Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak i gdzie sprzedawać w Internecie to, co wytwarzasz?

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak i gdzie sprzedawać w Internecie to, co wytwarzasz?

Dziękujemy za Twój udział w Akademii home.pl. Poniżej podpowiadamy na wszystkie zadane pytania podczas webinaru „Jak i gdzie sprzedawać w Internecie to, co wytwarzasz?„.

Proszę o sugestię jak dobrze sprzedać w Internecie świece ozdobne, które robię, bo przez marketplacey kiepsko wychodzi.

Na marketplace’ach bywa spora konkurencja, także trudniej jest się wybić ze sprzedażą produktów handmade.
W pierwszej kolejności warto byłoby zobaczyć, gdzie są Twoi klienci – może odwiedzają inne serwisy, albo szukają świec w inny sposób? Znajdź na FB grupy miłośników świec ozdobnych i poświęć trochę czasu (lub sam zadaj pytanie) na sprawdzeniu, który kanał sprzedaży jest popularny wśród Twoich klientów. Warto też rzucić okiem na dedykowane marketplace’y handmade’owe, jak Pakamera.pl lub Etsy.com, które mają swoje kategorie dla tego typu produktów.

Jak rozpoznać, czy będzie zapotrzebowanie na to, co wytworzę? Tworzę produkty ze sznurków techniką makramy.

Trzeba odwrócić myślenie w tym przypadku – nie czy będzie zapotrzebowanie na mój produkt, tylko czy mój produkt spełni oczekiwania i nadzieje moich klientów?
Jak pisałem wcześniej – grupy na FB to świetne źródło informacji o potencjalnych klientach. Warto też przyjrzeć się opisom Twoich produktów – opisy powinny być tak napisane, żeby odpowiedziały na wszelkie pytania, wątpliwości i oczekiwania klienta.

Jaka jest różnica między postawieniem sklepu presta, a wordpress?

Od technicznego punktu widzenia nie ma dużej różnicy. W bardzo dużym skrócie – na hostingu lub serwerze umieszcza się pliki danego CMSa, który potem trzeba zainstalować, skonfigurować i volia! Mamy dostęp do panelu zarządzania. Różnica między WordPressem, a Prestashopem jest jednak taka, że Prestashop jest dedykowanym oprogramowaniem do prowadzenia sprzedaży w sieci, a WordPress jest oprogramowaniem do prowadzenia bloga/zwykłej strony, a moduł sprzedażowy zwany Woocommerce instaluje się osobno.

Czy warto zdecydować się na dropshiping?

Dropshipping to model sprzedażowy, w którym logistyka jest przekazywana do dostawcy produktu, zazwyczaj wtedy to hurtownia zajmuje się dostarczeniem produktu do klienta, który kupił produkt na naszym sklepie. Jeśli produkty, które sprzedajemy kupujemy właśnie od jakiejś hurtowni (a nie tworzymy ich własnoręcznie), to najpierw musimy sprawdzić, czy nasz partner w ogóle przewiduje sprzedaż w dropshippingu. Należy też pamiętać, że sklep w dropshippingu musi posiadać specjalnie dostosowany regulamin pod ten model sprzedaży. Jeśli jednak sami sprzedajemy to, co wytworzymy – dropshipping nie ma żadnego zastosowania.

Dzień dobry, czy są jakieś narzędzia/strony ułatwiające badanie konkurencji, np. jakie ceny oferują za konkretne produkty, które my też sprzedajemy.

Tak, tego rodzaju oprogramowanie znacznie pozwoli nam na monitorowanie tego, co dzieje się na rynku. Kwestia jest jedynie wyboru narzędzia, które spełni nasze oczekiwania. Z popularniejszych aplikacji to liveprice.pl, szpiegomat.pl oraz dealavo.com, choć oczywiście tego rodzaju aplikacji jest więcej na rynku.

W jaki sposób najlepiej ukierunkować promocję marki własnej (chemia profesjonalna do sprzątania)? Mamy esklep od  miesiąca, nie ma żadnej sprzedaży – oczywiście to początek drogi, posty na fb, reklama na fb na naszej witrynie  były/bywają. Jednak czy należy od początku pójść w pozycjonowanie – czyli zatrudnić specjalistę od reklamy itp. ?

Sklep bez reklamy nie istnieje – dlatego od samego początku należny inwestować w reklamę i pozycjonowanie. Sama reklama (banerowa, tekstowa, produktowa itp.) może przynieść klientów stosunkowo szybko(wprowadzamy budżet i reklama przynosi klientów na sklep), natomiast pozycjonowanie to już „gra” na dłuższą metę i wymaga określonych czynności związanych z platformą sklepową, na której sprzedajemy. Natomiast jest nie mniej ważna co reklama. To inwestycja w przyszłość i w markę.

Czy w trakcie trwania abonamentu można zmienić sklep z podstawowego na ten najlepszy? Czy są jakieś rabaty na to dla małych sprzedawców?

Jak najbardziej jest taka możliwość – w zależności od wykorzystanego abonamentu może być potrzeba dopłacenia różnicy w cenie między pakietami, także w tym celu zachęcam do kontaktu z naszymi specjalistami na infolinii pod nr 504 502 500 i wewnętrzny nr 3.


Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach Akademii home.pl