Internet otworzył możliwości łatwiejszego dotarcia do grupy docelowej dla wielu małych i średnich firm i przedsiębiorstw, ale też freelancerów takich jak choćby fotografowie, dla których głównym elementem reklamy i promocji jest ich własne portfolio. Publikowanie przykładowych prac wraz z przygotowaną ofertą na własnej stronie internetowej nie wystarczy jednak do zdobycia klientów, jeśli strona ta nie zostanie odpowiednio przygotowana i wypromowana.
W ramach oferowanych przez home.pl usług z zakresu pozycjonowania i SEO nasi specjaliści współpracowali z jednym z wrocławskich fotografów budujących swoją stronę w sieci. Jakie efekty udało nam się osiągnąć i jak może wyglądać pozycjonowanie dla fotografów?
Jak pozycjonować stronę WWW fotografa – najważniejsze elementy SEO
Fotografia to zdecydowanie sztuka wizualna, a atrakcyjność oferty fotografa będzie opierała się w dużej mierze na jakości oferowanych przez niego zdjęć czy charakterze sesji, które jest w stanie przygotować. Odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej i skuteczne wykorzystanie treści oraz słowa pisanego ma tu ogromne znaczenie. Przygotowując się do tworzenia i pozycjonowania strony www fotografa pod uwagę należy wziąć aspekty takie jak
- obszar działania (istotny przy pozycjonowaniu lokalnym i wyborze fraz),
- rodzaj oferowanych usług (pozwalający na kierowanie strony do konkretnej grupy docelowej),
- portfolio (stworzone w formie reportaży pokaże przykładowe prace, a jednocześnie da miejsce na pozycjonowanie treści),
- aspekt wizualny samej strony, która nasycona zdjęciami musi charakteryzować się odpowiednią estetyką, ale też dobrą prędkością ładowania strony i optymalizacją pod urządzenia mobilne.
Wśród ważniejszych sekcji treści, które powinny pojawić się na stronie fotografa, największą skutecznością w budowaniu pozycji w wyszukiwarkach zdają się cieszyć obecnie blogi prowadzone w ramach strony, rozbudowane portfolio z reportażowym opisem przykładowych prac, a także sekcja FAQ która pozwala wyjaśnić najczęstsze pytania odnośnie fotografii i oferty samego fotografa.
Jak przygotować strategię marketingową dla pozycjonowania?
Rozpoczynając współpracę z naszym klientem i mając na uwadze wszystkie wspomniane wcześniej aspekty tworzenia dobrej fotograficznej strony internetowej, nasi specjaliści przeprowadzili wstępny audyt istniejącej już witryny klienta i skonsultowali z nim kwestie wyznaczenia celów marketingowych. Ostatecznie określiliśmy, że działania z zakresu pozycjonowania mają przynieść:
- Wzrost liczby wyświetleń z wyników organicznych,
- Poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarce dla fraz lokalnych,
- Wzmocnienie wizerunku fotografa jako spójnej marki w sieci,
- Zwiększenie liczby osób korzystających z formularza kontaktowego.
Planowanie i wybór fraz kluczowych dla branży fotograficznej
Jednym z pierwszych etapów pozycjonowania strony fotografa było dobranie fraz kluczowych ogólnych, specyficznych dla różnych form fotografii dostępnych w ofercie a także fraz lokalnych i długiego ogona. Wśród najpopularniejszych i najczęściej wyszukiwanych fraz wskazanych przez Planer Słów Kluczowych Google wybraliśmy frazy takie jak fotografia ślubna Wrocław, fotograf wesele Wrocław, fotograf dziecięcy Wrocław, sesje ślubne Wrocław, fotografia okolicznościowa.
