Dla firm

Jak skutecznie dzieli─ç si─Ö wiedz─ů?

Wsp├│┼éczesne standardy prowadzenia biznesu, niezale┼╝nie od jego wielko┼Ťci, to du┼╝o wi─Öcej ni┼╝ tylko zarabianie pieni─Ödzy. Mnogo┼Ť─ç i dost─Öpno┼Ť─ç narz─Ödzi bezpo┼Ťredniego kontaktu z potencjalnymi klientami skutecznie buduj─ů pozycj─Ö eksperta. To inwestycja nie tylko w otoczenie, ale i we w┼éasn─ů firm─Ö oraz jej pozycj─Ö w oczach klient├│w.

Jak zosta─ç ekspertem w swojej bran┼╝y?

Odpowied┼║ jest prostsza ni┼╝ my┼Ťlisz! M├│w o tym, na czym si─Ö znasz i poka┼╝ innym, ┼╝e nie tylko sprzedajesz, ale tak┼╝e t┼éumaczysz, wyja┼Ťniasz, inspirujesz i wspierasz.

Mo┼╝na to zrobi─ç na dziesi─ůtki sposob├│w. Na naszym przyk┼éadzie opiszemy kilka z nich. Ka┼╝dy krok w dzieleniu si─Ö wiedz─ů z innymi daje nam ogromn─ů satysfakcj─Ö. Spr├│buj sam i zobacz, jak dzia┼éa odpowiedzialny biznes!

Profesjonalne wsparcie klienta – jak dzia┼éa?

Nie zostawiaj klienta samemu sobie. To, ┼╝e kupi┼é Tw├│j produkt lub us┼éug─Ö nie oznacza, ┼╝e mo┼╝esz o nim zapomnie─ç. Zakup powinien by─ç pocz─ůtkiem budowania wzajemnej relacji, w kt├│rej Ty i Twoja marka b─Ödziecie pe┼éni─ç rol─Ö ekspert├│w!

W home.pl ┼Ťwiadczymy ca┼éodobowe wsparcie wykwalifikowanych konsultant├│w. Odbieramy telefony i rozwi─ůzujemy problemy 365 dni w roku, 24 godziny na dob─Ö. Zale┼╝y nam na tym, by u┼╝ytkownicy naszych us┼éug nie musieli sami radzi─ç sobie z przeszkodami np. w konfiguracji us┼éug. Skoro kto┼Ť zaufa┼é nam, kupuj─ůc od nas produkt, chcemy mu/ jej udowodni─ç, ┼╝e by┼éo warto!

Takie dzia┼éanie procentuje. Klienci wiedz─ů, ┼╝e z ka┼╝dym k┼éopotem mog─ů do nas zadzwoni─ç lub napisa─ç, a my postaramy si─Ö pom├│c. Tym samym udowadniamy, ┼╝e jeste┼Ťmy ekspertami, kt├│rzy (bez dodatkowych op┼éat) dziel─ů si─Ö wiedz─ů. Klient z kolei rozumie, ┼╝e traktujemy go powa┼╝nie, oferuj─ůc mu profesjonalne wsparcie w dogodny dla niego spos├│b – za pomoc─ů Infolinii, czata, maila, a nawet Messengera! W ten spos├│b obs┼éugujemy tysi─ůce zg┼éosze┼ä miesi─Öcznie.

Warto pomaga─ç!

Wiemy jednak, ┼╝e ca┼éodobowa pomoc nie jest zawsze mo┼╝liwa. Mniejsi przedsi─Öbiorcy prowadz─ůcy cz─Östo jednoosobowe dzia┼éalno┼Ťci gospodarcze zazwyczaj nie mog─ů sobie pozwoli─ç na zatrudnienie dodatkowych os├│b tylko do obs┼éugi klienta. Nie jest to zreszt─ů konieczne! Wystarczy, by┼Ť sumiennie odpisywa┼é na emaile i w miar─Ö mo┼╝liwo┼Ťci odbiera┼é telefony (lub oddzwania┼é). Twoi klienci na pewno to doceni─ů.

Czy blog firmowy lub dokumentacja w Internecie to dobry pomysł?

Platforma internetowa, w kt├│rej klienci (i nie tylko!) znajd─ů odpowiedzi na nurtuj─ůce ich pytania to klucz do sukcesu. Miejsce, w kt├│rym eksperci (a nie samozwa┼äczy internetowi specjali┼Ťci) odpowiadaj─ů na pytania, wyja┼Ťniaj─ů zawi┼ée kwestie techniczne, opisuj─ů trendy jest w oczach klient├│w bezcenne. ┼╣r├│d┼éo wiedzy, z kt├│rego mo┼╝na czerpa─ç nie wychodz─ůc z domu, to co┼Ť, co szczeg├│lnie doceni─ů ci, kt├│rzy niech─Ötnie korzystaj─ů z infolinii i kontaktu bezpo┼Ťredniego. To tak┼╝e miejsce, kt├│re mo┼╝e pom├│c przedsi─Öbiorcy przyci─ůgn─ů─ç nowych klient├│w. Firmy, kt├│re aktywnie wspieraj─ů internaut├│w (a nie tylko w┼éasnych klient├│w) budz─ů zaufanie. To z kolei element, kt├│ry ma wp┼éyw na preferencje zakupowe u┼╝ytkownik├│w.

