Dla firm

Google Workspace – czym jest i jak wygląda następca G Suite?

W zeszłym tygodniu nastąpiła premiera nowej odsłony pakietu G Suite, który zmienił nazwę na Google Workspace. Nowy zestaw aplikacji – oprócz zmian w sferze komunikacji i wizualizacji graficznej – ma za zadanie jeszcze lepiej wspierać przedsiębiorstwa w zależności od skali prowadzonego biznesu. Sprawdźmy, co kryje się pod tą tajemniczą nazwą, która ma zastąpić pakiet G Suite dla biznesu.

Google Apps for Work, G Suite i Google Workspace – jak wygląda ewolucja narzędzi Google?

Początkowo pakiet wspierający produktywność i pracę z wykorzystaniem narzędzi chmurowych otrzymał nazwę Google Apps for Work. Jego szybka ewolucja i rosnąca liczba użytkowników skłoniła Google do rebrandingu (odświeżenia) ówczesnej oferty i tak powstał dobrze dziś znany G Suite.

Logo G Suite również przeszło zmiany – poznajcie Google Workspace

Ostatnie miesiące w branży IT to zmiana stylu pracy z biurowej na zdalną. Google doskonale zna swoich użytkowników, dlatego nowa wersja G Suite – Google Workspace jeszcze lepiej dostosowuje swoje narzędzia do pracy z dowolnego miejsca na świecie. Nie bez powodu w nazwie pakietu pojawia się hasło “Workspace” (przestrzeń do pracy) – Google chce, aby nowa-stara usługa była Twoim narzędziem na co dzień, gdy pracujesz w hotelu lub służbowej podróży, ale również na domowej kanapie lub w kuchni.

Jak prezentują się odświeżone ikony aplikacji Google?

Odświeżenie G Suite dotyczy nie tylko nazwy pakietu. Zmieniły się również logotypy poszczególnych narzędzi Google, które obecnie jeszcze lepiej oddają synergię między poszczególnymi rozwiązaniami. Poniżej zamieściliśmy proste porównanie ikon najpopularniejszych i najczęściej używanych aplikacji w G Suite.


Poniżej przedstawiamy zmiany poszczególnych logotypów narzędzi pakietu Google Workspace:

Różnica między starym (G Suite) a nowym wyglądem (Google Workspace) ikon w pakiecie narzędzi dla biznesu.

Google Workspace – najważniejsze zmiany

Google, oprócz setek mniejszych zmian w komunikacji wizualnej i interakcjach użytkownika z narzędziami pakietu, przedstawia 3 główne obszary, w których ewolucja do Google Workspace będzie dla użytkowników kluczowa:

  • Stworzono nowe powiązania między narzędziami w Google Workspace, aby jeszcze lepiej sprostać wyzwaniom w zespołach pracujących nad małymi i dużymi projektami. Zmiany objawią się w dodatkowych funkcjach, które integrują dane z kilku narzędzi w ramach jednego dokumentu;
  • Nowa identyfikacja wizualna, która ma za zadanie usprawnić pracę użytkowników, korzystających z kilku narzędzi jednocześnie.
  • Nowa komunikacja w zakresie pomocy przy korzystaniu z narzędzi będzie dostosowana dla różnych typów klientów – od małego przedsiębiorstwa, po dużą korporację;
Google Workspace skupia się na 3 głównych założeniach w interakcji z użytkownikiem: elastyczności, pomocy i prostocie pracy.

Google Workspace nie zmienia jednak tego, do czego przyzwyczaił swoich użytkowników G Suite. W dalszym ciągu Google wspiera firmy na całym świecie oferując w swoich rozwiązaniach:

  • Elastyczność – wsparcie pracy indywidualnej i zespołowej niezależnie od miejsca jej wykonywania;
  • Inteligentne narzędzia – dzięki którym użytkownik oszczędza swój czas oraz zwiększa bezpieczeństwo danych firmowych;
  • Ergonomia pracy – wszystkie aplikacje biznesowe bazują na prostocie, do ich użycia nie jest wymagana wiedza informatyczna, dodatkowe oprogramowanie etc.

Jak prezentuje się oferta Google Workspace?

Do tej pory G Suite dla mikro, małych i średnich organizacji Google oferował dwa warianty pakietów narzędzi:

Wraz z Google Workspace oferta przejdzie jedną, dużą zmianę – pojawi się w niej trzeci wariant. Dzięki temu użytkownicy otrzymają większą swobodę w doborze odpowiedniego rozwiązania dopasowanego do potrzeb swoich zespołów:

  • Business Starter (odpowiednik pakietu G Suite Basic);
  • Business Standard (odpowiednik pakietu G Suite Business);
  • Business Plus (nowy wariant pakietu).

Z uwagi na to, że Google Workspace jest naturalnym następcą pakietu G Suite, to pod wieloma względami nie różni się on od swojego poprzednika. Najbardziej widoczną zmianą jest brak nielimitowanej przestrzeni w dysku Google Drive dla zespołów korzystających z licencji Business powyżej 5 użytkowników. Nowe limity na dysku Google dla licencji Business zaprezentowaliśmy w poniższym porównaniu.

Google Workspace – porównanie wariantów

Co oferuje każdy pakiet Google Workspace? Zapoznaj się z naszą tabelą porównawczą, w której znajdziesz wszystkie, najważniejsze parametry usługi:

Google Workspace Enterprise – wariant dla dużych firm i korporacji

Dla dużych organizacji, które planują wdrożyć więcej niż 300 licencji, Google przygotował dedykowany wariant – Google Workspace Enterprise. Wybierając go organizacja zyskuje dodatkowe korzyści m.in. nielimitowaną przestrzeń na Dysku Google, transmisje do 100 tysięcy widzów w komunikatorze Google Meet, wybór regionu przechowywania danych.

Jak zmiany w Google Workspace wpłyną na obecnych użytkowników G Suite?

Użytkownicy pakietu G Suite w wariancie Basic, Business lub Enterprise na chwilę obecną nie muszą podejmować żadnych kroków i mogą nadal korzystać z G Suite w biznesie, administracji lub do celów edukacyjnych.

Jeżeli masz dodatkowe pytania w zakresie Google Workspace i chcesz wprowadzić nowe rozwiązanie od Google w swojej firmie – skontaktuj się z naszymi ekspertami pod numerem telefonu 914325572 lub wypełnij prosty formularz kontaktowy po kliknięciu na poniższy przycisk:

Szukasz dodatkowych informacji o możliwościach pracy z narzędziami Google? Zapoznaj się z poniższymi materiałami: