Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak blog firmowy pomaga zdobyć nowych klientów? – odpowiadamy na pytania z webinaru

Jak blog firmowy pomaga zdobyć nowych klientów? – odpowiadamy na pytania z webinaru

Prowadzenie strony WWW do celów biznesowych nie wymaga aż tak częstych aktualizacji jak blog. Na ostatnim webinarze organizowanym przez home.pl w ramach Akademii home.pl opowiedzieliśmy o tworzeniu treści na potrzeby bloga firmowego i dlaczego warto to robić. Na szkoleniu zjawiło się ponad 100 uczestników, za co bardzo dziękujemy! Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania, które pojawiły się w sesji Q&A.

Jakie narzędzie zaprezentowałeś przy temacie planowania artykułów? Polecasz jakieś darmowe aplikacje? Nie pytam o Excela.

Zaprezentowane narzędzie to właśnie Excel z bezpłatnym makrem do tworzenia harmonogramów zadań. Planowanie artykułów można jednak wykonać za pomocą dowolnego programu do tworzenia dokumentów elektronicznych np. Arkusze Google. Warto pamiętać o tym, aby takie narzędzie działało w chmurze i zapisywało nasz harmonogram w bezpiecznej przestrzeni. W razie awarii komputera lub innego urządzenia z łatwością przywrócisz plik z harmonogramem i zaczniesz tworzyć treści na bloga bez obawy o korektę swoich planów.

A jak zarabiać? Mam bloga o fitness o najnowszych technologiach XXI w i fizyce. Jak to zrobić, żeby wchodziło dużo klientów i dało się zarabiać?

Musisz w tym celu tworzyć treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników. Jak takie treści znaleźć – omówiłem podczas webinaru. Tylko w ten sposób Twoja strona będzie widoczna w sieci, trafią na nią użytkownicy, a to jest podstawa do stworzenia sobie szansy sprzedażowej. Pamiętaj o tym, aby w tekście zamieścić jakiekolwiek elementy, które ułatwią potencjalnemu klientowi kontakt (np. formularz kontaktowy). Zarabianie przez bloga firmowego jest jak najbardziej możliwa, wymaga jednak cierpliwości i wytrwałości.

A blog osobisty może zarabiać?

Może jak najbardziej 🙂 Blogi osobiste budują tzw. markę osobistą. Musisz jednak wykazać się niemniejszym profesjonalizmem niż w przypadku tworzenia bloga firmowego, a więc Twoje treści muszą być przydatne i przede wszystkim lepsze od tekstów konkurencyjnych. W sieci działa wielu ekspertów, którzy poprzez „personal branding” potrafili zarabiać niemałe pieniądze. Warto się nimi zainspirować.

Jak połączyć Google Analytics ze stroną i z blogiem?

Łączenie Google Analytics ze stroną i blogiem z technicznego punktu widzenia wygląda tak samo. Na naszym blogu zamieściliśmy dokładną instrukcję dodawania kodu Analytics.

Co wpływa na szybkość bloga?

Na szybkość bloga wpływa wiele rzeczy m.in. hosting, rodzaj aplikacji do publikowania treści, sam rodzaj treści oraz liczba dodatkowych skryptów, które mogą opóźnić wyświetlanie strony. Czasami warto zrezygnować z pewnych rzeczy, które mają robić efekt „wow”, ale robią to kosztem działania strony. Dzisiaj każda dodatkowa sekunda w ładowaniu witryny (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych) powoduje, że z przeglądania jej rezygnuje większa liczba użytkowników.

Czy może Pan podać przykłady wzorcowych blogów firmowych?

Jednym z takich blogów jest nasz firmowy https://blog.home.pl 😉 Jeżeli miałbym wskazać konkretne przykłady z innego podwórka, to zachęcam również do sprawdzenia bloga Brand24. Przykładem rewelacyjnego bloga firmowego jest znana (chyba wszystkim) Kuchnia Lidla. Widać masę włożonego wysiłku w jego tworzenie i prowadzenie.

