Strona internetowa dla firmy działającej w branży gastronomicznej jest bardzo ważnym elementem działalności, zapewniającą przychody i zaufanie klientów. Restauracje, bary, szkoły kulinarne, a nawet food trucki sprzedające produkty w różnej formie (na miejscu, na wynos, a także jako zestaw DIY „zrób to sam”) konkurują ze sobą na różnych polach, a własne strony internetowe skutecznie im w tym pomagają. Jednym z aspektów budujących przewagę jest łatwy do zapamiętania adres witryny, na której użytkownicy zapoznają się z ofertą menu, złożą zamówienie oraz pozyskają dane kontaktowe. Ze względu na duże wysycenie atrakcyjnych domen z końcówką .pl firmy coraz częściej rozglądają się za innym typem adresu. Jak dobrze wybrać taką domenę dla firmy gastronomicznej?
Nowe domeny nTLD – alternatywy dla polskich adresów
W dobie szybkiego wzrostu liczby firm zainteresowanych prowadzeniem własnych stron internetowych pojawiło się zapotrzebowanie na większą liczbę rozszerzeń domenowych. Odpowiedzią na to są wprowadzone w 2014 roku nowe domeny globalne tzw. domeny nTLD (ang. new Top Level Domains). Nie są one powiązane z żadnym konkretnym krajem, a ich cechą charakterystyczną jest dostosowanie końcówki domeny do profilu prowadzonej działalności.
Domeny nTLD i ich dostępność
W chwili obecnej dostępność ciekawych nazw w najpopularniejszych końcówkach nie jest już tak wysoka jak kiedyś. Musisz również pamiętać, że z dnia na dzień rejestrowanych jest wiele nowych domen, co w efekcie przekłada się na kurczenie się łatwych do zapamiętania i wolnych adresów. Problem ten nie dotyczy na chwilę obecną domen nTLD – dzięki dużej liczbie rozszerzeń wiele ciekawych nazw cały czas oczekuje na rejestrację.
Jedną z największych zalet adresu z taką końcówką jest idealne odzwierciedlenie charakteru firmy lub branży, w której działasz. Popularne skądinąd rozszerzenie .pl wskazuje na pochodzenie Twojego biznesu. Adres nTLD z kolei potrafi sprofilować działalność.
Przy wyborze domeny pamiętaj, że im krótsza nazwa, tym lepiej i łatwiej będzie zapamiętana. W przypadku domen .pl znalezienie atrakcyjnej i krótkiej frazy graniczy z cudem. Domeny NTLD są pod tym względem bardziej elastyczne.
Jakie domeny nTLD sprawdzą się najlepiej w branży gastronomicznej?
Istnieją bardzo ciekawe końcówki, którym warto przyjrzeć się bliżej działając w branży gastronomicznej. Z powodzeniem zastąpią dla Ciebie powszechną domenę .pl i sprawią, że biznes online będzie lepiej rozpoznawalny.
Domena .pizza
Docenią przede wszystkim właściciele pizzerii, ale również firmy zajmujące się zaopatrzeniem tego typu lokali. Częstą praktyką jest umieszczanie słowa pizza lub pizzeria w nazwie domeny. Dzięki przeniesieniu tego słowa do końcówki, możemy skrócić nasz adres.
Domena .bar
Domena posiada bardzo szerokie zastosowanie. Zainteresować może osoby prowadzące wszelkiego rodzaju lokale szybkiej obsługi lub jadłodajnie ze stałym menu. Ponadto, ze względu na wieloznaczność tego słowa może również przykuć uwagę właścicieli pubów oraz klubów.
Domena .cafe i .coffee
Końcówki przeznaczona głównie dla właścicieli kawiarni. Dobrze oddają również charakter działalności powiązanych z kawiarniami np. palarnia kawy lub sklep zajmujący się jej sprzedażą.
Domena .catering
Jak sama nazwa wskazuje, jest to domena stworzona z myślą o firmach cateringowych. Dzięki niej łatwo wyróżnisz się na tle konkurencji. To idealny adres również dla osób, które oferują diety pudełkowe.
Domena .cooking
Jest to mniej oczywista nazwa, która może być wykorzystywana do prowadzenia szeroko zakrojonej działalności związanej z przygotowywaniem posiłków. Od lokalu gastronomicznego, aż na kursach gotowania kończąc. Jesteś trenerem cukiernictwa, a może oferujesz kursy gotowania przez Internet? A może zakładasz bloga kulinarnego? Domena z końcówką .cooking będzie dla Ciebie dobrym wyborem.
Nie jesteś jeszcze zdecydowany/zdecydowana, która domena będzie pasować do Twojej firmy? Skorzystaj z naszej wyszukiwarki wolnych domen, w której znajdziesz kilkaset gotowych propozycji w kilka sekund – https://home.pl/domeny.