Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak reklamować się na Facebooku i dlaczego nie musi to być od razu reklama sprzedażowa?

Jak reklamować się na Facebooku i dlaczego nie musi to być od razu reklama sprzedażowa?

Badania z 2017 roku firmy Delloite mówią, że 25,71 mln osób w Polsce aktywnie korzysta z Internetu, a z social media około 14 mln (dane z 2016 roku). Dla osób, które chcą reklamować swoją firmę, produkty, działalność w Internecie, to ogromne pole do działań. Reklama na Facebooku to jedno z popularniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Dowiedz się więcej.

Dlaczego kampanie reklamowe na Facebooku są dla każdego?

Fanpage’a na Facebooku i jego promowanie przy pomocy Facebook Ads jest opłacalne dla każdego. Wszystko jednak zależy od tego, jaki cel chcemy osiągnąć. A ponieważ Facebook umożliwia realizację wielu celów marketingowych (nie tylko klasycznych zakupów), to i nasze cele mogą diametralnie różnić się w zależności od branży.

Wiadomo, że firmy zajmujące się przemysłem będą raczej jedynie budować wizerunek firmy, a sklepy internetowe liczyć na konwersję w postaci zakupu produktu. Budować wizerunek na FB będą również wszelkiego rodzaju instytucje jak galerie sztuki czy muzea oraz marki, będące w trakcie szeroko zakrojonej kampanii marketingowej.

Taki pomysł realizują np. marki samochodów (ponieważ kupujemy je wyłącznie w salonie dealera) i fundacje.

Przykład kampanii sprzedażowej (na górze) i wizerunkowej (na dole):

Jak reklamować się na Facebooku? Przykład reklamy sprzedażowej.

Przykład reklamy wizerunkowej na FB.

Facebook to świetne miejsce nie tylko dla marek,  firm, sklepów internetowych czy instytucji. Dzięki Facebookowi jesteś w stanie pozyskać nowych użytkowników, którzy będą śledzić Twojego bloga, czy stronę internetową, a reklamy, które najczęściej się stosuje w tych przypadkach, to reklamowanie poszczególnych postów.

Warto dodać, że w realizacji kampanii opierającej się na jak największej aktywności w stosunku do naszego posta, trzeba najpierw wykorzystać zasięg organiczny, wynikający z naturalnego „przyjęcia” treści na Twoim fanpage.

Wielu osobom wydaje się, że reklama postu po prostu obcina zasięgi organiczne – nie jest to do końca zgodne z prawdą. Osobom, którym i tak wyświetliłby się post, treść wyświetli się jako post sponsorowany. Dlatego też warto najpierw wyczerpać zasięg organiczny, a dopiero później wykorzystać reklamę.

Dlaczego warto korzystać z kampanii reklamowych na Facebooku?

Dotarcie do nowych użytkowników – skutecznie i precyzyjnie

Przede wszystkim Facebook daje reklamodawcom szerokie możliwości targetowania reklam. Targetować reklamy na Facebooku można do mieszkańców danego obszaru (państwo, województwo, miasto itd.), o określonym wieku (który możemy określać dowolnie od 13 lat do 65+ – brak kategorii wiekowych).

Wszystkie możliwości targetowania na Facebook po danych demograficznych.

Wszystkie możliwości targetowania po danych demograficznych.

Facebook pomoże Ci np. dotrzeć do matek, które dopiero urodziły, albo tych, które posiadają potomstwo w określonym wieku:

Określanie grupy docelowej w reklamie Facebook Ads.

Skąd Facebook o tym może wiedzieć, skoro nie bierze czynnego „udziału” w narodzinach? Cóż, nie musi o tym wiedzieć, dopóki mu o tym nie powiemy. Posty na swoim profilu na Facebooku, filmy, zdjęcia lub treści z informacją o rodzinie automatycznie klasyfikują nas w bazie danych Facebooka jako osoby potencjalnie będące rodzicami. Im więcej tego typu postów, tym rośnie pewność Facebooka, że zostaliśmy po prostu rodzicami.

Co więcej, Facebook dotrze do osób, które mają określone zainteresowania, czy ukazujących różnorakie zachowania:

Grupy docelowe do reklamy na FB.

Każda z tych list jeszcze dodatkowo rozwijalna tak, abyś mógł bardziej szczegółowo określić grupę docelową odbiorców. Możesz też wykluczać pewne grona, do których nie chcesz, aby reklama nie dotarła.

Facebook to prawdziwa jaskinia złota dla firm, chcących się reklamować w mediach społecznościowych. Nie bez powodu serwis Marka Zuckerberga nazywany jest „drugim Internetem” – przesiadujemy w nim podobną ilość czasu, co przy tradycyjnych stronach internetowych. Z tą różnicą, że zostawiamy w nim zdecydowanie więcej informacji o sobie.

Długotrwałe działanie reklamy

Reklamy w Google działają na zasadzie „ktoś szuka, ktoś kupuje”. Na przykład ludzie poszukują najczęściej mechanika lub innych usług w danej chwili. Reklamując się w Google Ads, wiesz, że ludzie w Google poszukują natychmiastowej odpowiedzi.

W reklamach na Facebooku sytuacja wygląda inaczej. Nie trafiają one do odbiorcy, wtedy kiedy danych usług on potrzebuje. Są jednak świetne w promowaniu nowych produktów czy usług, tych jeszcze nieznanych i niewpisywanych do Google. Bardzo dobre wyniki na Facebooku osiągają również odzieżowe ecommerce oraz portale lifestylowe, a sam Facebook w coraz większym stopniu chce przejmować rolę sklepów internetowych i z pewnością będzie do tego dążył.

Sposób wykorzystywania Facebooka

Facebook jest dobrym narzędziem reklamowym przy kampaniach wizerunkowych oraz w momencie, kiedy chcesz pokazać swoją firmę w innym stylu. Reklamując się na FB, trzeba liczyć się z tym, że jest to portal społecznościowy, który internauci wykorzystują głównie do rozrywki. Niekoniecznie muszą być zainteresowani podjęciem decyzji zakupowych, szczególnie tych dotyczących droższych produktów.

Nie zmienia to faktu, że podjąć tę decyzję i tak mogą, szczególnie jeśli reklama przedstawiona jest w interesujący sposób. Dobrze skonstruowana reklama nie musi się przełożyć na dużą sprzedaż konkretnego, reklamowanego produktu. Może za to przełożyć się na większą liczbę odwiedzin Twojej strony z organicznego poszukiwania w Google, a więc działania bardzo pożytecznego z perspektywy marketera.

To, co wyróżnia Facebook Ads od reklam w Google to większa różnorodność i wygląd reklam. Facebook pozwala na zamieszczanie tekstu, filmów i zdjęć, dlatego sposobów na zaangażowanie odbiorców mamy więcej niż w przypadku Google Ads.

Czym charakteryzuje się dobra kampania reklamowa na Facebooku? Przede wszystkim spójną strategią komunikacji z odbiorcami oraz dobrze wykonanymi grafikami, z jasnym przekazem co oferujesz i jak to kupić. Odpowiednie wezwanie do działania jest nieodzownym elementem każdej reklamy.

Ważne jest, aby budować lojalność wśród swoich fanów na Facebooku oraz stosować nie tylko typowe reklamy, ale również organizować konkursy, uczestniczyć w grupach tematycznych, tworzyć ankiety, czyli po prostu angażować odbiorców. Przyniesie Ci to większą skuteczność i będzie działać w harmonii wraz z reklamami płatnymi.

===

Jeżeli szukasz profesjonalnej obsługi kampanii reklamowych w Internecie i chcesz uzyskać bezpłatną wycenę planowanych działań związanych z Google Ads, Facebook Ads lub pozycjonowaniem stron, skontaktuj się z nami przez formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa.

Czytaj więcej