W czym blog na osobnej platformie jest lepszy od firmowej strony www?

Nie jest ani lepszy, ani gorszy! Te 2 kanały dotarcia do klientów powinny się nawzajem uzupełniać, aniżeli ze sobą rywalizować. Strona firmowa to miejsce, gdzie użytkownik właściwie podejmuje już decyzje zakupowe, zna Twój produkt/usługę. Blog to miejsce, do którego trafiają użytkownicy nie znający Twojego produktu, ale szukający inspiracji lub rozwiązania problemu.

Jak długi powinien być wpis? Może Pan podać liczbę znaków?

Te liczby cały czas się zmieniają. Kiedyś mówiło się, że wpis na blogu powinien mieć około 1000-1500 słów. Dzisiaj z kolei dominują wpisy krótkie bądź bardzo długie. Bardzo ciekawe spojrzenie na ten temat ma doświadczony ekspert od SEO Neil Patel. Wykazał on, że wpisy z większą liczbą słów mają większe szanse na lepszą pozycję w Google. Pamiętaj jednak o tym, aby za liczbą znaków/słów szła także jakość – wpis musi być poprawny językowo, lekki i co najważniejsze, przydatny.

Jak często aktualizować bloga ? Czy promować dodatkowo nasze wpisy? Np. na FB czy Instagramie?

Aktualizuj bloga możliwie najczęściej. Wiadomo, że w przypadku prowadzenia małej firmy czas jest mocno ograniczony, dlatego zacznij od realistycznego celu np. 1 artykułu na 2 tygodnie. Z biegiem czasu staraj się zwiększać częstotliwość. W scenariuszu idealnym Twoja firma powinna dostarczać 2-3 artykuły tygodniowo, ale to również zależy od rodzaju biznesu i tematyki. Udostępnianie na Facebooku? To zawsze dodatkowe kliki i wejścia na stronę bloga. W przypadku Instagrama sytuacja jest trudniejsza – linki publikowane w komentarzach lub opisie są tekstem „nieklikalnym”. Jedyny klikalny link znajduje się w opisie profilu oraz na stories (o ile mamy więcej niż 10 000 obserwujących).

Chcę wprowadzić fotoreportaże na stronę i blog podróżniczy. Czy istnieje niebezpieczeństwo spowolnienia strony?

Ryzyko spowolnienia strony istnieje zawsze, bez względu na rodzaj witryny. WordPressa można bardzo łatwo „dociążyć” zbędnymi wtyczkami, co w efekcie spowolni działanie witryny i odstraszy potencjalnych klientów. Zapoznaj się koniecznie z naszymi wskazówkami jak przyśpieszyć działanie strony internetowej.

Czy kreator z home.pl jest wystarczający do stworzenia strony jak i bloga? Czy lepiej WordPress?

Oba narzędzia w zupełności wystarczą do prowadzenia zarówno strony firmowej, jak i sekcji blogowej w firmie. W przypadku WordPressa masz oczywiście więcej możliwości, ale poznanie ich wymaga poświęcenia większej ilości czasu.

Czy kreator może być używany do stworzenia wielu stron w ramach jednej firmy?

Kreator stron WWW umożliwia stworzenie jednej strony internetowej, ale taka strona może mieć dodatkowe podstrony (np. blog, kontakt, galeria). W najniższym pakiecie Start użytkownik doda maksymalnie 20 podstron.

Co z linkowaniem swoich linków na LinkedIn?

W przypadku Linkedin jest to bardzo opłacalne, ponieważ specyfika serwisu zwiększa szanse na pozyskanie wartościowego ruchu na Twoją stronę. Twój blog musi jednak być dopracowany, a treść atrakcyjna dla potencjalnego odbiorcy.

Zapraszamy do udziału w darmowych webinarach Akademii home.pl!