Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak prowadzić skuteczną sprzedaż na Facebooku?

Jak prowadzić skuteczną sprzedaż na Facebooku?

Social media rozgościły się w naszym życiu na dobre. Nowa społeczność (wraz z targowiskami i sklepami) tworzy się obecnie w Metaverse. Platformą, na której najczęściej „spotykają się” Polacy jest Facebook. Według raportu Hootsuite  „Digital 2021 Report” wybiera go w naszym kraju ponad 18 mln użytkowników. Jak w tej sytuacji wykorzystać potencjał tej platformy i zacząć sprzedaż bez dużych kosztów na starcie?

Ile użytkowników jest na Facebooku
Statystyki użytkowników polskiego Facebooka (styczeń 2021) – źródło: Hootsuite

Dlaczego warto sprzedawać na Facebooku?

Facebook umożliwia nam kontakt z innymi ludźmi – poprzez wymianę informacji, dzielenie się zainteresowaniami i możliwością dołączenia do różnych grup. To także miejsce, w którym coraz mocniej akcentują swoją obecność firmy. Prowadzenie strony swojej marki na Facebooku to dzisiaj „must have” każdego biznesu (bez względu na branżę w której działasz).

Dzieje się tak, ponieważ Facebook to źródło codziennych informacji o świecie, ale również opinii o firmach – korzystamy z tej aplikacji w drugiej kolejności, zaraz po przeglądarce Google. Facebook kładzie nacisk na budowę społeczności, a my – jako użytkownik – prosimy tę społeczność o polecenie różnych fachowców. Widać to chociażby po popularności fanpage’ów typu Spotted, w różnych miastach Polski.

Social media to drugi najważniejszy kanał (zaraz po przeglądarce Google), na którym sprawdzamy markę w internecie. (Źródło: Hootsuite and We Are Social, raport Digital 2021)

Przykład społeczności na Facebooku – Spotted Szczecin.

Jak sprzedawać na Facebooku?

Platforma oferuje wiele funkcji. Jedne z nich są bezpośrednio skierowane na sprzedaż, inne mogą się wydawać mniej oczywiste, ale wspierają Cię w pozyskiwaniu nowych klientów. Poznaj sposoby na skuteczną sprzedaż za pomocą Facebooka.

Darmowy sklep na Facebooku (Facebook Shop)

WAŻNE – 10 sierpnia 2023 roku Meta, czyli właściciel Facebooka i Instagrama, wycofa funkcję darmowych sklepów na Facebooku. Jeżeli czytasz ten artykuł przed tą datą i myślisz o skorzystaniu z tej funkcji, zapoznaj się z naszym poradnikiem na temat alternatyw dla Facebook Shops.

Facebook udostępnia administratorom stron funkcję sklepu. Założenie darmowego sklepu internetowego (znany też jako Facebook Shop) jest proste – dodajemy produkty ze zdjęciem, opisem i linkiem. Zakupy nie odbywają się na samej platformie, tylko (według założenia twórców) kierują do zewnętrznej strony np. naszego e-sklepu. Potrzebujemy więc sklepu internetowego lub strony internetowej, aby w pełni korzystać z możliwości sprzedażowych tej opcji na Facebooku.

Dla tych, którzy go jeszcze nie posiadają są dostępne inne nowoczesne rozwiązania e-commerce, jak platforma 1koszyk.

1koszyk jest prostą w obsłudze platformą e-commerce, która umożliwia sprzedaż za pomocą linku (a także kodu QR i NFC). Zakładając darmowe konto otrzymujesz dostęp do profesjonalnego panelu sprzedawcy – z możliwością konfiguracji usługi kurierskiej i uruchomienia płatności online bez dodatkowych umów.

Link udostępniasz na swojej witrynie, na komunikatorze lub wysyłasz klientowi mailem. W ten sposób przekierujesz go bezpośrednio do koszyka zakupowego z produktem, w którym zrealizuje zamówienie.

1koszyk jest idealnym rozwiązaniem, jeżeli nie masz jeszcze e-sklepu, a chcesz zacząć sprzedawać na Facebooku. Dzięki dostępnym usługom platformy klient od razu dokona płatności i wybierze opcję wysyłki (etykieta nadawcza pojawi się od razu w panelu sprzedawcy).

Przykład linku wysłanego za pomocą Messengera.

Co ważne, takich funkcji nie znajdziesz na samym Facebooku. Dlatego też połączenie profilu na Facebooku z usługą 1koszyk polecamy sprzedawcom nie tylko początkującym, ale również doświadczonym, którzy prowadzą sprzedaż wyspecjalizowanych usług i produktów tj. materiały cyfrowe, zajęcia zdalne, szkolenia, sesje, rękodzieła.

Marketplace na Facebooku – jak sprzedawać poprzez oferty ze zdjęciem?

Popularnym kanałem sprzedaży na Facebooku jest Marketplace, czyli konkurencyjny dla serwisu OLX moduł z dodawaniem ofert sprzedaży. Produkty wystawia się na zasadzie ogłoszeń, a algorytm Facebook podpowiada i rekomenduje odpowiednie produkty użytkownikom z Twojej okolicy (Marketplace dotyczy tylko Polski). Sam Marketplace nie posiada jednak opcji płatności, ponieważ sprzedaż odbywa się za pomocą komunikatora Messenger.

Jak wykorzystać w tym przypadku potencjał Facebooka i Marketplace?

Najlepiej poprzez maksymalne uproszczenie samej sprzedaży. Skuteczną metodą będzie w tym przypadku link do produktu, wygenerowany za pomocą platformy 1koszyk. Klient zostanie wówczas przekierowany z Messengera do wygenerowanej strony z zamówieniem, gdzie sam uzupełni dane adresowe, wybierze kuriera oraz dokona płatności (np. poprzez BLIK). Po Twojej stronie zostanie jedynie realizacja zamówienia za pomocą panelu sprzedawcy 1koszyk.

Transmisje sprzedażowe na Facebooku

Popularne relacje sprzedażowe (głownie odzieży) przynoszą ich organizatorom nie tylko zyski, ale i grono lojalnych klientów. Sukces sprzedaży polega na angażowaniu użytkowników. Musisz w pełni wykorzystać wszystkie możliwości, związane z kontaktem z publicznością – komentarze, reakcje czy udostępnienia. Wyzwaniem podczas pokazów jest skrzętne notowanie kto i co zamawia – łatwo tutaj o pomyłkę.

Jak zatem usprawnić finalizację zakupu? Liczy się tutaj maksymalnie skrócony czas od przyjęcia zamówienia do zapłaty za produkt.

Tak, jak w przypadku sprzedaży przez wiadomość prywatną (chat) – użycie platformy 1koszyk przyspieszy i uprości cały proces. Nie musisz po live kontaktować się z każdym klientem i poświęcać czas na zbieranie danych do wysyłki. Wystarczy podczas transmisji dodać komentarz z linkiem do danego produktu jako administrator strony i przypiąć go na samej górze. Szybsza realizacja wpłynie na pozytywny odbiór Twoich widzów.

Posty sprzedażowe

Filarem komunikacji i dzieleniem się informacjami na platformie Facebook są posty. Za pomocą ciekawych treści i angażującego przekazu nawiązujesz relacje ze swoim klientem, budujesz wizerunek marki oraz prezentujesz ofertę.

Jeżeli sprzedajesz produkty za pośrednictwem sklepu na Facebooku – możesz je oznaczyć w poście. Skracasz dzięki temu ścieżkę zakupową klienta. W opisie do postu możesz także dodać link produktu, korzystając z platformy 1koszyk.

Dotrzyj do grupy klientów

Dołączenie do różnych grup wspiera Twoją sprzedaż na Facebooku. Poprzez angażowanie się w aktywność określonych społeczności na tej platformie, możesz dotrzeć z ofertą to wielu potencjalnych klientów. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla pasjonatów rękodzieł, którzy nie posiadają sklepów internetowych, ale sprzedają np. w wiadomościach prywatnych swoje wyroby. Poszczególne grupy zrzeszają także artystów, którzy pokazują i sprzedają w ten sposób swoją twórczość – zdjęcia, rzeźby lub obrazy.

Reklama na Facebooku

Reklama płatna na Facebooku otwiera przed Tobą drzwi do promocji swojej marki, a także skutecznej sprzedaży produktów. Facebook Ads to rozbudowana usługa, która opiera się nie tylko na celach reklamowych (np. kliknięcie, zasięg lub aktywność pod postem), ale również na formatach reklamowych – Twoja oferta będzie widoczna tam, gdzie tego chcesz: na newsfeedzie, stories, a nawet wymienionym wyżej Marketplace.

Oprócz jakości reklamy ważna jest również odpowiednia grupa docelowa, którą określasz na 2 sposoby:

  • poprzez użycie zdefiniowanych przez Facebooka parametrów tj. wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania
  • poprzez użycie tzw. piksela Facebooka, który umieszczasz na swojej stronie internetowej. Dzięki niemu możesz przypomnieć swoim gościom o powrocie na stronę i dokończenie zakupów, a nawet skierować reklamę do osób, które są podobne pod względem zachowania lub demografii do Twoich obecnych klientów.

Sprzedaż za pomocą przycisku CTA

Fanpage na Facebooku ma inne (mniej oczywiste) funkcje, które pomagają zwiększyć sprzedaż. Jedną z nich jest przycisk CTA (ang. call-to-action), który bezpośrednio przekierowuje użytkownika pod podany przez Ciebie link. Jeżeli chcesz zachęcić klientów do zapoznania się z ofertą sklepu – określ nazwę działania np. „Odwiedź sklep”, „Kup teraz” lub „Zobacz sklep”.

Przycisk CTA przydaje się również wtedy, gdy chcesz, aby użytkownik po jego kliknięciu skontaktował się z Tobą za pomocą Messengera lub telefonu.

Jak zacząć sprzedaż na Facebooku?

Facebook to potężna platforma społecznościowa, na którą zaglądamy praktycznie codziennie – szczególnie za pomocą smartfonów, na których z aplikacji korzysta aż 96,6% Polaków (źródło: Hootsuite „Digital 2021 Report”). Niezależnie od tego, co oferujesz – usługi, produkty fizyczne i cyfrowe, własną twórczość, czy używany rower – możesz to sprzedać w tym serwisie i to na różne sposoby.

Chcesz spróbować swoich sił w sprzedaży i przetestować pomysł na biznes? Kliknij na poniższy przycisk i załóż darmowe konto 1koszyk:

Przeczytaj również: