Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jaki hosting powinna wybrać firma z branży budowlanej?

Jaki hosting powinna wybrać firma z branży budowlanej?

Branża budowlana to nieustannie ważny element gospodarki i języczek uwagi wśród klientów, zarówno biznesowych jak i prywatnych. Firmy oferujące usługi w tym segmencie są mocno konkurencyjne, a ich wizerunek w sieci uwarunkowany jest m.in. poprzez profesjonalnie wykonaną stronę internetową. Hosting internetowy będzie więc ważnym elementem w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Na co zwrócić uwagę przy wyborze usługi?

Jak hosting ułatwia działanie firmy budowlanej w internecie

Podstawą istnienia firmy w sieci jest strona internetowa oraz poczta email. I to właśnie w tych dwóch obszarach hosting internetowy będzie doskonałym wyborem dla branży budowlanej. Co ważne, zakres usług jest tutaj na tyle szeroki, że hosting może posłużyć jako narzędzie do różnych celów tj.:

  • klasyczna strona w formie wizytówki z formularzem kontaktowym,
  • mały sklep internetowy z materiałami budowlanymi,
  • blog z artykułami, które inspirują użytkowników,
  • strona z poradnikami „zrób to sam”, która zwiększy rozpoznawalność firmy.

Oprócz tego w grę wchodzi jeszcze obsługa wiadomości email we własnej domenie, która podkreśli profesjonalizm. Wszystko zależy jednak od skali samego przedsiębiorstwa – im więcej pracowników, tym potrzeby są stają się coraz bardziej niestandardowe.

Pracownik firmy budowlanej korzystający z poczty email

Hosting dla firmy budowlanej – na co zwrócić uwagę?

Przy wyborze usługi hostingowej zrób odpowiednie rozeznanie – na jakim etapie znajduje się aktualnie przedsiębiorstwo, ilu zatrudnia pracowników, w jakim kierunku firma chce rozwijać usługi i ofertę. Wszystkie informacje będą przydatne.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego hostingu?

  • możliwość umieszczenia więcej niż jednej strony internetowej – usługi hostingowe działają na podobnej zasadzie, aczkolwiek różnią się od siebie parametrami. Niektórzy dostawcy ograniczają np. liczbę stron umieszczanych w przestrzeni serwera. Na jednym hostingu nie umieścisz więc bloga, sklepu, czy strony z formularzem, dlatego jako firma budowlana sprawdź, czy dany pakiet umożliwia publikację dodatkowych serwisów.
  • zabezpieczenia DKIM i DNSSEC – jako firma budowlana możesz brać udział w przetargach i wymieniać wrażliwe informacje w kwestii umów. Oznacza to, że możesz być potencjalnym celem ataków cyberprzestępców, którzy będą starali się podszyć pod Twoją firmę i wyłudzić informację od klientów końcowych. Aby się przed tym uchronić – zachowaj przede wszystkim czujność. Warto również sprawdzić, czy dany hosting oferuje zabezpieczenia DKIM oraz DNSSEC. Ten pierwszy chroni firmową domenę przed podszyciem się pod nią w wiadomości email (sprawdź, jak działa DKIM w akcji). DNSSEC wpływa na bezpieczeństwo użytkowników wchodzących na Twoją stronę internetową.
  • Multipoczta (skrzynki email w różnych domenach) – w zależności od rozmiaru firmy Twoje zespoły mogą być odpowiedzialne za inne obszary pracy np. sprzedaż artykułów budowlanych poprzez sklep internetowy lub obsługę zamówień/zapytań usług. Warto, aby takie zespoły posiadały oddzielne adresy mailowe np. biuro@domena1.pl oraz biuro@domena2.pl. U niektórych dostawców z technicznego punktu widzenia będzie to ta sama skrzynka email, aczkolwiek np. w home.pl pakiety hostingowe posiadają opcję tworzenia osobnych adresów email dla posiadanych domen.

Sprawdź pakiety hostingowe, dopasowane do małych, średnich i dużych firm w home.pl.

Z jakich usług internetowych powinna korzystać firma budowlana?

Firma budowlana do skutecznego działania potrzebuje nie tylko hostingu oraz domen, ale także innych usług wspierających rozwój. Mogą to być m.in.:

  • Pozycjonowanie strony WWW – branża budowlana jest bardzo konkurencyjna, ale jeśli Twoja oferta znajduje się w wynikach Google na samej górze – masz większą szansę na pozyskanie klientów. Pozycjonowanie to proces długotrwały, ale opłacalny, gdyż w większości przypadków przynosi efekt w postaci większej liczby wizyt na stronie WWW.
  • Reklama Google Ads – jeżeli pozycjonowanie dba o widoczność Twojej firmy w wynikach wyszukiwania Google, tak Google Ads umożliwia szybkie dotarcie do potencjalnych klientów poprzez wyświetlanie reklam na konkretne frazy.
  • Platforma sklepu internetowego – Twoja firma skupia się na sprzedaży artykułów budowlanych? Zainwestuj w prosty, intuicyjny w obsłudze sklep internetowy. Dzięki temu zapewnisz swoim klientom komfortowy i szybki sposób na zamówienie odpowiednich produktów np. do budowy domu lub remontów pomieszczeń. Własny sklep online zdecydowania skraca czas zakupów internetowych. Nie musisz przyjmować zamówień na email, bo wystarczy do tego e-sklep, karta produktu, koszyk i płatności elektroniczne. Co więcej – nie musisz mieć wszystkich produktów na stanie, ponieważ sklep może działać w modelu dropshippingowym.