Marketing & SEO

Jak reklamować się na Facebooku i dlaczego nie musi to być od razu reklama sprzedażowa?

Badania z 2017 roku firmy Delloite mówią, że 25,71 mln osób w Polsce aktywnie korzysta z Internetu, a z social media około 14 mln (dane z 2016 roku). Dla osób, które chcą reklamować swoją firmę, produkty, działalność w Internecie – to ogromne pole do działań. Kampanie reklamowe na Facebooku to jedno z popularniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Zdecydowana większość kampanii reklamowych dotyczy małych i średnich przedsiębiorstw.

Dlaczego kampanie reklamowe na Facebooku są dla każdego?

Posiadanie fanpage’a na Facebooku oraz jego promowanie przy pomocy Facebook Ads jest opłacalne dla każdego. Wszystko jednak zależy od tego, jaki cel chcemy osiągnąć. A ponieważ Facebook umożliwia realizację wielu celów marketingowych (nie tylko klasycznym zakupów), to i nasze cele mogą diametralnie różnić się w zależności od branży. Wiadomo, że firmy zajmujące się przemysłem będą raczej jedynie budować wizerunek firmy, a sklepy internetowe liczyć na konwersję w postaci zakupu produktu. Budować wizerunek na FB będą również wszelkiego rodzaju instytucje, jak galerie sztuki czy muzea oraz marki będące w trakcie szeroko zakrojonej kampanii marketingowej. Taki pomysł realizują np. marki samochodów (ponieważ kupujemy je wyłącznie w salonie dealera) i fundacje.

Przykład kampanii sprzedażowej (na górze) i wizerunkowej (na dole):

Facebook to świetne miejsce nie tylko dla marek,  firm, sklepów internetowych czy instytucji. Dzięki Facebookowi jesteś w stanie pozyskać nowych użytkowników, którzy będą śledzić Twojego bloga, czy stronę internetową, a reklamy, które najczęściej się stosuje w tych przypadkach, to reklamowanie poszczególnych postów.

Warto dodać, że w realizacji kampanii opierającej się na jak największej ilości aktywności w stosunku do naszego posta trzeba najpierw wykorzystać zasięg organiczny, wynikający z naturalnego “przyjęcia” treści na Twoim fanpage. Wielu osobom wydaje się, że reklama postu po prostu obcina zasięgi organiczne- nie jest to do końca zgodne z prawdą. Osobom, którym i tak wyświetliłby się post, treśći wyświetli się jako post sponsorowany. Dlatego też warto najpierw wyczerpać zasięg organiczny, a dopiero później wykorzystać reklamę.

Dlaczego warto korzystać z kampanii reklamowych na Facebooku?

Dotarcie do nowych użytkowników – skutecznie i precyzyjnie

Przede wszystkim Facebook daje reklamodawcom największe z możliwych możliwości targetowania reklam. Targetować reklamy na Facebooku można do mieszkańców danego obszaru (państwo, województwo, miasto itd.), o określonym wieku (który możemy określać dowolnie od 13 lat do 65+ – brak kategorii wiekowych).

Wszystkie możliwości targetowania po danych demograficznych.

Wszystkie możliwości targetowania po danych demograficznych.

 

Facebook pomoże Ci dotrzeć do matek, które dopiero urodziły, albo tych, które posiadają potomstwo w określonym wieku:

Tutaj zapewne zadasz pytanie – skąd Facebook o tym może wiedzieć, skoro nie bierze czynnego “udziału” w narodzinach? Cóż, nie musi o tym wiedzieć, dopóki mu o Tym samym nie napiszemy – odpowiednie posty na swoim profilu na Facebooku, filmy, zdjęcia lub treści z informacją o rodzinie automatycznie klasyfikują nas w bazie danych Facebooka jako osoby potencjalnie będące rodzicami. Im więcej tego typu postów tym rośnie pewność Facebooka, że zostaliśmy po prostu rodzicami.

Co więcej Facebook dotrze do osób, które mają określone zainteresowania, czy ukazujących różnorakie zachowania:

 

Każda z tych list jeszcze dodatkowo rozwijalna tak, abyś mógł bardziej szczegółowo określić swoich odbiorców. Możesz też wykluczać pewne grona odbiorców, do których chciałbyś, aby reklama nie dotarła.

Reasumując – Facebook to prawdziwa jaskinia złota dla firm, chcących się reklamować w mediach społecznościowych. Nie bez powodu serwis Marka Zuckerberga nazywany jest “drugim Internetem” – przesiadujemy  w nim podobną ilość czasu, co przy tradycyjnych stronach internetowych. Z tą różnicą, że zostawiamy w nim zdecydowanie więcej informacji o sobie.

Długotrwałe działanie reklamy

Reklamy w Google działają na zasadzie “ktoś szuka, ktoś kupuje”. Na przykład ludzie poszukują najczęściej mechanika lub innych usług w danej chwili. Reklamując się w Google AdWords, wiesz, że ludzie w Google poszukują natychmiastowej odpowiedzi.

Natomiast w reklamach na Facebooku sytuacja wygląda inaczej. Nie trafiają one do odbiorcy, wtedy kiedy danych usług on potrzebuje. Natomiast są świetne w promowaniu nowych produktów czy usług, tych jeszcze nieznanych i nie wpisywanych do Google. Bardzo dobre wyniki na Facebooku osiągają również odzieżowe ecommerce oraz portale lifestylowe, a sam Facebook w coraz większym stopniu chce przejmować rolę sklepów internetowych i z pewnością będzie do tego dążył.

Sposób wykorzystywania Facebooka

Facebook jest bardzo dobrym narzędziem reklamowym przy kampaniach wizerunkowych oraz w momencie, kiedy chcesz pokazać swoją firmę w innym stylu. Reklamując się na FB trzeba liczyć się z tym, że jest to portal społecznościowy, który internauci wykorzystują głównie do rozrywki. Niekoniecznie muszą być zainteresowani podjęciem decyzji zakupowych, szczególnie tych dotyczących droższych produktów. Nie zmienia to faktu, że podjąć tę decyzję i tak mogą, szczególnie jeśli reklama przedstawiona jest w interesujący sposób. Dobrze skonstruowana reklama nie musi się przełożyć na dużą sprzedaż konkretnego, reklamowanego produktu. Może za to przełożyć się na większą liczbę odwiedzin Twojej strony z organicznego poszukiwania w Google, a więc działania bardzo pożytecznego z perspektywy marketera.

To, co wyróżnia Facebook Ads od reklam w Googlu to zdecydowanie większa różnorodność i wygląd reklam. Facebook pozwala na zamieszczanie tekstu, filmów czy zdjęć, dlatego sposobów na zaangażowanie odbiorców mamy więcej niż w przypadku Google AdWords.

Czym charakteryzuje się dobra kampania reklamowa na Facebooku? Przede wszystkim spójną strategią komunikacji z odbiorcami oraz dobrze wykonanymi grafikami, z jasnym przekazem co oferujesz i jak to kupić – odpowiednie wezwanie do działania jest nieodzownym elementem każdej reklamy. Ważnym jest, aby budować lojalność wśród swoich fanów na Facebooku oraz stosować nie tylko typowe reklamy, ale również organizować konkursy, uczestniczyć w grupach tematycznych, tworzyć ankiety, czyli po prostu angażować odbiorców. To przyniesie nam dużą skuteczność i będzie działać w harmonii wraz z reklamami płatnymi.

===

Jeżeli szukasz profesjonalnej obsługi kampanii reklamowych w Internecie i chcesz uzyskać bezpłatną wycenę planowanych działań związanych z Google Ads, Face Ads lub pozycjonowaniem, skontaktuj się z nami przez formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa