryny były podstawowym celem naszych działań.

W zakresie wyglądu strony internetowej Klient od początku prosił o zmianę szablonu. Zgodnie z jego wytycznymi nowa odsłona serwisu miała być nowoczesna, ale nie uciekająca od lifestylu oraz bieżących trendów. Połączenie tych 3 kwestii było nie lada wyzwaniem, ale efektem prac jest prosta strona główna, przypięte menu z rozbudowaną listą podstron dla różnych kategorii oraz łatwa nawigacja za pomocą menu i przycisku powracającego na górę strony umieszczonego w stopce.

Strona internetowa klubu fitness i siłowni

Kolorystyka strony odpowiada schematowi kolorów stosowanemu przez markę w logo i wszystkich materiałach promocyjnych. Na białym tle pojawiają się czarne napisy i niebieskie elementy graficzne oraz duże zdjęcia przełamujące wrażenie nadmiaru tekstu. Zachowaliśmy w ten sposób spójność między treścią online oraz materiałami promocyjnymi w wersji fizycznej tj. broszury czy wizytówki.

Co widać na stronie głównej siłowni?

Po otwarciu strony głównej trafiamy bezpośrednio na nagłówek typu slider z CTA dopasowanym do każdego z nagłówków. Rozwiązanie takie ułatwia informowanie o nowych promocjach, ofertach czy aktualnościach już przy pierwszym kontakcie użytkownika ze stroną. Call To Action (zawołanie do działania) również będzie się zmieniało w zależności od informacji, jaką chcemy przekazać – możemy zachęcać do odwiedzenia strony z grafikiem zajęć, ale też do kontaktu w sprawie promocyjnego karnetu na siłownię czy oferty dla stałego klienta.

Strona internetowa dla siłowni lub fitness klubu - wykonanie

Podstrony na stronie WWW siłowni – jakie informacje są kluczowe dla klientów?

Ze względu na rozbudowaną ofertę siłowni i konieczność przedstawienia wielu istotnych z perspektywy klienta informacji, strona została podzielona na szereg podstron do których przejdziemy z poziomu rozwijanego menu. Rozkład treści na podstronach zależy od rodzaju informacji, jakie ma przekazać – na podstronie grafik wbudowaliśmy widget zsynchronizowany z grafikiem prowadzonym w siedzibie siłowni. Dzięki temu każdy użytkownik sprawdzi jakie zajęcia są prowadzone, przez jakiego trenera, a które zostały odwołane.

Grafik siłowni na stronie internetowej

Dla ułatwienia nawigacji, na stronie głównej znalazł się blok ze zdjęciami i podlinkowanymi do nich podstronami ofertowymi.

Dane kontaktowe siłowni

Docelowym działaniem, jakiego oczekujemy od użytkownika odwiedzającego stronę siłowni jest nawiązanie kontaktu z klubem i podjęcie treningu, zakup karnetu bądź skorzystanie z określonej promocji. W związku z tym ważnym punktem skupienia strony będzie skuteczne przekazanie i udostępnienie danych kontaktowych oraz kierowanie na nie z pomocą Call To Action.

Adres siłowni na stronie internetowej

Dane kontaktowe siłowni znalazły się w pierwszej kolejności ponad menu głównym oraz w stopce widocznych na stronie głównej i każdej podstronie. Dodatkowo została utworzona podstrona kontaktowa z formularzem, wszystkimi danymi kontaktowymi, wskazówkami dojazdu do siłowni i godzinami pracy klubu.

Formularz kontaktowy jest prosty, a dzięki pozostałym opcjom kontaktu użytkownik nie czuje się przymuszony do pozostawienia swoich danych. Ze względu na brak newslettera, przekazywane dane nie są przechowywane i wykorzystywane w celach marketingowych.

Optymalizacja strony internetowej dla siłowni

Przygotowanie projektu strony www objęło przede wszystkim zmiany w szacie graficznej i wprowadzeniu dodatkowych treści, które należało później odpowiednio zoptymalizować pod kątem wygody przeglądania dla użytkownika i uzyskania wysokiej oceny w algorytmach Google.

Popracowaliśmy nad prędkością ładowania strony, responsywnością, architekturą strony, wewnętrznym linkowaniem, optymalizacją grafik oraz wdrożeniem widgetów dla mediów społecznościowych, grafiku i mapy Google. Wszystkie elementy muszą działać sprawnie i nie mogą spowalniać działania witryny.

Strona mobilna dla siłowni

Zgodnie z najnowszymi standardami jakości i wymogami algorytmów Google, strona Klienta została dopasowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, bez utraty na jakości, przejrzystym szablonie strony czy prostocie nawigacji.

W zakresie SEO postawiliśmy przede wszystkim na optymalizację na stronie głównej (frazy ogólne) oraz podstronach, gdzie znalazło się miejsce dla konkretnych fraz kluczowych związanych z oferowanymi przez klub zajęciami. Liczba podstron ułatwiła pracę nad treścią bez naruszania zasad word stuffing (nadużywania fraz kluczowych) oraz tworzenia nienaturalnie brzmiących treści.

Opis usług siłowni i klubu fitness na stronie internetowej

Wyniki strony internetowej w SERP – efekty pracy

Zadanie, jakie postawił przed nami Klient opierało się na stworzeniu nowej strony WWW na podwalinach tej, z której klub i siłownia korzystali już od dawna. Wyniki w postaci lepszej widoczności w SERP (wynikach wyszukiwania), lepszej konwersji na formularzu kontaktowym czy ogólnego zwiększenia ruchu na stronie były mile widziane, ale nie mieliśmy sztywno ustalonych wyników liczbowych, do jakich dążyliśmy.

Strona internetowa siłowni w Warszawie

Dla głównych fraz kluczowych udało nam się osiągnąć pozycję w TOP 10 oraz TOP 5 wyników, co biorąc pod uwagę ogromną liczbę siłowni działających w Warszawie, a nawet w samej okolicy Alei Jerozolimskich było dla naszego Klienta dobrym osiągnięciem. Udało się też zwiększyć liczbę osób trafiających do siłowni przez stronę WWW o 76%, a osób korzystających z ofert promocyjnych publikowanych na stronie o 125%.

Jak możemy pomóc w stworzeniu strony WWW dla Ciebie?

Jeśli szukasz sposobu na zaktualizowanie swojej strony internetowej i poprawę jej wyników oraz widoczności w wyszukiwarce, zgłoś się do nas – https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych. Wykonamy dla Ciebie nowoczesną witrynę, która będzie łatwiejsza w nawigacji dla użytkowników, a przy tym przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Budujemy strony internetowe dla firm działających w różnych branżach, co udowadniają przykładowe realizacje: