Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Czym jest Google Currents – nowa aplikacja dostępna w G Suite

Czym jest Google Currents – nowa aplikacja dostępna w G Suite

Google+ to nieudana próba na stworzenie alternatywy dla portali społecznościowych tj. Twitter czy Facebook. Po zakończeniu jej publicznej dostępności, aplikacja pozostała dostępna dla użytkowników pakietu Google Workspace, by zapewnić opcje komunikacji dla zespołów i organizacji. Google szykuje się już do kolejnej zmiany w tym obszarze. W ofercie biznesowej pojawi się bowiem Google Currents.

Google Currents zastąpi Google+

Prowadzenie sprawnej komunikacji wewnątrz firm to nie tylko kwestia swobodnego porozumiewania się między pracownikami. Ważne jest także, by zadbać o jakość i trwałość przekazu oraz udostępnienie pracownikom miejsca do dyskusji na tematy związane z wydarzeniami lub z firmą samą w sobie. W tym celu powstaje nowa aplikacja Google Currents.

Zastępuje ona Google+, portal społecznościowy, który nie osiągnął zamierzonych celów i został wyłączony dla użytkowników prywatnych w maju 2019 roku. Portal pozostał dostępny dla członków organizacji Google Workspace, by zapewnić przestrzeń na komunikację wewnątrz firm. Przez ostatni rok Google wprowadziło wiele zmian w aplikacjach swojego pakietu biurowego i w końcu przyszedł czas na odświeżenie aplikacji społecznościowej dla organizacji G Suite.

Kiedy Google Currents trafi do pakietu aplikacji biurowych Google Workspace? Wprowadzenie nowego portalu zostało zapowiedziane na 6 lipca 2020 roku, a wszystkie treści z Google+ zostaną automatycznie przeniesione do nowej usługi.

Co oferuje Google Currents?

Nowy portal, Currents, zastępuje Google+ nie tylko nazwą, ale także dodając wiele nowych funkcji i zmian w wyglądzie. Jej głównym założeniem jest zapewnienie firmom platformy do dyskusji oraz wymiany pomysłów między pracownikami i przełożonymi. Nowy portal będzie posiadał usprawnione narzędzia do tworzenia treści i dzielenia się zawartością na forum organizacji. Każdy post będzie można oznaczyć odpowiednim tagiem (np. działu lub projektu) czy tematem. Dodatkowo, liderzy organizacji będą mogli zadbać o zaangażowanie pracowników przez wyróżnianie i przypinanie wybranych postów, by zwiększyć ich widoczność i rozpocząć rozmowę wśród pracowników.

Currents wprowadzi także pewien stopień personalizacji widocznych treści, względem czyjegoś zespołu czy stanowiska w organizacji. Zapewni to dostęp do najbardziej istotnych informacji dla każdego członka organizacji. Nowy portal w tym celu wykorzysta znaczniki i strumienie treści, pozwoli ustalać warunki filtrowania oraz sortowania informacji oraz przechowa dane, by w dowolnym momencie można było wrócić do wpisów z poprzednich dni, tygodni czy lat.

Administratorzy organizacji Google Workspace otrzymają także narzędzia do zarządzania aplikacją Currents, które pozwolą na utworzenie strumieni informacji, by lepiej dostosować przekaz dla wybranych pracowników lub całej firmy. Wśród narzędzi administratorskich znajdą się także sposoby na mierzenie zaangażowania pracowników, by móc lepiej zrozumieć jakie treści są atrakcyjne i trafiają do członków organizacji.

Google+ w pakiecie Google Workspace spełniał podobną rolę co SharePoint w Office 365. Działanie obu portali ma na celu utworzeniu intranetu firmy, który umożliwia sprawny przepływ informacji i dokumentów. Google Currents zastępujące Google+ będzie oczywiście zintegrowane z Dyskiem Google, co z pewnością ułatwi uzytkownikom bezpieczne i wygodne dzielenie się plikami. W nowej aplikacji utworzysz również kanały komunikacji dla zespołów czy pracowników współpracujących nad danym projektem.

Poznaj 7 wskazówek, dzięki którym poprawisz swoją pracę w pakiecie Google Workspace: