Marketing

Jesteś z Warszawy? Sprawdź, gdzie zlecić tworzenie stron WWW

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Jeśli tutaj trafiłeś, z pewnością interesuje Cię tematyka tworzenia stron internetowych i swój biznes prowadzisz w Warszawie lub jej okolicach. Prawdopodobnie zastanawiasz się jeszcze nad zleceniem stworzenia strony www firmie zewnętrznej lub już podjąłeś o tym decyzję. W tym artykule przekażemy Ci wiedzę na temat tego, jak właściwie powinien wyglądać proces projektowania stron internetowych i dlaczego warto oddać takie zadanie w ręce profesjonalistów.

Dlaczego zlecenie stworzenia strony WWW się opłaca?

Stworzenie strony internetowej w dobie intuicyjnych kreatorów nie stanowi już większego problemu. Samodzielność – zwłaszcza na początku biznesu – przyniesie spore oszczędności. Czy taki wybór opłaci się jednak w dłużej perspektywie czasu? Niekoniecznie.

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio zaprojektowana i wykorzystywana witryna internetowa staje się jednym z ważniejszych elementów promocji i budowania zaufania do firmy. Jej rola staje się nieoceniona zwłaszcza w wielkich miastach w branżach usługowych np. stomatologia, nieruchomości czy marketing. Wielokrotnie bagatelizowana na starcie sztuka web designu odbija się echem w późniejszych etapach użytkowania własnej witryny, a nieumiejętnie przygotowana darmowa strona www kosztuje naszą firmę więcej, niż moglibyśmy przypuszczać.

Dlaczego tak się dzieje? Pokrótce – profesjonalnie zaprojektowana strona WWW wygeneruje zysk szybciej oraz przy mniejszych nakładach czasu, pracy i pieniędzy. Jeśli potraktujemy temat po macoszemu, musimy liczyć się z tym, że wszystkie parametry, które jesteśmy w stanie zmierzyć, wypadną gorzej. Straci na tym Twoja firma. Co możesz zatem zyskać, zlecając wykonanie witryny profesjonalistom?

Jak zaoszczędzić czas przy tworzeniu strony WWW?

Czas jest zasobem ograniczonym, cennym i często traktowanym jak produkt premium. Możesz poświęcić go na samodzielne stworzenie strony WWW, co jednak odbije się na pozostałe obszary Twojej działalności. Współpraca z agencją w ramach projektowania strony WWW gwarantuje otrzymanie gotowego produktu w określonym – wcześniej ustalonym – czasie.

Jak dobrze wykonana strona WWW wpływa na zyski?

Jak w prosty sposób zmierzyć efektywność strony WWW? W home.pl koszt wykonania strony typu one page to niecałe 860 zł brutto, a stworzenie witryny mającej do 5 zakładek – 1600 zł brutto. To, czy taki wydatek z perspektywy biznesu jest duży lub mały opisuje poniższy przykład.

Zachowanie klientów na swojej stronie możesz mierzyć poprzez wiele narzędzi marketingowych. Przyjmijmy, że średnia wartość produktu na Twojej stronie to 100 zł, a przez niedopracowaną stronę WWW jeden klient w miesiącu nie zdecyduje się na zakup. W przedziale rocznym to 1200 zł, a przez 5 lat 6 000 zł. Jeśli za liczbę początkową przyjmiemy 3 klientów, po roku strata wyniesie 3600 zł, a w pięcioletnim okresie 18 000 zł.

W tej sytuacji koszt wykonania strony WWW jest w stanie pokryć jedno zamówienie w miesiącu np. w Twoim sklepie internetowym. A dobra strona WWW z intuicyjnym interfejsem i profesjonalną szatą graficzną zwiększy z pewnością liczbę klientów.

Jakie atuty posiada zewnętrzny wykonawca strony WWW?

Firma z wieloletnim doświadczeniem jest w stanie wykonać lepszy i bardziej efektywny produkt w krótszym czasie. Dodatkowo, współpraca zatrudnionych w niej projektantów z klientami z różnych branż pozwala im zgłębić wiedzę na temat rozwiązań sprawdzających się w obszarze wielu działalności. Profesjonaliści znają problemy związane z projektowaniem i wdrażaniem witryn. Często są w stanie, już na etapie koncepcji lub wywiadu z klientem, odrzucić błędne założenia. Wdrażanie modyfikacji w gotowym projekcie strony internetowej jest kosztowne oraz czasochłonne. Korzystając z pomocy specjalistów jesteśmy w stanie zaoszczędzić czas oraz pieniądze.

Czy strona WWW musi być unikalna?

W dzisiejszych czasach stworzenie strony nie jest wielkim osiągnięciem. Powodem do dumy jest natomiast przygotowanie unikatowego, charakterystycznego projektu ze spójną wizją. Taką dopracowaną koncepcję możemy spokojnie przenieść na pozostałe kanały komunikacji – social media, reklamę w sieci reklamowej Google czy tradycyjne media. Decyzja o designie strony internetowej będzie miała swoje dobre lub złe konsekwencje dla Twojej firmy na dłuższy czas.

Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Zgodnie z tą zasadą kilka pierwszych sekund spędzonych na stronie internetowej wystarczy użytkownikowi, aby wyrobić sobie zdanie na jej temat. Często przekłada się ono na ocenę usług, a ostatecznie na decyzję zakupową.

Czym skutkuje zły design strony WWW?

Budowa strony WWW jest projektem wieloetapowym – design przyjazny użytkownikowi, dobór grafik, tworzenie tekstów – to wszystko wymaga przygotowania strategii działania oraz doboru odpowiednich rozwiązań technicznych (np. po to, aby strona była responsywna). Proces optymalizacji często pozostaje poza zasięgiem i możliwościami przeciętnego przedsiębiorcy, zwłaszcza, kiedy strona została wykonana samodzielnie. Konsekwencją słabo zoptymalizowanej witryny są jej niższe pozycje w wynikach wyszukiwania w Google, a co za tym idzie – niższa sprzedaż.

Jak wygląda profesjonalne tworzenie strony internetowej?

Firmy zajmujące się profesjonalnym tworzeniem stron WWW posiadają odpowiednie procedury i standardy w ustalaniu szczegółów z klientem. Dlaczego? Aby zlecenie wykonania strony zostało skutecznie zamknięte, a projekt oddany w ręce klienta końcowego. Dlatego jako przedsiębiorca szukający firmy do stworzenia nowej strony WWW powinieneś oczekiwać nie tylko wglądu do projektu strony, ale także zapytaj o indywidualne podejście i elementy dopasowane do Twojej branży. Przykładowo jako firma budowlana nie musisz posiadać na stronie kalendarza wizyt, z którego korzysta salon urody. Bez względu na rodzaj biznesu cały proces tworzenia strony WWW powinien zmieścić się w 6 krokach:

  1. Planowanie – ustalenie z klientem priorytetów (najlepiej za pomocą briefu lub ankiety).
  2. Projektowanie – tworzenie projektu graficznego przyszłej strony na podstawie wcześniejszego wywiadu.
  3. Tworzenie treści – przygotowanie indywidualnych, profesjonalnych treści, które pomogą w pozycjonowaniu.
  4. Programowanie – łączenie grafiki i treści w jedną całość.
  5. Wdrażanie – publikacja strony i jej optymalizacja.
  6. Przekazanie strony – gotowa strona internetowa zostaje przekazana klientowi na własność.

Tworzenie stron internetowych w Warszawie – analiza danych

Poszukiwania wykonawcy znacząca większość osób – być może także Ty – rozpoczyna od wpisania w swojej wyszukiwarce frazy: tworzenie stron www warszawa lub tworzenie stron internetowych warszawa. Po chwili możesz wybierać spośród sporej listy firm – wydaję się to proste, szybkie i przyjemne. Zanim jednak zdecydujesz się wybrać konkretnego wykonawcę, warto abyś wiedział, czego możesz oczekiwać od profesjonalnej firmy – tak aby współpraca i jej efekty były dla Ciebie satysfakcjonujące.

Google Analytics - dane
Google Analytics home.pl, dane za rok 2019

Przyjrzyjmy się bliżej, jak kształtuje się zainteresowanie tematem na podstawie danych pochodzących z Google Analytics home.pl. Z mapki wynika, że zdecydowana większość – aż 34% osób odwiedzających podstronę home.pl dotyczącą usługi „tworzenie stron internetowych” pochodzi z Warszawy. Dane zawarte w wykresie wskazują na dużą świadomość marketingową wśród zainteresowanych stworzeniem swojej witryny internetowej w Warszawie.

Chcąc sprawdzić – szybko i bez dostępu do narzędzi marketingowych – jak duża jest potencjalna grupa osób zainteresowanych tematem projektowania stron www dla wybranej lokalizacji, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Google frazę: tworzenie stron warszawa. Poniżej otrzymamy wynik, który w jest aktualny i będzie stanowić nasz punkt odniesienia.

Wyszukiwanie ofert tworzenia stron WWW w Warszawie.

Na co zwrócić uwagę przy zamówieniu strony WWW?

Każdy początek biznesu wiąże się z kosztami, ale są rzeczy, na których nie warto oszczędzać. Podejrzanie niska cena za stworzenie strony WWW najprawdopodobniej wiąże się z niską jakością usługi.

Bądź także czujny, jeśli otrzymasz wycenę przed przeprowadzeniem rozmowy na temat celów, oczekiwań oraz grupy docelowej jaka miałaby być odbiorcą strony. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że firma bazuje jedynie na warstwie wizualnej witryny, nie biorąc pod uwagę skuteczności działania i sprzedaży, co wiąże się z dostosowaniem interfejsu pod Twoje potrzeby.

Pamiętaj o umowie. Profesjonaliści zawsze podpiszą z Tobą umowę, która określi Wasze wzajemne zobowiązania oraz zakres prac, jaki będzie wykonany. Terminy umowne chronią zarówno wykonawcę, jak i Ciebie. Współpraca z legalnie działającą firmą daje również ewentualną możliwość dochodzenia swoich praw przed sądem w problemowych sytuacjach.

Dodaj komentarz