Porządna strona internetowa w branży nieruchomości zbudowała już sukces niejednego biznesu. Przy ogromnych kwotach inwestycji, jakie pojawiają się na rynku nieruchomości, zbudowanie zaufania do Klienta jest sprawą nadrzędną. Sprawdź, jak udało nam się przebudować stronę internetową naszego klienta – doradcy nieruchomości dwtz.pl i jakie efekty przyniosła całkowita zmiana wizerunku ich strony.
Początek współpracy – strona WWW dla doradcy nieruchomości
Nasz Klient zgłosił się do home.pl z bardzo wyraźnym, a jednocześnie pozornie prostym problemem. Jego strona internetowa, którą stworzył kilka lat wcześniej zdawała się nie odpowiadać już najnowszym standardom wizerunkowym i nie przyciągała uwagi tak wielu klientów, jak można by oczekiwać. Po krótkiej analizie naszych specjalistów szybko oceniliśmy, że zarówno wygląd graficzny, jak i działanie samej strony faktycznie były do poprawy. Klientowi nie zależało na nasyceniu strony treścią czy budowaniu dodatkowych elementów w postaci bloga eksperckiego – strona internetowa ma być tu jedynie wizytówką przekierowującą osoby poszukujące doradcy nieruchomości do naszego Klienta. Za cel postawiliśmy więc sobie budowę idealnie prostej, a zarazem zawierającej wystarczająco dużo informacji, strony internetowej. Co wdrożyliśmy?
Projektowanie stron internetowych – praca nad istniejącą stroną
Stronę dwtz.pl tworzyliśmy na bazie istniejącej strony, ale w pewnym sensie także zupełnie od podstaw. Poprzedni szablon był przestarzały i zupełnie nie odzwierciedlał wizerunku współczesnej, wartej zaufania firmy która może reprezentować klienta i doradzać w kwestiach zakupu nieruchomości. Wraz z Klientem zgodziliśmy się co do jednego – szablon strony miał być minimalistyczny, nowoczesny, profesjonalny i wyjątkowo prosty.
Na prośbę Klienta, strona internetowa została stworzona w całości w języku angielskim i docelowo jest to obecnie jedyny język, w jakim strona jest dostępna. Nasz Klient celuje w klientów międzynarodowych chcących wejść na polski rynek nieruchomości, dlatego też strona anglojęzyczna miała tu sens.
Projekt strony internetowej, która z założenia ma być prosta i profesjonalna musiał prezentować się czysto i czytelnie. Wybraliśmy prostą typografię z czarną czcionką na białym tle i czerwonymi elementami akcentowymi. Fragmenty tekstu są tu zestawione z grafiką, która przełamuje poczucie nadmiaru treści oraz prezentuje możliwości i projekty firmy.
Menu, które śledzi użytkownika
Cały projekt strony internetowej dwtz.pl został oparty o jedną podstronę z odnośnikami w menu przenoszącymi do poszczególnych elementów w obrębie przestrzeni below the fold (czyli na dole strony). Użytkownik może więc bez problemu przewijać stronę w dół i odkrywać nowe informacje lub, dla własnej wygody, klikać w elementy widoczne na pierwszym planie i po nich przenosić się do potrzebnych informacji. Samo menu nie pojawia się bezpośrednio po otworzeniu strony, a wyjeżdża z górnego panelu dopiero po delikatnym przewinięciu w dół. Taki zabieg ma za zadanie zachęcić do przeglądania całej strony, a jednocześnie ułatwić nawigację po niej.
Przyciski zachęcające do kontaktu
CTA (call-to-action, czyli zaproszenie do działania) ma na celu zachęcać do kontaktu. Naszemu Klientowi zależy na realnych kontaktach nawiązanych poprzez stronę internetową, dlatego też zarówno odnośnik „We buy real estate” jak i „Contact” widoczne w formie przycisków po otwarciu strony przenoszą na dół, bezpośrednio do rozbudowanego formularza kontaktowego. Przewijając stronę w dół, użytkownik kilkakrotnie natrafi na zaproszenie do kontaktu, czy to w formie prostego przycisku, odnośnika w pływającym menu, czy karty z klikalnym numerem telefonu.
Oferta w pigułce, czyli kafelki
Ostatnią z ciekawych propozycji graficznych wprowadzonych na stronie jest prezentacja oferty w formie niewielkich okienek z ikonami. Kafelki nie są klikalne, ale w wyraźny i mocno uproszczony sposób przekazują najważniejsze obszary działania firmy. Rozwiązanie takie w przypadku projektowania strony internetowej mającej służyć wyłącznie jako wizytówka i przekierowanie do kontaktu jest jak najbardziej na miejscu – naszemu Klientowi nie zależy na tym, by użytkownik spędził wiele czasu na stronie, a jedynie dotarł do danych kontaktowych i nawiązał rozmowę z doradcą nieruchomości.
Responsywność i optymalizacja strony internetowej Klienta
Przy niewielkiej ilości treści i tekstu na stronie, optymalizacja polegała przede wszystkim na wkomponowaniu najważniejszych fraz kluczowych w widoczne na stronie treści i pełne wykorzystanie możliwości optymalizacji z pomocą atrybutów alt dla grafik. Mały nakład treści pozwolił jednak na osiągnięcie wysokiej responsywności strony, co widziane jest dobrze zarówno przez użytkowników, jak i przez wyszukiwarki podczas pozycjonowania.
Efekty prostej optymalizacji strony
Biorąc pod uwagę cel naszego Klienta i sposób wykorzystania strony internetowej, efekt był zadowalający. Wzrost nowych kontaktów o 60% i trzykrotna poprawa liczby osób odwiedzających stronę Klienta zdecydowanie cieszą i pokazują, że nawet prosta i minimalistyczna strona może przynosić oczekiwane rezultaty o ile zostanie zaprojektowana z myślą o osiąganiu określonego celu. Skupienie się przede wszystkim na zachęcaniu użytkownika do podejmowania kontaktu z firmą odniosło oczekiwane rezultaty, a profesjonalne podejście firmy do oferowanej pomocy pozwoliło, by 60% wzrost liczby nowych kontaktów przeniósł się na pozyskanie dużego grona nowych klientów zainteresowanych rynkiem nieruchomości w Polsce.
Jak stworzyć stronę internetową? Zaufaj home.pl
Specjaliści projektowania stron internetowych w home.pl dbają o to, by przygotowywane przez nas projekty działały niezależnie od branży, stanu Twojej strony internetowej czy celów, jakie chcesz z jej pomocą osiągnąć. Sprawdź co możemy zaoferować Twojej firmie: odwiedź https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, prześlij formularz, a my znajdziemy rozwiązanie idealne dla Ciebie.