Tworzenie stron WWW

Jak stworzyć stronę internetową dla branży motoryzacyjnej? (Case Study)

Strona internetowa w branży motoryzacyjnej nie należy do najważniejszych elementów budowania relacji z klientem. Zapotrzebowanie na serwisy samochodowe jest na tyle duże, że często żadna promocja nie jest im potrzebna. Wyróżnienie się na tle konkurencji dobrą stroną internetową daje tym samym ogromne możliwości sukcesu i rozpoznawalności na rynku, nie tylko lokalnie. Jak wykorzystaliśmy to na korzyść naszego Klienta? Sprawdź studium przypadku projektu strony WWW dla warsztatu samochodowego.

Tworzenie stron WWW dla branży motoryzacyjnej – kim jest Klient?

Nasz kolejny Klient – właściciel warsztatu samochodowego e-eurocar.pl, specjalizującego się m.in. w naprawach systemów elektronicznych, zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w przygotowaniu solidnej strony WWW. Cel był prosty – dotrzeć do większego grona potencjalnych klientów i zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku, poprzez promocję w sieci i pozycjonowanie. Jako warsztat specjalistyczny z rozbudowaną ofertą, nasz Klient miał wystarczająco dużo treści, by stworzyć wartościową stronę i wykorzystać ją jako coś więcej, niż wirtualną wizytówkę. Wszystkie działania i elementy, jakie wdrożyliśmy, miały przyciągnąć uwagę nowych klientów i poszerzyć zasięg marki. Na czym się skupiliśmy?

Tworzenie strony internetowej: podstawowe elementy

Zgłaszając się z prośbą o pomoc do home.pl, Klient miał swoje pomysły na stronę internetową, ale strona nie istniała fizycznie w sieci. Stworzenie projektu strony od zera dało nam wiele swobody i pozwoliło na osiągnięcie dobrych wyników już we wczesnych etapach działania, bo strona nie miała złej historii w Google. Umieszczając elementy w projekcie strony internetowej bazowaliśmy na standardach branżowych i analizie konkurencji. Opieraliśmy się też na współczesnych trendach w tworzeniu stron internetowych i na tym, co może sprzedawać się w oczach dzisiejszego klienta warsztatu samochodowego. W projekcie strony stawialiśmy na profesjonalną prezentację firmy i jej usług oraz budowanie zaufania do marki.

Projekt strony WWW

Tło i kolorystyka strony

Tło i kolorystykę strony zachowaliśmy w jasnej tonacji. Choć w najnowszych trendach pojawia się ciemny motyw dla stron WWW i aplikacji mobilnych, profesjonalne strony internetowe w dalszym ciągu korzystają z przejrzystości, czytelności i estetyce jaśniejszej kolorystyki. Delikatne akcenty w tle będące tłem dla grafik i tekstu oraz dobra równowaga pomiędzy tekstem a grafiką daje poczucie prostoty, ale jednocześnie buduje wiarygodność strony nie przepełniając jej zbędnym szumem.

budowa strony WWW dla warsztatu samochodowego

Czytelność strony internetowej

Czytelność strony budowaliśmy w oparciu o prostą kolorystykę, lekką czcionkę oraz czytelny interfejs i dobrą organizację całej struktury strony. Na stronie głównej znalazły się jedynie podstawowe informacje o firmie i oferowanych usługach oraz przekierowania do podstron rozwijających zakres poszczególnych usług oferowanych przez warsztat. Użytkownik strony wie, co może na niej znaleźć i gdzie tego szukać, a takie działanie doceniają również roboty wyszukiwarek.

Interaktywne menu

Poziome menu porusza się po stronie wraz z użytkownikiem. Dzięki płynności paska menu, użytkownik ma dostęp do strony głównej oraz podstron niezależnie od swojej pozycji na stronie, co przekłada się na prostą i skuteczną nawigację po całej witrynie.

Przyjazna struktura strony

Cała struktura strony została zaprojektowana tak, by poruszanie się po stronie www było jak najłatwiejsze i czytelne dla użytkownika oraz robotów wyszukiwarki.

