Biżuteria projektowana przez drobnych twórców i artystów cieszy się coraz większa popularnością w mediach społecznościowych. Odkryj, jak sprzedawać biżuterię – wygodnie i pod własną marką.
Odrodzenie rękodzieła – dlaczego kupujemy biżuterię od twórców?
W świecie zdominowanym przez masowe trendy z sieciówek unikalność staje się szczególnie pożądana. Klienci coraz częściej poszukują pięknych przedmiotów, które odzwierciedlają osobiste zaangażowanie i pasję ich twórców. Może to wynikać z naszej wewnętrznej tęsknoty za czasami, gdy to rzemieślnicy tworzyli każdy produkt. A może po prostu z potrzeby posiadania czegoś niezwykłego. Biżuteria staje się narzędziem do wyrażania siebie – zarówno dla twórców, jak i dla osób, które ją noszą.
Media społecznościowe, takie jak Instagram i TikTok, odgrywają kluczową rolę w odkrywaniu projektantów biżuterii. Dzięki nim klienci mogą zanurzyć się w świat artystów i obserwować proces tworzenia unikalnych naszyjników, bransoletek, pierścionków czy kolczyków. Często tworzone są tylko pojedyncze egzemplarze, co nadaje im szczególne znaczenie i niepowtarzalny charakter, przyciągając uwagę tych, którzy poszukują przedmiotów z duszą.
Dane ze światowego rynku rękodzieła tylko potwierdzają rosnącą fascynację takimi produktami. Według raportu „Handicrafts Market Report by Product Type, Distribution Channel, End-Use, and Region 2024-2032”, rynek ten rozwija się w tempie 9,4% rocznie. W 2023 roku jego wartość wyniosła 830,4 mld dolarów, a prognozy wskazują, że do 2032 roku przekroczy 1,864 mld dolarów.

Obok dużych firm jubilerskich, to właśnie mniejsi projektanci przyciągają obecnie uwagę klientów. Dlatego jeśli do nich należysz dowiedz się, jak sprzedawać biżuterię w sieci. Bo to, co kiedyś było tylko Twoim hobby, może stać się głównym źródłem dochodu.
Social media to za mało – jak sprzedawać biżuterię w internecie?
Biżuteria cieszy się dużym zainteresowaniem kupujących w sieci. Zgodnie z raportem Gemius „E-commerce w Polsce 2024”, aż 34% internautów dokonuje zakupu biżuterii online, z czego 42% to kobiety.
Gdzie najczęściej sprzedaje się biżuterię DIY? Twórcy często promują swoje produkty w mediach społecznościowych, ale jeśli nie mają własnego sklepu internetowego, przyjmują zamówienia bezpośrednio przez wiadomości od klientów. Media społecznościowe są ważne dla budowania marki i nawiązywania relacji z odbiorcami, ale to nie wystarczy. Należy zadbać o wygodne rozwiązania e-commerce, które umożliwią klientom komfortowe zakupy.
Dlatego, jeśli projektujesz biżuterię, prawdopodobnie znasz i korzystasz z popularnych platform do sprzedaży rękodzieła, takich jak Pakamera, DecoBazaar czy Etsy. Na tych platformach ścieżka zakupów jest uproszczona zarówno dla sprzedających, jak i kupujących, ponieważ klienci mogą wygodnie płacić Blikiem czy szybkimi płatnościami oraz wybierać spośród wielu metod wysyłki.

Choć platformy ułatwiają zakupy Twoim klientom, opieranie swojej marki wyłącznie na nich ma swoje wady:
- Wysokie prowizje, sięgające od 15 do 30% w zależności od regulaminu platformy.
- Większa konkurencja – na stronie Twojej oferty wyświetlają się propozycje biżuterii innych twórców, które mogą przyciągnąć klientów.
- Zależność od polityki platformy – zmiany w polityce cenowej czy zasadach korzystania z platformy mogą negatywnie wpłynąć na Twój biznes.
Warto więc sprzedawać biżuterię we własnym sklepie internetowym z domeną (adresem WWW) zawierającą nazwę Twojej marki. Taki sklep zapewni Ci niezależność i pozwoli budować rozpoznawalność w sieci. Obecnie masz do dyspozycji gotowe rozwiązania, które umożliwiają szybkie uruchomienie sklepu internetowego bez dużych nakładów finansowych. Zobacz, jak założyć sklep z biżuterią.
Przetestuj sprzedaż we własnym sklepie
Dzięki rozwiązaniu Sellastik by home.pl, założenie atrakcyjnej witryny sklepowej może zająć zaledwie 30 minut. Możesz wybrać spośród ponad 40 gotowych szablonów, które łatwo dostosujesz do stylu swojej marki. Uruchomienie sklepu jest szybkie i łatwe dzięki przyjaznemu panelowi administracyjnemu, do którego obsługi nie potrzebujesz wsparcia technicznego.

Sellastik oferuje wszystko, co jest potrzebne do wygodnej sprzedaży w internecie, w tym integrację z systemami płatności elektronicznych i firm kurierskich. Możesz realizować zamówienia klientów za pośrednictwem kurierów, do punktów odbioru oraz automatów paczkowych. Te funkcje są dostępne nawet wtedy, gdy nie posiadasz własnej firmy, a sprzedaż biżuterii traktujesz jako dodatkowe zajęcie.
Sklep Sellastik jest dostosowany do ekranów różnych urządzeń, dzięki czemu klienci łatwo zrobią zakupy również przy użyciu smartfona.
Podczas promowania swojej biżuterii w mediach społecznościowych możesz kierować klientów do linku w bio, gdzie znajdą wszystkie potrzebne informacje o Twojej ofercie.
Jeżeli nadal masz wątpliwości, czy to rozwiązanie jest dla Ciebie, możesz przetestować Sellastik za darmo przez 21 dni. W przypadku, gdy spełni Twoje oczekiwania, możesz kontynuować sprzedaż we własnym sklepie, płacąc jedynie 184,50 zł za pierwszy rok w planie Sellastik Go.
Nawet jeżeli sprzedaż biżuterii to tylko Twoje dodatkowe zajęcie i nie prowadzisz firmy, Sellastik pomoże Ci budować markę i rozwijać biznes online.
Jak założyć sklep z biżuterią?
Zarejestruj swój sklep Sellastik by home.pl (możesz to zrobić za darmo i testować przez 21 dni).

Po zalogowaniu się do panelu sklepu, podążaj za wskazówkami wyświetlanymi na ekranie. Po prawej stronie znajdziesz listę zadań pokazującą postęp w tworzeniu sklepu.

Dodaj pierwszy produkt do swojego sklepu z biżuterią. Stwórz ciekawy opis i zamieść atrakcyjne zdjęcia, które zachęcą klientów do zakupu.

Przejdź do edycji produktu, aby dodać opis, cenę i wymiary.

I gotowe! Możesz już rozpocząć sprzedaż w swoim sklepie.

Przekonaj się, jak łatwo i szybko założyć sklep z biżuterią dzięki Sellastik. Testuj za darmo!