Wikipedia mówi o kobiecości jako „pojęciu abstrakcyjnym”, w końcu dla każdej z nas jest ona czymś innym – dla jednych delikatnością, dla innych macierzyństwem, a dla jeszcze innych siłą. Najpiękniejsze jednak w kobiecości jest to, że żadna z tych definicji nie jest błędna – każda z nas może odbierać i czuć ją inaczej. Bo kobiecość to właśnie my, kobiety. I 8 marca powinnyśmy dumnie się tym cieszyć.
Kobiece inspiracje
Z okazji Dnia Kobiet spraw sobie coś więcej niż nowy ciuch albo gadżet. Niech Twoim prezentem dla samej siebie będzie szansa na rozwój. Bo jako kobiety nierzadko padamy ofiarą własnych ograniczeń, które na siebie nakładamy – „przecież można lepiej”, „będzie lepszy moment”, „to się nie uda” – znajome, prawda?
To kłody, które same rzucamy sobie pod nogi. Czasem przez to, że brakuje nam wiary w siebie czy odwagi do działania, czasem z braku inspiracji. A przecież historia zna tyle silnych i fascynujących kobiet, których osiągnięcia mogą tylko popchnąć do działania…
- Wisława Szymborska – poetka, która w młodości zaczynała od pisania wierszyków, za które tata wręczał jej drobne monety. Po latach już wiemy, że to właśnie wtedy odkrywała swój niepowtarzalny talent. W 1996 roku została wyróżniona Nagrodą Nobla z dziedziny literatury, a wiersze Szymborskiej do dziś pozostają wiecznie żywe i ponadczasowe. W końcu znamy je jeszcze ze szkolnych lat, a utwór „Nic dwa razy” jej autorstwa doczekał się nawet świeżej muzycznej interpretacji, która króluje na listach przebojów.
- Maria Skłodowska-Curie – żadne zestawienie inspirujących kobiet, które łamią stereotypy nie istniałoby bez niej. Maria w młodym wieku wyemigrowała na obczyznę w pogoni za edukacją, której nie mogła zdobyć w Polsce. Żądna wiedzy, jako pierwsza na świecie przedstawicielka płci pięknej została doktorką fizyki, a w końcu i dwukrotną noblistką z dziedziny chemii i fizyki. Jej przełomowe osiągnięcia pozwoliły na ogromny rozwój medycyny, a upór, który towarzyszył Skłodowskiej na jej drodze to kolejny przykład kobiecej siły.
- Olga Tokarczuk – kobieta, której wrażliwość najpierw popchnęła ją do psychologii, by później dać swój upust w cenionych powieściach i zbiorach opowiadań. W swoich dziełach porusza uniwersalne tematy, które są bliskie każdemu z nas – choćby przemijanie, zmienność czy bliskość. W 2020 roku doceniona Nagrodą Nobla „za wyobraźnię narracyjną, która z encyklopedyczną pasją reprezentuje przekraczanie granic jako formę życia”, co jest zgrabnym podsumowaniem jej dzieł. Prywatnie Tokarczuk wspiera działania na rzecz ochrony środowiska, praw zwierząt czy równouprawnienia i nie boi się trudnych, kontrowersyjnych tematów.
To tylko 3 inspirujące kobiety – a można by takie wymieniać godzinami. I, co chyba najbardziej pokrzepiające, żadna z nich – ani Szymborska, ani Tokarczuk, ani nawet Skłodowska-Curie – one nie urodziły się noblistkami.
To kobiety takie same jak my – córki, żony, matki, partnerki, które do swoich sukcesów doszły ciężką pracą i uporem, mimo nie zawsze sprzyjających warunków. W obecnych czasach z pewnością na plus dla nas jest to, że mamy większe możliwości – internet otwiera nam wiele drzwi, nie tylko do rozrywki, ale także do rozwoju. Nigdy zdobywanie wiedzy czy edukowanie innych nie było tak łatwe.
Kobiecy biznes w internecie – jak zacząć?
Podobnie z docieraniem do szerokiego grona odbiorców – dlaczego więc nie skorzystać z tego potencjału? A ten jest ogromny – od social mediów, poprzez fora branżowe, aż po własną stronę internetową. Potraktuj to jako prezent dla samej siebie z okazji Dnia Kobiet – zaistnienie w sieci ze swoimi pomysłami. Bycie online to wiele możliwości, w które wystarczy „kliknąć” i zyskać dzięki temu niezależność.
Twój biznes powinien być w sieci, jeśli zależy Ci na tym, by się rozwijać i zdobywać klientów. W tym celu musisz dać się znaleźć choćby właśnie przy pomocy strony internetowej. Własna witryna to właśnie niezależność – koniec z usilnym dopasowaniem się do wymogów Facebooka, Instagrama czy TikToka. To Ty decydujesz, jak chcesz być postrzegana.
Działasz tu na własnych zasadach. To od Ciebie zależy, czy taka strona będzie:
- blogiem do budowania społeczności,
- prezentować Twoją ofertę,
- pełnić funkcję estetycznej wizytówki w internecie, którą pochwalisz się na spotkaniach i konferencjach,
- wyglądać jak galeria zdjęć, bo Twoja pasja to fotografia,
- sprzedawać produkty bo będzie sklepem internetowym z opcją koszyka.
…i wiele, wiele więcej sposobów, jakie przyjdą Ci do głowy. Od czego jednak zacząć? Każdy biznes potrzebuje własnego adresu internetowego. To domena – niepowtarzalna nazwa, pod którą Twoja strona będzie widoczna w sieci. Ten niepowtarzalny (nie ma takiego drugiego!) adres wpisujesz w oknie adresu przeglądarki.
Co więcej, widzisz ją także po znaku @ w adresach e-mail – to kolejna, przydatna funkcja domeny internetowej. Taki mail zawsze brzmi profesjonalnie i łatwiej go zapamiętać.
Jak znaleźć idealną, dopasowaną do danej branży domenę? Zacznij swoją przygodę TUTAJ. Wpisz preferowane hasło, a nasza wyszukiwarka zrobi dla Ciebie resztę i poszuka wolnych nazw.
Dodaj domenę do koszyka, a zobaczysz, że od razu uzupełnimy go o narzędzia niezbędne do zaistnienia w sieci z własną stroną WWW – hosting (przestrzeń na stronę i pocztę email) i certyfikat SSL (kłódkę przy adresie zapewniającą wiarygodność).
Jaki adres wybrać dla swojego biznesu w internecie?
Najlepsza domena to taka, która dobrze opisuje Twoją działalność. Zainspiruj się jedną z propozycji:
- jeśli działasz w branży sportowej, sprawdź domeny .fit i .fitness
- jeśli zależy Ci na profesjonalnym, rozpoznawalnym adresie, sprawdź popularne .pl, .com i .eu
- jeśli fascynuje Cię branża modowa, przyda się adres .moda lub .style
- jeśli jesteś świetną organizatorką przyjęć, wybierz .party lub .events
- jeśli w Twoim obiektywie wszystko wygląda lepiej, dobry wybór to .photos lub .gallery
- jeśli czarujesz słowem i chcesz podzielić się tym z innymi, postaw na .blog lub .press