Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

2017 rok w home.pl – podsumowujemy ostatnie 12 miesięcy

2017 rok w home.pl – podsumowujemy ostatnie 12 miesięcy

Roczne podsumowania mają szczególne znaczenie. Pokazują one ogrom włożonej pracy nie tylko w rozwój samej oferty i pomaganie klientom w rozwijaniu ich pomysłów w Internecie. To również wykaz wszystkich wydarzeń i akcji wewnętrznych, dzięki którym mogliśmy być bliżej Was i odpowiadać na wasze potrzeby. Poniższe zestawienie jest z naszej perspektywy jednym z najważniejszych w ostatnich latach. Poznaj 11 najważniejszych (a to tylko czubek góry lodowej!) rzeczy, które wydarzyły się w home.pl w 2017 roku!

Nowe karty pamięci NVME na hostingu

Była to jedna z najważniejszych zmian na platformie hostingowej home.pl, do której przygotowaliśmy się przez kilka miesięcy. Przygotowanie sprzętu i jego instalacja zajęła nam wiele tygodni. Wszystko po to, aby usługi klientów były jeszcze szybsze i bardziej stabilne. Karty pamięci NVME zdobywają coraz większą popularność w branży IT, jednakże są rzadkością w przypadku tradycyjnych usług hostingowych. Dlatego cieszymy się, że home.pl jest jedną z pierwszych firm w Polsce, które zdecydowały się na taką inwestycję. Więcej o kartach NVME w home.pl przeczytacie TUTAJ.

Wsparcie dla wielu certyfikatów SSL na jednym serwerze

Funkcjonalność SNI była bardzo oczekiwana przez naszych klientów. Każdego miesiąca otrzymywaliśmy kilkadziesiąt zgłoszeń na temat możliwości instalacji kilku certyfikatów SSL na jednym koncie hostingowym. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie tej możliwości również ze względu na politykę Google o nazwie #httpseverywhere, która jest systematycznie rozwijana od blisko 2 lat. Docelowo, każda strona internetowa wyświetlana w najpopularniejszej wyszukiwarce świata powinna uruchamiać się poprzez szyfrowany, bezpieczny protokół https. Sprawdź, jak wprowadziliśmy SNI.

Hosting home.pl z dużą aktualizacją

Nasi programiści włożyli również ogrom pracy w aktualizację samej platformy hostingowej. Ostatnie wakacje były dla nas bardzo ważne, gdyż właśnie wtedy wprowadziliśmy bardzo duże zmiany, dzięki którym hosting w home.pl stał się bardziej bezpieczny. Oprócz nowych wersji interpretera PHP, pojawiły się m.in. wyższe parametry pamięci RAM dla każdego pakietu hostingowego. Lista wszystkich zmian dostępna jest w naszym artykule.

 

Wiemy, jak pracują polskie firmy

Wielokrotnie rozmawialiśmy z naszymi klientami o codziennej pracy, barierach w rozwoju oraz wyzwaniach. Stwierdziliśmy jednak, że warto przeprowadzić odpowiednie badanie, które umożliwi nam weryfikację współczesnych nastrojów polskich przedsiębiorców. Dlatego kilkukrotnie zapraszaliśmy ich do wypełnienia ankiet, których wyniki systematycznie publikowaliśmy na łamach bloga. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, co kieruje Polakami przy zakładaniu własnej firmy, ile pracują, oraz z jakich technologii korzystają.

12 aktualizacji sklepu internetowego

Sklep internetowy w home.pl jest bardzo ważnym narzędziem dla naszych klientów. Po latach udoskonalania usługi udało się nam opracować nowy harmonogram wprowadzania aktualizacji. Dzięki temu e-sklep w home.pl stał się jeszcze lepszą platformą dla Polakó, którzy planują i rozpoczynają sprzedaż w Internecie. Przechodząc do liczb… W 2017 roku udało się przeprowadzić aż 12 dużych aktualizacji aplikacji, dzięki czemu mogliśmy wprowadzić szereg funkcji, o które klienci prosili nas od dawna. O każdych zmianach informowaliśmy również na łamach naszego bloga.

