Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak pomagać pracownikom przez TeamViewer? Poznaj dodatki, które ci to ułatwią

Jak pomagać pracownikom przez TeamViewer? Poznaj dodatki, które ci to ułatwią

Użytkownicy TeamViewer korzystają najczęściej z jednej, kluczowej funkcji, jaką jest połączenie zdalne z innym urządzeniem. Nie wiedzą jednak, że do samej aplikacji wydano dodatkowe rozszerzenia, które pomagają w dostosowaniu środowiska pracy do własnych potrzeb, co przekłada się na oszczędność czas przy komunikacji z pracownikami.

W tym artykule opisujemy dodatki, którymi warto zainteresować się już teraz pracując na stanowisku informatyka, freelancera lub administratora IT w dziale technicznym.

Gdzie znaleźć dodatki do TeamViewer?

Biznesowy TeamViewer już w podstawowej wersji posiada wiele udogodnień, które pomagają w codziennej pracy. Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowych opcji – zapoznaj się z poniższymi dodatkami. Sprawdź, czy któryś z nich przyda się Twojej firmie.

Dodatki są dostępne w 2 wariantach:

  • jako moduły wbudowane w firmowe licencje TeamViewer,
  • jako osobne usługi, które wymagają zakupu ze strony właściciela licencji aplikacji.

W samego TeamViewera oraz dodatki do niego warto zaopatrzyć się oczywiście z legalnego źródła m.in. od autoryzowanego dystrybutora (jakim jest np. home.pl). Wówczas masz pewność, że wszystkie licencje są w pełni profesjonalne i działają prawidłowo.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat rozszerzeń TeamViewera, skontaktuj się na naszą infolinią pod numerem 91 432 55 72, napisz do nas przez formularz kontaktowy lub zajrzyj na stronę:

Lista dodatków do TeamViewer

Połączenie z wybranym urządzeniem za pomocą TeamViewer jest z pewnością najważniejszą funkcją aplikacji. Ale na tym jego możliwości się nie kończą. Jeżeli pracujesz zdalnie jako pomoc techniczna – przemyśl kwestię doinstalowania dodatków, które zaoszczędzą Twój czas. Dzięki nim niektóre procesy (tj. weryfikacja aktualizacji lub bezpieczeństwa na komputerze pracownika) zostaną zautomatyzowane.

Uruchamianie dodatkowych sesji – Add-on channel

Jednym z głównych rozszerzeń podstawowych licencji są dodatkowe sesje zdalne. Jeśli korzystasz już z TeamViewera w firmie, to dobrze znasz ograniczenie liczby jednoczesnych sesji.

Zwróć uwagę, że np. w TeamViewer Corporate stworzysz nawet do 30 użytkowników, jednak bez dodatków tylko 3 z nich może wykonywać zdalne sesje niezależnie od siebie. Jeśli masz więcej techników IT, którzy muszą pracować zdalnie w tym samym czasie, odpowiednim rozwiązaniem będzie dokupienie dodatkowych sesji „Add-on channel”.

Uwaga: Dodatek „Add-on channel” jest dostępny w ramach licencji TeamViewer Premium oraz TeamViewer Corporate.

Obsługa urządzeń mobilnych – Mobile Device Support

W większości przypadków wielu firmom wystarcza zdalne łączenie się na poziomie komputer-komputer. Jednak jeśli chcesz połączyć się za pomocą smartfona lub chcesz kontrolować inne urządzenie mobilne, potrzebujesz dodatku „Obsługa urządzeń mobilnych” (Mobile Device Support).

Dodatki do TeamViewera - Mobile Device Support
Przykład zdalnej kontroli smartfona za pomocą TeamViewera na komputerze.

Dodatek wspiera ponad 100 marek urządzeń mobilnych Android i iOS. W ten sposób szybko rozwiążesz problemy techniczne na urządzeniach mobilnych swoich współpracowników lub klientów samodzielnie korzystając np. ze smartfona.

Wsparcie dla urządzeń mobilnych znajdziesz w dowolnej licencji biznesowej. Zapoznaj się ze szczegółami TeamViewera dla firm.

Używanie rozszerzonej rzeczywistości – TeamViewer Pilot

TeamViewer Pilot jest dodatkiem, który używa technologii z rozszerzoną rzeczywistością. Dzięki niemu wykraczasz poza ekran urządzenia, z którym się łączysz i pomagasz rozwiązać problem tak, jakbyś był/a na miejscu.

Dodatek do TeamViewera - TeamViewer Pilot.

Zamiast kontrolować ekran urządzenia mobilnego, korzystasz z jego kamery. Podczas rozmowy z klientem lub pracownikiem rysujesz i podświetlasz wybrane elementy, dzięki czemu osoba po drugiej stronie własnoręcznie naprawi usterkę.

Zapobieganie zagrożeniom na urządzeniach firmowych – TeamViewer Monitoring & Asset Management

Firmowa infrastruktura IT wymaga odpowiedniej kontroli do zapobiegania potencjalnym zagrożeniom. Dodatek TeamViewer Monitoring & Asset Management aktywnie monitoruje wszystkie wskazane urządzenia i wykrywa luki w zabezpieczeniach, nieaktualne aplikacje lub problemy z dyskiem. Wszystko to działa w 100% zdalnie.

W zależności od potrzeb licencja obejmuje wsparcie od 5 do nawet 200 urządzeń.

Antywirus dla firmy – TeamViewer Endpoint Protection

TeamViewer udostępnia również antywirusa, co jest atrakcyjną ofertą dla firm, które chcą zwiększyć cyberbezpieczeństwo bez sprawdzania kolejnych ofert w internecie. TeamViewer Endpoint Protection zapewnia ochronę na potrzeby biznesu i w czasie rzeczywistym chroni wskazane komputery m. in. przed:

  • trojanami (zainfekowane programy podszywające się pod inne aplikacje),
  • ransomware (złośliwe oprogramowanie blokujące dostęp do zasobów komputera),
  • oprogramowaniem szpiegującym,
  • rootkitami (oprogramowanie do zdalnej kontroli zainfekowanego komputera).

Wybierając TeamViewer Endpoint Protection określasz liczbę chronionych urządzeń od 5 do 200 komputerów. To bardzo wygodne rozwiązanie w momencie, gdy Twoja firma rozwija się i zatrudnia więcej osób.

TeamViewer Endpoint Protection - antywirus dla dużej firmy.
Okno zawierające dane chronionych urządzeń.

Uruchamianie wideokonferencji w TeamViewer Meeting

Standardowe firmowe licencje TeamViewer pozwalają na spotkania online dla maksymalnie 10 użytkowników. Nie musisz jednak zamykać się w tym limicie. Jeżeli masz w planach konferencję z większą liczbą użytkowników – skorzystaj z dodatku TeamViewer Meeting i rozszerz pulę np. do 50 lub nawet 100 uczestników.

Jak zmienić licencję wieczystą w subskrypcję?

Licencja wieczysta (która nie jest już dostępna w ofercie TeamViewer) była z pewnością bardzo komfortowa ze względu na jednorazową płatność. Aczkolwiek posiada ona wadę, która powoduje, że firmy powinny możliwie najszybciej przenieść się na licencję opartą na subskrypcji. Jest nią bezpieczeństwo.

Stara, wieczysta licencja powiązana z konkretną wersją aplikacji powodowała, że użytkownik nie miał dostępu do wszystkich aktualizacji usługi. Efektem tego jest korzystanie z rozwiązania, które nie jest wystarczająco bezpieczne. Jest to o tyle ważne, że w 2021 roku TeamViewer zakończył wsparcie dla wersji 9 i 10, które były dostępne w formie wieczystej. Tego problemu nie ma natomiast TeamVierwer sprzedawany jako subskrypcja – jest on aktualizowany na bieżąco.

Jeżeli posiadasz starszą wersję, skorzystaj z migracji z licencji wieczystej do subskrypcji. W ten sposób będziesz zawsze posiadać aktualne oprogramowanie i funkcje, dostępne jedynie w planie subskrypcyjnym.

Licencje wieczyste, które mogą zostać zmigrowane do subskrypcji, to: