Strona internetowa kancelarii prawniczej musi wzbudzać szacunek i zaufanie. Budowanie profesjonalnego wizerunku jest w tej branży szczególnie istotne – potencjalny klient powierza w ręce prawnika swoje sprawy, szukając nie tylko porad prawnych ale i wsparcia ze strony adwokata w prowadzonej sprawie. Według statystyk Rocketmatter, ponad 35% osób rozpoczyna poszukiwania prawnika w sieci. Sprawdź jak przygotowaliśmy stronę internetową dla kancelarii Lex A’Vista.
Strona WWW dla kancelarii prawnej – o czym należy pamiętać?
Przygotowując się do projektu strony WWW dla naszego Klienta, kancelarii prawnej Lex A’Vista, zbadaliśmy nie tylko sam profil Klienta, ale i konkurencję. Szybko zorientowaliśmy się, że na stronach internetowych kancelarii w dalszym ciągu popełnianych jest wiele błędów, które nie wpływają pozytywnie na wizerunek prawnika w sieci. Wiele kancelarii w ogóle nie posiada swojej strony internetowej, nawet 70% stron nie posiada wyraźnego Call To Action (CTA), na wielu stronach brak łatwo dostępnych danych teleadresowych, a o optymalizacji strony pod urządzenia mobilne można często jedynie pomarzyć. Budując stronę Klienta postanowiliśmy wykorzystać błędy konkurencji na swoją korzyć i zbudować stronę, która nie tylko wizualnie wzbudza zaufanie użytkownika, ale przede wszystkim jest wygodna w obsłudze, czytelna i dostosowana zarówno dla komfortu użytkownika, jak i pracy robotów wyszukiwarek.
Projekt strony WWW: najważniejsze elementy
Przy budowaniu strony internetowej liczy się oczywiście jej projekt – to, jaki szablon wybierzemy, jak rozmieścimy grafiki i jak przygotujemy treści będzie decydowało o ogólnym odbiorze strony przez użytkownika. Dla strony prawniczej, ze względu na chęć budowania profesjonalnego wizerunku postawiliśmy na szablon nowoczesny, minimalistyczny, z ograniczoną kolorystyką kojarzącą się ze stronami biznesowymi. Krótsze treści, które pojawiają się na stronie głównej i podstronach są zrównoważone przez elementy graficzne, tworząc spójną całość.
Above the fold
Wszystko, co znajdzie się na linii wzroku użytkownika zaraz po wejściu na stronę internetową będzie miało dla niego największe znaczenie. Above the fold oznacza treści widoczne ponad linią załamania, czyli to co pojawi się na stronie bez potrzeby jej scrollowania. U naszego Klienta postawiliśmy na proste menu i krótki opis działalności z prostą szatą graficzną budującą wrażenie profesjonalnej, uporządkowanej strony internetowej.
Strona internetowa kancelarii prawnej nie musi być rozbudowana o bazę wiedzy, przykłady realizacji, sklep internetowy czy inne funkcje dodatkowe. W związku z tym możemy ograniczyć się do prostego, minimalistycznego menu i krótkiej listy podstron stanowiących dla użytkownika źródło najważniejszych informacji. Poza stroną główną, na której znalazł się krótki opis specjalizacji oraz dane kontaktowe, na stronie Klienta dodaliśmy podstronę „o mnie” charakteryzującą działalność mediatora sądowego, podstronę usług opisującą specjalizację kancelarii oraz podstronę kontaktu wraz z krótkim formularzem kontaktowym.
Call To Action
CTA na stronie naszego Klienta nie jest widoczne above the fold, ale znalazło się na stronie głównej oraz na podstronach. Głównym celem strony naszego Klienta jest przyciąganie uwagi potencjalnych klientów do kancelarii i zachęcanie do nawiązania kontaktu, dlatego też przyciski CTA kierują do formularza kontaktowego i danych teleadresowych kancelarii. Wymienione w towarzystwie przycisku zalety współpracy z kancelarią prawną naszego Klienta podkreślają dodatkowo powody, dla których użytkownik chciałby podjąć współpracę właśnie z naszym Klientem.
Formularze kontaktowe
Ze względu na wspomniane już skupienie na nawiązywaniu kontaktu z potencjalnymi klientami, na stronie WWW dla kancelarii prawnej postawiliśmy na wyjątkowo czytelne przedstawienie danych teleadresowych i formularza kontaktowego. Na stronie głównej pojawia się więc stopka z danymi oraz lokalizacjami kancelarii prawnej, natomiast na dedykowanej podstronie kontaktowej dodatkowo pojawia się także formularz kontaktowy. Elementy te przyciągają wizualnie uwagę znacznie bardziej, niż inne elementy na stronie, co dodatkowo podkreśla CTA i rolę, jaką kontakt z klientem odgrywa na stronie prawniczej.
Ciekawe rozwiązania
Ze względu na minimalne treści oraz prosty i czytelny układ strony WWW naszego Klienta, zainteresowanie określonymi elementami strony wzbudziliśmy z wykorzystaniem bloków kolorystycznych i bloków treści, widocznych choćby na przykładzie formularza kontaktowego. Dodatkowo, na stronie głównej wybraliśmy sposób prezentacji usług naszego Klienta za pomocą ikon, które przekazują treść wizualnie i zawierają najważniejsze informacje w prostej, czytelnej formie. Zainteresowany użytkownik może zgłębić informacje o usługach na dedykowanej podstronie, ale już na podstawie elementów ze strony głównej może podjąć decyzję o tym, czy kancelaria oferuje to, czego oczekuje.
Tworzenie stron internetowych – optymalizacja
Optymalizacja strony internetowej kancelarii prawnej pod kątem pozycjonowania, szybkiego ładowania i responsywności nie wymagała w omawianym przypadku wielu działań. Wykorzystanie najważniejszych fraz kluczowych, stosowanie zoptymalizowanych tagów Title, nagłówków i metatagów, poprawa szybkości ładowania strony, oraz stworzenie struktury przejrzystej dla algorytmów Google i czytelnej z perspektywy użytkownika wystarczyły, by strona działała właściwie i spełniała oczekiwania naszego Klienta. Rola strony internetowej jest tu czysto informacyjna, strona jest wizytówką kancelarii – nie musimy wykorzystywać technik przyciągających użytkownika na kolejne podstrony czy zachęcać go do pozostania na stronie jak najdłużej.
Jak zrobić stronę internetową dla prawnika? Podsumowanie działań
Sukces strony www stworzonej na potrzeby kancelarii mierzymy przede wszystkim w 44% wzroście interesantów pojawiających się w kancelarii naszego Klienta dzięki przekierowaniu ze strony internetowej. Jako że Klient wcześniej nie korzystał ze strony www, o jego działalności można było dowiedzieć się jedynie z wizytówek, poleceń znajomych czy portali adresowych zbierających dane o kancelariach. Obecnie Klientów kancelarii jest więcej, a aż 65% nowych osób przyznaje że strona internetowa przekonała ich do zasięgnięcia porady w kancelarii Lex A’Vista.
Potrzebujesz profesjonalnie przygotowanej strony www dla swojej firmy? Zleć budowę strony WWW ekspertom. Prześlij formularz na https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, zapytaj o wycenę, a my stworzymy stronę szytą na miarę Twojej działalności.