Większość fraz dostosowaliśmy od razu do pozycjonowania lokalnego, skupiając się zarówno na Wrocławiu jak i miejscowościach w których nasz klient już pracował bądź jest gotowy podjąć pracę. Dodatkowo dobraliśmy też frazy odpowiednie dla rodzaju fotografii w ofercie naszego klienta (głównie fotografia ślubna, ale też zdjęcia dla par, zdjęcia dzieci, fotografia plenerowa) oraz frazy długiego ogona bazowane na najczęściej wyszukiwanych zapytaniach w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie lokalne studia fotograficznego
Wybór fraz kluczowych kierujących stronę do odbiorców z danego regionu sprawdza się w przypadku pozycjonowania strony fotografa bardzo dobrze, o ile dla każdej lokalizacji zostanie stworzona dedykowana podstrona (landing page), na której pojawią się unikalne treści zawierające wybrane słowa kluczowe. Na stronie głównej powinny znaleźć się jedynie frazy główne, ewentualnie te związane z głównym miejscem działalności fotografa, tak by strona nie została przesycona mieszanymi frazami na wszystkie możliwe lokalizacje. Przy pozycjonowaniu lokalnym należy pamiętać też o umieszczeniu wizytówki firmy w Google Moja Firma, dzięki któremu strona będzie powiązana bezpośrednio z mapami Google i będzie mogła zbierać opinie od przewodników Google i klientów.
Optymalizacja strony WWW
Oprócz pozycjonowania w trakcie pracy ze stroną naszego Klienta musieliśmy zoptymalizować także jej aspekty techniczne – strona fotografa powinna być estetyczna, ale zbudowana prosto, z wykorzystaniem nowoczesnego designu dającego wrażenie pełnego profesjonalizmu strony. Nasi specjaliści zadbali o stworzenie czytelnego menu, odpowiednich dla pozycjonowania podstron, dedykowanej galerii zdjęć ułatwiającej ich przeglądanie bez długiego czasu oczekiwania na załadowanie, a także połączenie strony z profilami społecznościowymi które ułatwią kontakt i poszerzą zasięg fotografa w sieci.
Dopracowaliśmy też czas ładowania się strony, atrybuty meta informujące wyszukiwarkę o treści strony oraz zoptymalizowaliśmy stronę pod kątem wyświetlania na wszystkich urządzeniach, w tym urządzeniach mobilnych. Na koniec przygotowaliśmy zupełnie nowy formularz kontaktowy, który miał posłużyć zwiększeniu konwersji i stanowić docelowe CTA (call-to-action) stosowane na banerach reklamowych, stronie głównej i w mediach społecznościowych.
Efekty pozycjonowania fotografa w sieci – jak udało nam się zrealizować założone cele?
Postawione na początku współpracy cele marketingowe obejmowały przede wszystkim zwiększenie liczby wyświetleń z wyników organicznych, poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarce dla fraz lokalnych, wzmocnienie wizerunku fotografa jako spójnej marki w sieci, oraz zwiększenie liczby osób korzystających z formularza kontaktowego. Po dwóch latach intensywnej pracy nad pozycjonowaniem i optymalizacją strony połączonych na późniejszych etapach z wdrożeniem strategii reklamowej w Google Ads udało nam się odnieść sukces we wszystkich wyznaczonych obszarach, co wywołało zadowolenie zarówno nasze, jak i naszego Klienta.
Przedstawiony wykres Senuto obrazuje jak od maja 2017 stopniowo budowaliśmy widoczność strony dla fraz kluczowych w TOP 10 i TOP 3. Jak widać strona naszego Klienta już wcześniej wyświetlała się dość wysoko na małą liczbę fraz, jednak po optymalizacji strony i pracy nad SEO udało nam się potroić liczbę fraz kluczowych w TOP 10 i TOP 3. Co więcej, udało się także zbudować stabilny i systematyczny przyrost fraz, dla których strona pojawia się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce, co pozwoliło też na zaobserwowanie przyrostu wyświetleń organicznych z wyszukiwarki o ponad 150%.
Jak wybrać firmę pozycjonującą?
Wybierając firmę, która wspomoże Twoje działania w sieci i podniesie pozycję strony w wynikach wyszukiwania warto postawić na doświadczony zespół specjalistów. W home.pl znamy dozwolone techniki pozycjonowania i zabiegi, których warto unikać – nasi specjaliści do spraw SEO będą w stanie nie tylko osiągnąć wysoką pozycję Twoje strony WWW w wyszukiwarce, ale przede wszystkim zbudować jej stabilną widoczność w sieci nie uzależnioną wyłącznie od trendów wyszukiwania i mało efektywnych, ogólnych fraz kluczowych.
Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania pod linkiem https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/ i skontaktuj się z naszymi specjalistami w celu uzyskania wyceny działań.