Strona WWW warsztatu samochodowego

Formularz kontaktowy

Dane kontaktowe są dla naszego Klienta jednym z ważniejszych aspektów, bo działania strony mają skupiać się na przyciąganiu uwagi nowych klientów do serwisu. Z tego też powodu zdecydowaliśmy się na umieszczenie formularza kontaktowego w dedykowanej zakładce, ale też stworzenie prostego, klikalnego CTA (wezwania do działania) na dole strony głównej zachęcającego do rozmowy telefonicznej z warsztatem lub wypełnienia formularza.

Tworzenie stron internetowych w branży motoryzacyjnej

Above the fold

Above the fold, czyli co zobaczy użytkownik bezpośrednio po wejściu na stronę WWW, bez przewijania w dół? Przede wszystkim jest to menu główne oraz nagłówek w formie slidera z grafikami reprezentującymi główne usługi oferowane przez warsztat i klikalne odnośniki do dedykowanych dla nich podstron. Taki układ jest dla użytkownika atrakcyjny i przy stronach prezentujących pełną działalność firmy zdecydowanie bardziej korzystny, niż klasyczny, statyczny nagłówek wprowadzający.

Strona internetowa w branży motoryzacyjnej

Ikony na stronie

Ciekawym elementem prezentacji na stronie Klienta są ikony. Znajdują się na stronie głównej i reprezentują zalety korzystania z usług warsztatu. Ikony to czytelna i bardziej atrakcyjna forma prezentacji, niż klasyczna lista z linkami do podstron. To ciekawy sposób na przełamanie nadmiaru treści na stronie głównej.

Optymalizacja SEO

Poza projektem strony WWW, skupiliśmy się także na jej odpowiednim przygotowaniu pod kątem treści prezentowanych na stronie i ich optymalizacji. Wybór odpowiednich słów kluczowych, wykorzystanie właściwych fraz w tagach title, nagłówkach H1 czy metatagach to podstawa budowania widoczności marki w sieci. Popracowaliśmy również nad szybkością ładowania strony oraz responsywnością – strona, która nie działa dziś poprawnie na urządzeniach mobilnych nie ma szans na zaistnienie w świadomości użytkownika.

Strona WWW dla branży motoryzacyjnej

Korzyści biznesowe wynikające z realizacji projektu strony internetowej

Dobry wygląd strony i właściwe przygotowanie techniczne to jedynie początek – prawdziwy sukces projektu strony jest weryfikowany przez realizację postawionych na początku współpracy celów, które w przypadku naszego Klienta skupiały się na pozyskaniu nowych klientów dla warsztatu oraz zwiększeniu widoczności marki na rynku. Liczba użytkowników, którzy zgłosili się do warsztatu poprzez formularz kontaktowy, już w pierwszych miesiącach działania strony, przekroczyła próg 5-10 zapytań dziennie. Biorąc pod uwagę fakt, że wcześniejsze działania naszego Klienta były skupione wyłącznie lokalnie, taki wynik na początek jest naprawdę dobry.

Warto w tym miejscu zaznaczyć też, że w ogólnej puli klientów warsztatu pojawia się obecnie nawet 30% więcej klientów krajowych spoza bezpośredniego obszaru działalności firmy. Jeśli użytkownicy trafiający na stronę naszego Klienta są w stanie przejechać nawet kilkaset kilometrów po to, by skorzystać z jego usług, strona internetowa spełniła swoje zadanie.

Jak stworzyć stronę internetową? Tylko z home.pl

Z wieloletnim doświadczeniem na rynku i ciągłym pogłębianiem wiedzy w zakresie budowania solidnych stron internetowych WordPress, nasi specjaliści potrafią poradzić sobie z każdym wyzwaniem, niezależnie od branży. Wejdź na: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, prześlij formularz i przekonaj się, jak możemy poprawić działanie Twojej strony internetowej.

Tani hosting WWW z ochroną