G Suite to pakiet narzędzi biurowych oraz komunikacyjnych dostarczanych przez Google. Oprócz znanych i lubianych przez miliony użytkowników aplikacji posiada on dwie ważne zalety, które są niedostępne dla właścicieli darmowych kont Gmail – opcję dodania własnej domeny w adresie e-mail oraz pojemny dysk. Jeżeli chcesz dowiedzieć się jakie inne funkcjonalności posiada pakiet G Suite oraz jakie przynosi korzyści, przeczytaj artykuł: Google Workspace w home.pl – aplikacje Google w biznesowym wydaniu.
Jeżeli używasz już G Suite (a może chcesz sprawdzić jego możliwości?), zapoznaj się z naszymi poradami poniżej, które ułatwią Ci pracę na dokumentach.
Jak usunąć duplikaty z tabeli w Google Sheets?
Korzystając z arkuszy kalkulacyjnych w Google Sheets, użytkownicy mogą w prosty sposób usunąć duplikujące się w wierszach dane.
![Google Sheets - usuwanie duplikatów](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/google_sheets_1.png)
![Usuwanie duplikatów z Google Sheets](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/duplikaty_google_sheets_2.png)
![Jak usunąć duplikaty w Google Sheets - G Suite](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/google_sheets_3.png)
![Usuwanie duplikatów Google Sheets w G Suite](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/google_sheets_4.png)
Jak wyeksportować tekst z grafiki w G Suite?
Zdarzają się sytuacje, gdy chcąc utrwalić treść robimy zrzut ekranu, zdjęcie lub grafikę, a następnie przepisujemy treść ręcznie. Dzięki Google Keeps możemy w szybki sposób wyciągnąć treść bez zbędnego przepisywania.
![Odczytywanie tekstu z obrazka - Google Keeps](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/Google_Keeps_grafika.png)
![Odczytywanie tekstu z obrazka - Google Keep](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/Google_Keeps_tekst_z_grafiki.png)
Jak przetłumaczyć dokument na inny język w G Suite?
Potrzebujesz szybko przetłumaczyć fragment lub całość tekstu na inny język? Użytkownicy bardzo często kopiują tekst, wklejają go do internetowego translatora, kopiują przetłumaczony tekst i wklejają do dokumentu z powrotem. Google Workspace przygotowało o wiele efektywniejsze rozwiązanie, bez zbędnego kopiowania treści między narzędziami.
![Jak przetłumaczyć tekst w G Suite?](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/tlumaczenie_tekstu_G_Suite.png)
![Tłumaczenie tekstu w G Suite](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/tlumaczenie_tekstu_G_Suite2.png)
Jak pisać głosem w dokumentach?
Gdy nie mamy czasu na pisanie na klawiaturze lub szybko chcemy utrwalić myśl, możemy skorzystać z opcji pisania głosowego w dokumentach Google. W tym celu musimy posiadać sprawny i włączony mikrofon.
![Jak stworzyć dokument za pomocą głosu i mikrofonu](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/text-to-speech_1.png)
![text to speech w G Suite - aktywacja mikrofonu](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/text_to_speech_2.png)
Jak utworzyć nowy dokument bezpośrednio z poziomu przeglądarki?
W celu zaoszczędzenia czasu Google Workspace udostępnia opcję tworzenia nowego dokumentu bezpośrednio z poziomu przeglądarki. Aby to zrobić, należy wpisać nazwę formatu dokumentu, postawić kropkę i wpisać słowo new, np. :
![Tworzenie nowych plików w G Suite](https://blog.home.pl/wp-content/uploads/2019/08/nowe_pliki_GSuite.jpg)
Korzystasz na co dzień z Gmaila do celów komercyjnych? Poznaj inne możliwości G Suite: