Webinary

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak samodzielnie zbudować sklep internetowy?

Kolejny webinar Akademii home.pl za nami.
Specjaliści zespołu e-commerce przedstawili tajniki prowadzenia dochodowego e-sklepu.
Poniżej publikujemy odpowiedzi na pytania, jakie padły podczas webinaru.

Czy można dla każdego zalogowanego klienta ustalać indywidualne ceny?

Per klient niestety nie, ale per grupa klientów tak – wtedy ustawiamy tzw. poziomy cenowe, przydzielane do konkretnej grupy klientów, np. dla klientów indywidualnych ustalamy poziom cenowy standardowy, a dla grupy klientów hurtowy – poziom cenowy hurtowy.
Wtedy w każdym produkcie mamy możliwość wstawienia osobno ceny dla poziomu standardowego i osobno ceny dla poziomu hurtowego. W efekcie klient indywidualny nie będzie widział cen hurtowych i viceversa. Instrukcję znajdziesz pod https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/poziomy-cen-ceny-detaliczne-hurtowe-i-inne

Jaki jest CMS e-sklepu w home.pl ? Jakie oprogramowanie używa się do tworzenia i obsługi witryny  e-sklepu w home.pl?

W home.pl korzystamy z naszego wewnętrznego systemu o nazwie eSklep J nie jest to standardowy silnik typu OpenSource, jak np. Presta lub WooCommerce, jest on budowany pod nasze potrzeby i przez nas zarządzany oraz rozwijany.

Planuje stworzenie strony WWW i sklepu, wiem że trzeba dobrze przemyśleć domenę swojej strony, czy mogą panowie coś podpowiedzieć żeby adres strony i adres sklepu kojarzyły się ze sobą ?

Najlepszym i najtańszym rozwiązaniem będzie zakup po prostu jednej domeny, z którą będzie kojarzyła się nasza działalność, np. mojafirma.pl. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć tzw. subdomeny, czyli adresy powiązane z naszą główną domeną, które mogą być wykorzystywane do innych celów.
Dla przykładu – skoro mamy domenę mojafirma.pl, która pokazuje naszą stronę firmową (wizytówkę, bloga), to możemy utworzyć subdomenę sklep.mojafirma.pl, która będzie pokazywać nasz sklep internetowy. Takim rozwiązaniem nie musimy kupować kolejnej domeny (tworzenie subdomeny jest darmowe) i zachowujemy unikalność naszej nazwy domenowej.

Czy sklep można zintegrować z zewnętrznymi programami fakturowymi i magazynowymi tak aby faktury były generowane z programu fakturowego, a dostępność produktów była widoczna na stronie – zgodnie z ilością na magazynie?

W chwili obecnej w takim modelu działa integracja z naszą aplikacją eKsięgowość, gdzie z poziomu sklepu jest możliwość generowania faktur zakupowych, a stany magazynowe są synchronizowane pomiędzy sklepem a aplikacją. Taka funkcjonalność jest dostępna dopiero w pakiecie eKsięgowość Biznes. Ofertę na eKsięgowość można sprawdzić pod https://home.pl/eksiegowosc/

Kilka razy padło słowo SEO – o co chodzi ? Jak to wykorzystać przy stawianiu sklepu?

SEO, czyli Search Engine Optimization to nic innego, jak takie działania na stronie, dzięki którym osiągniemy jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. W dużym skrócie – jeśli chciałbym, aby mój sklep był na pierwszej stronie w Google przy wyszukiwaniu jakiegoś produktu, to wszelkie czynności poprawiające widok strony dla Google to właśnie SEO. Więcje na ten temat polecam do zapoznania się z naszym poradnikiem pod https://blog.home.pl/seo-ebook/

Jak wygląda automatyczna integracja z hurtowniami, np. poprzez BL?

W pierwszej kolejności eSklep musi mieć dostęp do API (w ramach naszych usług będziemy mówić o pakiecie Profesjonalnym oraz Premium), następnie łączymy sklep z Baselinkerem lub innym integratorem, a następnie dalej łączymy go z hurtownią. Informacje o aktualizacji stanów magazynowych jest wysyłana ze sklepu do BL, który potem kontaktuje się z hurtownią lub systemem ERP.
W ramach naszego oprogramowania oferujemy wbudowane integracje z kilkoma hurtowniami, które nie wymagają podłączenia do BL – listę znajdziesz pod https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/bezposrednia-integracja-z-popularnymi-hurtowniami-np-gatito-rekman-incom-ab

Założenie e-sklepu to raczej 2h czy 2 dni?

Zależy od tego co rozumiemy pod założeniem eSklepu J jeśli mówimy o takim uruchomieniu sklepu, aby był widoczny w sieci, aby miał skonfigurowany wygląd, aby znajdował się w nim produkt, aby można było go kupić – takie absolutne „techniczne” minimum możemy osiągnąć nawet w dwie godziny, jednak doskonale wiemy, że to raczej nie wystarcza.
W scenariuszu, gdy dysponujemy wszystkimi potrzebnymi materiałami do takiego „pełnego” zbudowania sklepu, czyli np. treściami regulaminów i stron informacyjnych, kluczami integrującymi z bramkami płatniczymi oraz systemami kurierskimi, integracją z programem księgowym, zbudowanym wyglądem, wprowadzonymi produktami, kategoriami, skonfigurowaną domeną, certyfikatem SSL oraz pocztą… sklep można postawić w jeden dzień.
Niestety jest to scenariusz trudny do osiągnięcia, więc scenariusz życiowy zawsze pokazuje, że realne wystartowanie z w pełni skonstruowanym sklepem, gdy nie dysponujemy niczym (gdy dopiero podpisujemy umowę z kurierem, albo kiedy nawiązujemy współprace z prawnikiem) może potrwać do jednego miesiąca.

Na początek jakie są opłaty?

Na początek opłaty są niskie – zawsze warto wejść na strone https://home.pl/sklepy-internetowe/ aby zobaczyć aktualne promocje na pierwszy rok, a pod https://home.pl/cennik/ zobaczyc ceny odnowienia abonamentu. W przypadku eSklepów obecnie pakiet Start można zarejestrowć za 369 zł brutto, a pakiet Profesjonalny za 439 zł brutto za pierwszy rok promocyjny. Po roku działania sklepu jest generowana proforma wraz z ceną odnowienia na kolejny rok.

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl

home.pl wspiera rozwój firm w Internecie

home.pl jest największym w Polsce dostawcą usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet firma jest liderem branży również w Europie.

#wspieramyrozwójfirm