Strony internetowe dla branży gastronomicznej są przykładem projektu, który daje dużo możliwości w rękach specjalistów. Jednym z klientów, dla którego realizowaliśmy w ostatnim czasie zamówienie jest piekarnia ArcyPiekarz. Cel był konkretny – strona internetowa miała być wirtualną wizytówką i katalogiem otwierającym ofertę firmy na zupełnie nowe grono odbiorców. Co udało nam się stworzyć w ramach projektu i o jakich elementach warto pamiętać, chcąc stworzyć dobrą stronę WWW małej firmy z branży gastronomicznej?
Jakie są niezbędne elementy strony internetowej dla gastronomii?
ArcyPiekarz to rzemieślnicza piekarnia z wieloletnią tradycją, dla której ogromne znaczenie ma nie tylko sama różnorodność oferowanego dla klientów pieczywa, ale także jego jakość, smak i tradycyjna procedura przygotowania każdego produktu. To właśnie na podkreśleniu tych wartości mieliśmy skupić się najbardziej przedstawiając na stronie ofertę i ciekawostki z całego procesu wypieku. W momencie podejmowania współpracy ArcyPiekarz przechodził procedurę rebrandingu, a nowa strona internetowa miała być jego zwieńczeniem i kluczowym elementem budowania nowego wizerunku marki w sieci.
Wśród głównych celów, jakie postawiliśmy sobie przed rozpoczęciem realizacji projektu strony WWW na pierwszy plan wysunęła się:
- budowa wirtualnej wizytówki marki,
- wzmocnienie wizerunku firmy na rynku lokalnym w Warszawie,
- wpasowanie się w najbardziej aktualne trendy projektowania stron internetowych.
Oprócz tego sama strona internetowa miała – przy jednoczesnym uwzględnieniu identyfikacji wizualnej marki – oddać hołd tradycji piekarnictwa i odkreślić symbolikę marki.
Od początku wiedzieliśmy, że odejdziemy od popularnego obecnie schematu minimalistycznej, białej strony internetowej z dużą ilością pustej przestrzeni na rzecz odcieni brązów i beżu, który lepiej kojarzy się z wypiekami.
Jak przygotowaliśmy stronę internetową dla ArcyPiekarz?
Pracę nad projektem strony internetowej podzieliliśmy od razu na klika kluczowych elementów, konsultując wraz z klientem zawartość każdej podstrony jaka miała stać się elementem wirtualnej wizytówki. Dopracowaliśmy wybór szablonu, elementów graficznych, elementów interaktywnych, a także treści jakie miały trafić do poszczególnych sekcji.
Dzięki bliskiej współpracy zespołu projektującego stronę, specjalistów SEO i grafików udało nam się stworzyć spójną całość, która szybko stała się profesjonalną wizytówką oferty Klienta.
Strona główna
Widok otwierający stronę główną jest wypełniony w całości przez nagłówek z hasłem firmowym oraz przyciskiem przekierowującym do listy punktów stacjonarnych piekarni. Ze względu na lokalny charakter działania to właśnie przekierowanie użytkowników do listy lokalizacji zostało wybrane jako cel konwersji. Ponad nagłówkiem widoczna jest sekcja prostego menu przekierowującego do pozostałych podstron.
Po przejściu do dalszej części strony głównej, użytkownik otrzymuje skrótowe informacje i przyciski przekierowujące do podstron dotyczących historii marki, wyjątkowej metody wypiekania Cool Rising stosowanej w piekarni, a także podstrony produktowej.
Produkty
Klient, chcąc przedstawić użytkownikom swoją pełną ofertę pieczywa, wypieków słodkich oraz bułek wypiekanych metodą Cool Rising zaproponował, aby w sekcji produktowej wyszczególnić każdy z dostępnych produktów wraz ze składem oraz wartościami odżywczymi.
Z perspektywy branży gastronomicznej jest to zdecydowanie ważny i sprawdzający się pomysł – klienci piekarni mają doskonałą okazję do zapoznania się ze wszystkimi produktami jeszcze przed wizytą w punkcie sprzedaży.
Podobne funkcjonalności mogą zostać wprowadzone na każdej stronie dla branży gastronomicznej, a w przypadku restauracji zostać zastąpione kafelkowym, rozwijanym menu.
Sklepy firmowe
Wspomniane już skupienie na promocji biznesu lokalnie sprawia, że ważną rolę na stronie internetowej stanowi sekcja „Sklepy firmowe” z adresami oraz mapami dla każdej z lokalizacji, w jakich działa klient.
Użytkownik może użyć przybliżenia i oddalenia mapy bezpośrednio na stronie oraz wyświetlenia jej w trybie satelitarnym. Miłym urozmaiceniem jest także opcja przejścia z mapy bezpośrednio do nawigacji.
Kontakt
Ostatnim punktem realizującym propozycje i oczekiwania Klienta w zakresie strony internetowej było stworzenie formularza kontaktowego.
Postawiliśmy na prosty format formularza z adresem e-mail i wiadomością do wysłania zapytania użytkownika z jednoczesnym dodaniem jego adresu e-mail do bazy mailingowej.
Tworzenie prostej strony internetowej dla firmy gastronomicznej – podsumowanie
Zbudowanie strony internetowej w branży gastronomicznej musi zawsze opierać się o indywidualny charakter prowadzonej działalności. Trudno znaleźć w tym przypadku uniwersalny przepis na dobrą witrynę – zupełnie inaczej podejdziemy do witryny dla restauracji, baru prowadzącego sklep online umożliwiający zamówienie dań z dowozem, a inaczej wizytówkę piekarni, której głównym celem będzie przyciąganie uwagi klientów i przekierowanie ich do jednego z punktów lokalnych.
Jak zlecić stworzenie strony dla małej firmy z branży gastronomicznej?
Branża gastronomiczna – jak każda inna – posiada swoje indywidualne cechy, które wymagają w pierwszej kolejności zbadania potrzeb. Sprzedaż różnych produktów, a nawet pomysł na ich dystrybucję mogą stanowić zalążek unikalnego projektu, który wyróżni firmę na tle konkurencji. Dlatego też warto do budowy strony internetowej wybrać specjalistów, którzy wychodzą poza utarte schematy i skupiają się na jak najlepszym dostosowaniu serwisu do potrzeb klienta.
Praca przy budowie strony dla firmy ArcyPiekarz udowodniła, że w internetowa gastronomia ma ogromny potencjał pod kątem możliwości zaprezentowania swoich wyrobów. Jeżeli prowadzisz działalność o podobnym charakterze i chcesz pojawić się ze swoją ofertą w sieci – wypełnij prosty formularz pod adresem https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych lub kliknij na poniższy przycisk.