Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak wybrać operatora płatności dla sklepu internetowego? Porównanie opłat i prowizji w 2023 roku

Jak wybrać operatora płatności dla sklepu internetowego? Porównanie opłat i prowizji w 2023 roku

Klienci wybierają zakupy w sieci z prostego powodu –  bo są wygodne. Nie muszą jechać do sklepu (często stojąc w korku) i odliczać minuty w kolejce do kasy. Tej samej wygody oczekują podczas płacenia. Bramki płatności to dziś niezbędny element w każdym sklepie internetowym. Jeśli jesteś na etapie otwierania biznesu w e-commerce lub szukasz sposobów na zmniejszenie prowizji od transakcji – zapoznaj się z naszym zestawieniem operatorów płatności, którzy są dostępni w home.pl, właśnie dla właścicieli sklepów w sieci.

Jak Polacy płacą za zakupy w internecie?

Dostęp do różnych metod płatności motywuje do zakupów aż 52% e-kupujących (Gemius, 2022).

Ulubioną metodą płatności Polaków są szybie przelewy, czyli bramki płatności takich operatorów jak PayU, Przelewy24 i Tpay, które preferuje 70% kupujących online (Gemius, 2022).

Na drugim miejscu znalazły się płatności mobilne, a konkretnie coraz popularniejszy BLIK. W całym 2022 roku aż 60% transakcji e-commerce odbywało się pośrednictwem BLIK-a, a ich wartość  wyniosła 89,2 mld zł (źródło blik.com).

Kolejną preferowaną metodą płatności, którą wskazuje 43% kupujących online, jest płatność kartą (Gemius, 2022).

Z tych statystyk wyłania się klarowny obraz – bez względu na typ produktów, jaki sprzedajesz w sklepie warto posiadać wśród metod płatności szybkie przelewy, w tym BLIKa.

Jakie bramki płatności uruchomić w sklepie?

Wybierz operatora płatności, którego oferta najlepiej sprawdzi się w Twoim sklepie. Jeśli prowadzisz aktywne działania reklamowe np. za granicą to być może lepiej pasować będzie do Ciebie operator oferujący płatności w wielu walutach. Celuj w największe firmy, które cieszą się dużym zaufaniem klientów, jak PayU, Tpay, Blue Media i eService.

Jedną z najpopularniejszych metod opłacenia zamówienia w e-commerce  jest BLIK.
Nowoczesne bramki płatności pozwalają na płacenie w różnych kanałach, np. mobilnie poprzez BLIK lub portfelem elektronicznym Google Pay.

Zwrócić uwagę na takie elementy usługi, jak:

  • Integracja ze sklepem – przed wyborem operatora płatności upewnij się, że jest obsługiwany przez oprogramowanie sklepu (gotowa integracja znajduje się w panelu lub możesz ją dodać za pomocą wtyczki),
  • Formy płatności – im bogatsza oferta kanałów płatności do wyboru (bramki płatności) tym większa szansa, że klient znajdzie swoją ulubioną. Rozważ włączenie do metod płatności portfele elektroniczne, płatności odroczone i ratalne,
  • Płatność w innych walutach – jeżeli wychodzisz ze swoją ofertą do klientów zagranicznych, musisz umożliwić im płacenie w ich walucie. Wybierz bramkę, która pozwala na płatność kartą w wielu walutach (albo w walucie kraju, w którym sprzedajesz),  
  • Zaufanie – zdecyduj się na operatora płatności, który jest znany na rynku finansowym. Klienci bez wahania klikną w bramkę, za pośrednictwem której płacili już wiele razy, bo znają już tę markę.
  • Prowizja i opłata aktywacyjna – im wyższe koszty obsługi bramki płatniczej, tym mniejszy zysk (nie jest to zaskakujące odkrycie), dlatego trzeba je obniżyć. Jak to zrobić? Wybierając ofertę operatora płatności – PayU, Tpay, Blue Media, eService – w ramach usług partnerskich od home.pl. Rejestrując się za pośrednictwem linku od home.pl zyskasz niższą prowizję od sprzedaży i opłatą aktywacyjną.  

Poznaj dodatkowe atuty, jakie dają płatności elektronicznie dla sklepów internetowych.

Operatorzy płatności elektronicznych – porównanie opłat

W poniższym zestawieniu porównujemy parametry operatorów płatności, dla których uzyskasz preferowane warunki dzięki współpracy z home.pl. Po kliknięciu w dany przycisk masz pewność, że założysz konto na specjalnych warunkach, z niższą opłatą aktywacyjną.

PayU

PayU to najpopularniejszy operator płatności elektronicznych w Polsce.

PayU to jeden z największych operatorów płatności w Polsce, który działa na rynku finansów od 20 lat. Jest też liderem pod względem liczby obsługiwanych kanałów płatności, których lista cały czas się powiększana. Płatność PayU łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress), a także w eSklepie od home.pl.

Metody płatności, dostępne poprzez PayU:

  • Szybkie przelewy online,
  • Karta Visa i Mastercard,
  • BLIK,
  • Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay, Masterpass (Mastercard/Maestro/Visa),
  • PayU Raty,
  • PayU Płacę później z PayPo lub Twisto,
  • Płatność na konto walutowe – pozwala klientom płacić we własnej walucie i uniknąć różnic kursowych. PayU oferuje aż 133 waluty rozliczeniowe i wypłaty do PLN, EUR, USD, GBP, CHF.

W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności PayU.

PayUProwizja/opłaty
Wysokość standardowej prowizji
2,3%
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl
1,29%
(pierwszy miesiąc bez prowizji)
Wysokość standardowej opłaty za aktywację konta199 zł
Wysokość opłaty za aktywację konta z home.pl5 zł

Tpay

Tpay działa na polskim rynku od ponad dekady.

Tpay działa na polskim rynku od ponad 10 lat. Operator oprócz szybkich płatności elektronicznych oferuje też dostęp do wygodnej płatności kartą w aż 83 walutach, za pośrednictwem największej instytucji finansowej na świecie – amerykańskiej firmy Elavon. Tpay to odpowiedni wybór dla sprzedawców, którzy planują rozwijać swój biznes e-commerce na rynku globalnym.

Płatność Tpay łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress), a także w eSklepie Profesjonalnym od home.pl.

Metody płatności Tpay:

  • Szybkie przelewy online,
  • Karta Visa, Masrtercard, Maestro, Elavon,
  • BLIK,
  • Portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay, Visa, PayPal,
  • Płatności odroczone (BNPL – Buy Now, Pay Later),
  • Raty online,
  • Płatność kartą w wielu walutach (aż 83), które będą przewalutowane na PLN.

W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności Tpay.

TpayProwizja/opłaty
Wysokość standardowej prowizji

1,59%
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl1,29%
Wysokość standardowej opłaty za aktywację konta199 zł
Wysokość opłaty za aktywację konta z home.pl39 zł

Blue Media

Blue Media umożliwia rejestrację konta bez konieczności posiadania firmy.

Z usług Blue Media korzysta już ponad 33 000 sklepów internetowych. Operator oferuje dostęp do wszystkich popularnych metod płatności, w tym rat online i płatności odroczonych (Pay Smartney). Do dodatkowych zalet Blue Media trzeba zaliczyć możliwość założenia konta także przez osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej, np. dopiero testują swój pomysł na biznes w sieci. Płatność Blue Media łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress).

Metody płatności Blue Media:

  • Szybkie płatności online, e-przelewy do ponad 200 banków,
  • Karta Visa, Mastercard, Maestro,
  • BLIK,
  • Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay,
  • Raty online,
  • Płatność odroczona (Pay Smartney).

W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności Blue Media.

Blue MediaProwizje/opłaty
Wysokość standardowej prowizji1,19%
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl1,15%
Wysokość opłaty za rejestrację konta z home.pl dla firmy19 zł
Wysokość opłaty za rejestrację konta z home.pl bez działalności gospodarczej99 zł

eService

eService umożliwia płatność w aż 18 walutach.

eService to jeden z liderów branży płatności elektronicznych z ponad 20 letnim doświadczeniem na rynku. Serwis pozwala na płatność kartą w 18 walutach. Rejestrując konto u tego operatora przez link home.pl zyskujesz 2 miesiące bez prowizji (później wyniesie ona jedynie 1,15%).   

Płatność eService łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress).

Metody płatności eService:

  • Szybkie płatności online,
  • Karta Visa, Mastercard, Maestro,
  • BLIK,
  • Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay,
  • Płatność walutowa kartą (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, CAD, NOK, SEK, RUB, LTL, RON, LVL, CZK, JPY, HUF, HRK, UAH oraz TRY).

W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności eService.

eServiceProwizje/Opłaty
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl1,15%
(pierwsze dwa miesiące bez opłat)
Wysokość opłaty za aktywację konta0 zł

Jak obniżyć koszty prowizji w sklepie internetowym?

W ramach współpracy partnerskiej, home.pl wynegocjował korzystniejszą ofertę u największych operatorów płatności elektronicznych w Polsce – z niższą prowizję i opłatą aktywacyjną – której nie uzyskałby klient indywidualny.

Dzięki temu każdy sprzedawca, który zarejestruje się przez wskazany link otrzyma dostęp do bramek płatności na lepszych warunkach. Po rejestracji i weryfikacji konta użytkownik otrzyma instrukcję, jak połączyć daną e-płatność z modułem sprzedażowym (najczęściej polega to na podaniu numeru ID konta w systemie operatora płatności). Dzięki temu obniżysz prowizję od razu, od pierwszej transakcji w swoim e-sklepie.

Jeżeli jednak stoisz dopiero przed decyzją o założeniu sklepu internetowego i nie wiesz, która oferta operatora płatności jest dla Ciebie optymalna – skontaktuj się z naszymi specjalistami. Pomożemy Ci w doborze odpowiedniego systemu e-płatności.