Hackathon Ultra Innovation 2017

Trzecia edycja naszego maratonu dla programistów okazała się wielkim sukcesem. Już przed startem wydarzenia pobiliśmy kilka rekordów – m.in. po 24 godzinach od uruchomienia rejestracji uczestników mieliśmy 80% zajętych miejsc. W zawodach wzięła również rekordowa liczba uczestników (50). Wspólnie z partnerami wydarzenia (Brandoo, Polbit, Tidio, homecloud.pl) udało się zorganizować imprezę, z której jesteśmy bardzo dumni. Listopadowy weekend zapamiętamy na pewno na długo. Relację z hackatonu Ultra Innovation przeczytasz tutaj.

Namiot technologiczny na The Tall Ships Races 2017

Wielkie żaglowce, biorące udział w regatach The Tall Ships Races po raz trzeci zawitały do Szczecina. Z tej okazji pod naszą siedzibą zbudowaliśmy namiot wypełniony po brzegi nowymi technologiami. Nie zabrakło konsol do gier, gogli do wirtualnej rzeczywistości oraz narzędzi do prowadzenia mobilnego biznesu. Przede wszystkim jednak cieszyły nas wizyty mieszkańców miasta oraz turystów z całej Polski, którzy wiele razy wspominali, że pomysł z namiotem jest zdecydowanie udany. Zobacz zdjęcia z naszej akcji na The Tall Ships Races 2017.

Nowa platforma home.pl i testy

W 2017 roku zaczęliśmy również pracę nad nową platformą home.pl do obsługi klientów. Pod adresem https://beta.home.pl uruchomiliśmy wersję testową, która została wzbogacona o nowy system rejestracji usług, logowania oraz nowy panel administracyjny, dostosowany do urządzeń mobilnych. Do wspólnych testów zaprosiliśmy również klientów, którzy mogli wziąć udział w dodatkowym konkursie. Dzięki setkom zgłoszeń usunęliśmy większość błędów, poprawiliśmy jakość usług, a także wprowadziliśmy nowe usługi do oferty. A to dopiero początek! O wszelkich zmianach w tym zakresie będzie informować w przyszłości.

Bilet do rozwoju – nowe kompetencje pracowników

W jaki sposób rozwinąć umiejętności konsultantów biura obsługi klienta? Najlepiej poprzez specjalne szkolenia z ekspertami w danej dziedzinie. Dlatego w marcu ruszyliśmy z projektem „Bilet do rozwoju”, w którym przedstawiliśmy pracownikom dodatkowe ścieżki do poszerzania swoich kompetencji – administracja serwerami Linux, sprzedaż B2B, Frontend oraz programowanie PHP. Pierwszy semestr już za nami, drugi właśnie trwa, a co najważniejsze – home.pl zostało docenione za ten pomysł na gali Pulsu Biznesu „Siła przyciągania”. Z efektów szkoleń jesteśmy bardzo dumni!

Staże w home.pl

Nie mogliśmy sobie pozwolić, aby kolejne talenty ze szczecińskich uczelni ominęły nasze biuro. W maju ponownie zaprosiliśmy studentów do odbycia 2-miesięcznych praktyk w 5 działach: Biuro Zarządu, Dział Rozwoju Aplikacji, Helpdesk, Zespołu Reklamy Internetowej oraz Biura Obsługi Klienta. Stażyści mieli do wykonania tradycyjnie zadanie, które dotyczyło ulepszenia procesów w firmie. Cieszymy się, że ponownie mogliśmy spotkać szczecińskich studentów i porozmawiać z nimi o współczesnym rynku z ich perspektywy.

Serwer testowy w serwisie speedtest.net

W ostatnich latach otrzymywaliśmy wiele pytań na temat prędkości, jakie można uzyskać przy transferze danych od-do serwera w home.pl. Ze względu na wiele elementów wpływających na ten parametr (położenie, infrastruktura sieciowa operatora, zasięg itp.) nie mogliśmy jednoznacznie odpowiedzieć na takie zgłoszenia. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów nawiązaliśmy współpracę z globalnym liderem usług sieciowych – firmą speedtest.net – i dodaliśmy do bazy serwerów testowych nasze data center, znajdujące się pod Piasecznem. Szybkość połączenia możecie od kilku miesięcy przetestować TUTAJ. Wystarczy w oknie wyszukiwania serwerów wpisać „home.pl” i wybrać punkt dostępu w lokalizacji Warszawa.