Webinary

Rekrutacja online i wdrożenie nowego pracownika – odpowiadamy na pytania z webinaru

Za nami kolejny webinar specjalny organizowany przez home.pl w ramach cyklu praca zdalna. Podczas spotkania poruszane były zagadnienia związane z tzw. onboardingiem nowych pracowników i rekrutacją online w czasach pracy zdalnej. Webinar poprowadzili Aleksandra Lachowicz i Łukasz Sokal z działu HR home.pl oraz Dariusz Kowalski – head of marketplace w home.pl. Poniżej publikujemy odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników podczas spotkania online.

Czym jest MS Teams? Proszę o więcej informacji na ten temat

Darek: MS Teams jest usługą wchodzącą w pakiet Office 365, która pozwala na zdalną komunikację wewnątrz firmy. W ramach MS Teams można prowadzić wideokonferencje, udostępniać zawartość pulpitu, czatować oraz przesyłać pliki.

Co ważne, obecnie Microsoft zdecydował o udostępnieniu aplikacji MS Teams (i wersji testowej pakietu Office 365) za darmo na 6 miesięcy. Z oferty skorzystać można tutaj: https://home.pl/office365-e1-trial/.

Zainteresowanych możliwościami Office 365 i Ms Teams zapraszam do kontaktu z nami pod numerem 91 432 55 72. Chętnie odpowiemy na szczegółowe pytania.

Czy pierwszego dnia pracy nowego pracownika spotyka się on „na żywo” tylko z jednym pracownikiem z działu HR, czy może z kimś jeszcze?

Ola: Nowo zatrudniony pracownik spotyka się z jedną osobą z HR i jedną z HelpDesku (wydanie sprzętu). Staramy się nie narażać siebie i nowych osób na ryzyko zarażenia się. Ograniczamy liczbę osób do minimum.

Czy wykorzystujcie jakiś system zdalnego podpisywania dokumentów (np. DocuSign), aby uniknąć osobistych spotkań i czy takie dokumenty są potem honorowane przez polskie prawo?

Ola: W przypadku podpisywania dokumentów z nowymi pracownikami nie korzystamy ze specjalistycznych programów do podpisywania dokumentów.

Kodeks pracy wymusza formę pisemną umów o pracę. Po więcej informacji na ten temat zapraszamy na kolejny Webinar z cyklu praca zdalna. Tym razem nasi pracownicy poruszą zagadnienia związane właśnie z kadrową obsługą pracowników. Spotykamy się w piątek, 24.04.2020, o godz. 10:00. 

Jak wygląda zdalna rekrutacja osób z niepełnosprawnościami? Jak ich rekrutować, gdy nie mają dostępu do nowych technologii?

Łukasz: Nie sprawdzamy na etapie rekrutacji, czy kandydat jest osobą z niepełnosprawnością – takie pytania, jeśli padłyby podczas rekrutacji, są karalne. Jeśli kandydat sam o tym powie – rekruter nie ma prawa brać tego faktu pod uwagę, kiedy decyduje o zatrudnieniu. Dlatego też rekrutacja osób z niepełnosprawnościami wygląda dokładnie tak samo, jak każdego innego kandydata.

Czy MS Teams jest komunikatorem firmowym, czy może służyć także prywatnym kontaktom?

Darek: MS Teams może także służyć kontaktom prywatnym.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę https://home.pl/office365-e1-trial/ oraz do kontaktu z nami pod numerem 91 432 55 72.

Jaką macie politykę przy zatrudnieniu kobiet, które są po urlopie macierzyńskim?

Łukasz: Jeżeli taka osoba wygrywa rekrutację, to znaczy, że ma pożądane doświadczenie i umiejętności, a więc jest najlepszym kandydatem na wolne stanowisko. Fakt, że jest to kobieta po urlopie macierzyńskim nie ma dla nas najmniejszego znaczenia. Nie dyskryminujemy ludzi ze względu na urlopy macierzyńskie, niepełnosprawności (o czym już mówiliśmy), płeć ani żadne inne czynniki.

Czy macie w home.pl oferty pracy zdalnej?

Łukasz: Czasem takie oferty się zdarzają, ale raczej stawiamy na pracę w warunkach zespołowych. Lubimy tworzyć relacje i społeczność. Jeżeli biznes potrzebuje takiego rodzaju zatrudnienia, to tak… ale preferujemy “bycie” razem 😊

Więcej o naszej polityce kadrowej tutaj > https://welcome.home.pl/

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl

home.pl wspiera rozwój firm w Internecie

home.pl jest największym w Polsce dostawcą usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet firma jest liderem branży również w Europie.

#wspieramyrozwójfirm

Dodaj komentarz