Klienci wybierają zakupy w sieci z prostego powodu – bo są wygodne. Nie muszą jechać do sklepu (często stojąc w korku) i odliczać minuty w kolejce do kasy. Tej samej wygody oczekują podczas płacenia. Bramki płatności to dziś niezbędny element w każdym sklepie internetowym. Jeśli jesteś na etapie otwierania biznesu w e-commerce lub szukasz sposobów na zmniejszenie prowizji od transakcji – zapoznaj się z naszym zestawieniem operatorów płatności, którzy są dostępni w home.pl, właśnie dla właścicieli sklepów w sieci.
Jak Polacy płacą za zakupy w internecie?
Dostęp do różnych metod płatności motywuje do zakupów aż 52% e-kupujących (Gemius, 2022).
Ulubioną metodą płatności Polaków są szybie przelewy, czyli bramki płatności takich operatorów jak PayU, Przelewy24 i Tpay, które preferuje 70% kupujących online (Gemius, 2022).
Na drugim miejscu znalazły się płatności mobilne, a konkretnie coraz popularniejszy BLIK. W całym 2022 roku aż 60% transakcji e-commerce odbywało się pośrednictwem BLIK-a, a ich wartość wyniosła 89,2 mld zł (źródło blik.com).
Kolejną preferowaną metodą płatności, którą wskazuje 43% kupujących online, jest płatność kartą (Gemius, 2022).
Z tych statystyk wyłania się klarowny obraz – bez względu na typ produktów, jaki sprzedajesz w sklepie warto posiadać wśród metod płatności szybkie przelewy, w tym BLIKa.
Jakie bramki płatności uruchomić w sklepie?
Wybierz operatora płatności, którego oferta najlepiej sprawdzi się w Twoim sklepie. Jeśli prowadzisz aktywne działania reklamowe np. za granicą to być może lepiej pasować będzie do Ciebie operator oferujący płatności w wielu walutach. Celuj w największe firmy, które cieszą się dużym zaufaniem klientów, jak PayU, Tpay, Blue Media i eService.

Zwrócić uwagę na takie elementy usługi, jak:
- Integracja ze sklepem – przed wyborem operatora płatności upewnij się, że jest obsługiwany przez oprogramowanie sklepu (gotowa integracja znajduje się w panelu lub możesz ją dodać za pomocą wtyczki),
- Formy płatności – im bogatsza oferta kanałów płatności do wyboru (bramki płatności) tym większa szansa, że klient znajdzie swoją ulubioną. Rozważ włączenie do metod płatności portfele elektroniczne, płatności odroczone i ratalne,
- Płatność w innych walutach – jeżeli wychodzisz ze swoją ofertą do klientów zagranicznych, musisz umożliwić im płacenie w ich walucie. Wybierz bramkę, która pozwala na płatność kartą w wielu walutach (albo w walucie kraju, w którym sprzedajesz),
- Zaufanie – zdecyduj się na operatora płatności, który jest znany na rynku finansowym. Klienci bez wahania klikną w bramkę, za pośrednictwem której płacili już wiele razy, bo znają już tę markę.
- Prowizja i opłata aktywacyjna – im wyższe koszty obsługi bramki płatniczej, tym mniejszy zysk (nie jest to zaskakujące odkrycie), dlatego trzeba je obniżyć. Jak to zrobić? Wybierając ofertę operatora płatności – PayU, Tpay, Blue Media, eService – w ramach usług partnerskich od home.pl. Rejestrując się za pośrednictwem linku od home.pl zyskasz niższą prowizję od sprzedaży i opłatą aktywacyjną.
Poznaj dodatkowe atuty, jakie dają płatności elektronicznie dla sklepów internetowych.
Operatorzy płatności elektronicznych – porównanie opłat
W poniższym zestawieniu porównujemy parametry operatorów płatności, dla których uzyskasz preferowane warunki dzięki współpracy z home.pl. Po kliknięciu w dany przycisk masz pewność, że założysz konto na specjalnych warunkach, z niższą opłatą aktywacyjną.
PayU

PayU to jeden z największych operatorów płatności w Polsce, który działa na rynku finansów od 20 lat. Jest też liderem pod względem liczby obsługiwanych kanałów płatności, których lista cały czas się powiększana. Płatność PayU łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress), a także w eSklepie od home.pl.
Metody płatności, dostępne poprzez PayU:
- Szybkie przelewy online,
- Karta Visa i Mastercard,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay, Masterpass (Mastercard/Maestro/Visa),
- PayU Raty,
- PayU Płacę później z PayPo lub Twisto,
- Płatność na konto walutowe – pozwala klientom płacić we własnej walucie i uniknąć różnic kursowych. PayU oferuje aż 133 waluty rozliczeniowe i wypłaty do PLN, EUR, USD, GBP, CHF.
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności PayU.
PayU | Prowizja/opłaty |
---|---|
Wysokość standardowej prowizji | 2,3% |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,29% (pierwszy miesiąc bez prowizji) |
Wysokość standardowej opłaty za aktywację konta | 199 zł |
Wysokość opłaty za aktywację konta z home.pl | 5 zł |
Tpay

Tpay działa na polskim rynku od ponad 10 lat. Operator oprócz szybkich płatności elektronicznych oferuje też dostęp do wygodnej płatności kartą w aż 83 walutach, za pośrednictwem największej instytucji finansowej na świecie – amerykańskiej firmy Elavon. Tpay to odpowiedni wybór dla sprzedawców, którzy planują rozwijać swój biznes e-commerce na rynku globalnym.
Płatność Tpay łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress), a także w eSklepie Profesjonalnym od home.pl.
Metody płatności Tpay:
- Szybkie przelewy online,
- Karta Visa, Masrtercard, Maestro, Elavon,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay, Visa, PayPal,
- Płatności odroczone (BNPL – Buy Now, Pay Later),
- Raty online,
- Płatność kartą w wielu walutach (aż 83), które będą przewalutowane na PLN.
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności Tpay.
Tpay | Prowizja/opłaty |
---|---|
Wysokość standardowej prowizji | 1,59% |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,29% |
Wysokość standardowej opłaty za aktywację konta | 199 zł |
Wysokość opłaty za aktywację konta z home.pl | 39 zł |
Blue Media

Z usług Blue Media korzysta już ponad 33 000 sklepów internetowych. Operator oferuje dostęp do wszystkich popularnych metod płatności, w tym rat online i płatności odroczonych (Pay Smartney). Do dodatkowych zalet Blue Media trzeba zaliczyć możliwość założenia konta także przez osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej, np. dopiero testują swój pomysł na biznes w sieci. Płatność Blue Media łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress).
Metody płatności Blue Media:
- Szybkie płatności online, e-przelewy do ponad 200 banków,
- Karta Visa, Mastercard, Maestro,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay,
- Raty online,
- Płatność odroczona (Pay Smartney).
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności Blue Media.
Blue Media | Prowizje/opłaty |
Wysokość standardowej prowizji | 1,19% |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,15% |
Wysokość opłaty za rejestrację konta z home.pl dla firmy | 19 zł |
Wysokość opłaty za rejestrację konta z home.pl bez działalności gospodarczej | 99 zł |
eService

eService to jeden z liderów branży płatności elektronicznych z ponad 20 letnim doświadczeniem na rynku. Serwis pozwala na płatność kartą w 18 walutach. Rejestrując konto u tego operatora przez link home.pl zyskujesz 2 miesiące bez prowizji (później wyniesie ona jedynie 1,15%).
Płatność eService łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress).
Metody płatności eService:
- Szybkie płatności online,
- Karta Visa, Mastercard, Maestro,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay,
- Płatność walutowa kartą (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, CAD, NOK, SEK, RUB, LTL, RON, LVL, CZK, JPY, HUF, HRK, UAH oraz TRY).
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności eService.
eService | Prowizje/Opłaty |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,15% (pierwsze dwa miesiące bez opłat) |
Wysokość opłaty za aktywację konta | 0 zł |
Jak obniżyć koszty prowizji w sklepie internetowym?
W ramach współpracy partnerskiej, home.pl wynegocjował korzystniejszą ofertę u największych operatorów płatności elektronicznych w Polsce – z niższą prowizję i opłatą aktywacyjną – której nie uzyskałby klient indywidualny.
Dzięki temu każdy sprzedawca, który zarejestruje się przez wskazany link otrzyma dostęp do bramek płatności na lepszych warunkach. Po rejestracji i weryfikacji konta użytkownik otrzyma instrukcję, jak połączyć daną e-płatność z modułem sprzedażowym (najczęściej polega to na podaniu numeru ID konta w systemie operatora płatności). Dzięki temu obniżysz prowizję od razu, od pierwszej transakcji w swoim e-sklepie.
Jeżeli jednak stoisz dopiero przed decyzją o założeniu sklepu internetowego i nie wiesz, która oferta operatora płatności jest dla Ciebie optymalna – skontaktuj się z naszymi specjalistami. Pomożemy Ci w doborze odpowiedniego systemu e-płatności.