W home.pl prowadzimy blog, dokumentacj─Ö techniczn─ů dla us┼éug home.pl w postaci pomoc.home.pl i forum dyskusyjne. Ka┼╝dy z tych kana┼é├│w pomaga w kontakcie z klientami, kt├│rzy szukaj─ů odpowiedzi i chc─ů czerpa─ç wiedz─Ö wprost od ekspert├│w. My dajemy im tak─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç. Mo┼╝esz to zrobi─ç tak┼╝e Ty. Zacznij chocia┼╝by od popularnej sekcji FAQ na swojej stronie internetowej lub udzielaj si─Ö w grupach dyskusyjnych na Facebooku – to bardzo u┼éatwia nawi─ůzywanie kolejnych kontakt├│w biznesowych.

pomoc.home.pl to najwi─Öksza i najcz─Ö┼Ťciej czytana dokumentacja techniczna w polskim Internecie. Ponad 2000 artyku┼é├│w u┼éatwiaj─ůcych korzystanie z us┼éug oraz prowadzenie firmy w Internecie.

Tw├│j produkt lub us┼éuga nie musi by─ç jednak tak skomplikowana, aby posiada┼éa sekcj─Ö FAQ na stronie internetowej. Co wtedy? Nie rezygnuj ze swojego planu edukowania klient├│w, tylko zacznij ich inspirowa─ç! Przydatne w tej kwestii s─ů proste, estetyczne ebooki, kt├│re udost─Öpnisz na stronie internetowej poprzez wype┼énienie formularza. Ebooki to dobry spos├│b, aby zwi─Ökszy─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç klienta w kontek┼Ťcie wykorzystania Twojego produktu. Przyk┼éad – jako home.pl udost─Öpnili┼Ťmy naszym czytelnikom ebook o pozycjonowaniu stron internetowych. Mimo, ┼╝e sami udost─Öpniamy us┼éug─Ö skutecznego pozycjonowania – ch─Ötnie dzielimy si─Ö do┼Ťwiadczeniem.

Podcasty i szkolenia internetowe – jak wp┼éywaj─ů na wizerunek?

Materia┼éy audio i wideo to trend, kt├│ry pozwala na bezpo┼Ťredni kontakt na linii u┼╝ytkownik ÔÇô us┼éugodawca. W home.pl ju┼╝ kilka lat temu zauwa┼╝yli┼Ťmy ch─Ö─ç poszerzania wiedzy, o kt├│rej cz─Östo wspominali nasi klienci. Nic zatem nie sta┼éo na przeszkodzie, by tak─ů wiedz─ů dostarczy─ç im w przyst─Öpnych, og├│lnodost─Öpnych formach ÔÇô podcast├│w i webinar├│w.

W naszej firmie z powodzeniem funkcjonuje serwis Akademia home.pl, gdzie nasi eksperci wsp├│lnie z partnerami prowadz─ů bezp┼éatne szkolenia internetowe np. o tworzeniu stron w WordPressie, bezpiecze┼ästwie w sieci lub pozycjonowaniu w Google. Po kilkunastu przeprowadzonych prelekcjach on-line niezmiennie notujemy wzrost zainteresowania i przyrost u┼╝ytkownik├│w – w tym roku przeszkolili┼Ťmy ponad 800 przedsi─Öbiorc├│w.

Bezpłatne szkolenia internetowe - pozycjonowanie
Przyk┼éad szkolenia internetowego o pozycjonowaniu stron w Google – Akademia home.pl

Podobnie wygl─ůda sytuacja z cyklami tematycznych podcast├│w ÔÇô Mistrzowie eCommerce i Projekt WordPress. 34 odcinki “Mistrz├│w” sprawi┼éy, ┼╝e s┼éuchowisko sta┼éo si─Ö rozpoznawaln─ů mark─ů, kt├│ra ch─Ötnie s┼éuchana jest za po┼Ťrednictwem popularnych serwisach streamingowych (m.in. Spotify i Apple Podcasts). Nagrania rozm├│w ze specjalistami r├│┼╝nych bran┼╝ zawsze oscyluj─ů wok├│┼é tematu handlu internetowego. Nasz podcast sta┼é si─Ö swoistym zbiorem porad, sugestii i instrukcji, kt├│re prowadz─ů s┼éuchacza za r─Ök─Ö w skomplikowanym ┼Ťwiecie eCommerce.

Projekt WordPress to z kolei audycja techniczna, kt├│ra pomaga web developerom, informatykom, programistom, administratorom oraz freelancerom odnale┼║─ç si─Ö w otoczeniu najpopularniejszego systemu zarz─ůdzania tre┼Ťci─ů na ┼Ťwiecie ÔÇô WordPressa. W tym podca┼Ťcie w roli go┼Ťci wyst─Öpuj─ů prawdziwi eksperci i praktycy WordPressa w Polsce.

Programy edukacyjne poza Internetem

W home.pl stawiamy nie tylko na edukacj─Ö potencjalnych klient├│w. Inwestujemy tak┼╝e nasz czas, do┼Ťwiadczenie i umiej─Ötno┼Ťci w szkolenia naszych pracownik├│w i uczni├│w szczeci┼äskich szk├│┼é. Umo┼╝liwiaj─ů nam to dwa autorskie programy ÔÇô Bilet do rozwoju i homeStarter.

Bilet do Rozwoju to pewnego rodzaju wewn─Ötrzne studia podyplomowe, z kt├│rych skorzysta─ç mog─ů pracownicy home.pl. Ucz─ů si─Ö oni nowych zagadnie┼ä od swoich koleg├│w z innych dzia┼é├│w. Dzi─Öki temu atmosfera na zaj─Öciach jest przyjazna i pe┼éna zrozumienia, przy jednoczesnym zachowaniu najwy┼╝szych standard├│w. Bilet pozwala na przyk┼éad konsultantowi infolinii sta─ç si─Ö w przysz┼éo┼Ťci programist─ů lub administratorem system├│w Linux. Takie przyk┼éady transfer├│w z biura obs┼éugi klienta do dzia┼é├│w technicznych w naszej firmie naprawd─Ö istniej─ů.

Na podobnych za┼éo┼╝eniach bazuje homeStarter, kt├│ry pomaga grupie uczni├│w szczeci┼äskich klas maturalnych i przedmaturalnych w podj─Öciu ┼Ťwiadomych decyzji dotycz─ůcych ich przysz┼éo┼Ťci. Realizuj─ůc jedn─ů z trzech ┼Ťcie┼╝ek (programowanie, testowanie, marketing i media spo┼éeczno┼Ťciowe), kursanci zyskuj─ů dost─Öp do wiedzy praktyk├│w, kt├│rzy prowadz─ů zaj─Öcia.

home.pl jest w Szczecinie!

Nic nie zast─ůpi spotka┼ä twarz─ů w twarz. Cho─ç mo┼╝e nie s─ů one dzisiaj najpopularniejsz─ů form─ů prowadzenia biznesu, to relacje, kt├│re tworz─ů spotkania bezpo┼Ťrednie s─ů nie do zast─ůpienia. Dlatego te┼╝ zdecydowali┼Ťmy si─Ö w home.pl na podzielenie si─Ö wiedz─ů podczas prelekcji i warsztat├│w w szko┼éach (z uczniami i rodzicami) oraz uczelniach.

W ramach projektu #homeTownSzczecin uczestniczyli┼Ťmy ju┼╝ m.in. w IT Academic Day na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym czy w wyk┼éadach go┼Ťcinnych na Uniwersytecie Szczeci┼äskim. Za nami tak┼╝e spotkania z rodzicami uczni├│w szk├│┼é podstawowych, kt├│rzy wymieniali si─Ö z nami swoimi do┼Ťwiadczeniami z zakresu cyberbezpiecze┼ästwa.

Wizyta uczni├│w szk├│┼é w home.pl nie jest czym┼Ť niezwyk┼éym ­čśë

Dlaczego dzielenie si─Ö wiedz─ů jest wa┼╝ne?

Na pewnym etapie rozwoju naszej firmy doszli┼Ťmy do wniosku, ┼╝e zachowanie wiedzy naszych pracownik├│w tylko dla siebie by┼éoby naprawd─Ö egoistyczne. St─ůd decyzja o aktywnym udziale w wydarzeniach zewn─Ötrznych i dzia┼éaniach skupionych na bezpiecze┼ästwie w Internecie. Wyj┼Ťcie z biur i pojawianie si─Ö w przestrzeni miejskiej pozwala nam na oswajanie temat├│w trudnych dla os├│b niezwi─ůzanych z IT przy jednoczesnym budowaniu marki eksperta bran┼╝y. Dzi─Öki spotkaniom wiemy, z jakimi k┼éopotami borykaj─ů si─Ö internauci, rodzice dzieci regularnie korzystaj─ůcych z z sieci i u┼╝ytkownicy naszych us┼éug. Mo┼╝emy w ten spos├│b nie tylko usprawnia─ç oferowane produkty i us┼éugi, ale tak┼╝e budowa─ç prawdziwe relacje z otoczeniem, kt├│re zaprocentuj─ů w przysz┼éo┼Ťci.

Dla wci─ů┼╝ niezdecydowanych kolejny, ostatni argument – dzia┼éania edukacyjne tak┼╝e sprzedaj─ů. By─ç mo┼╝e nie od razu, nie bezpo┼Ťrednio, ale nowi klienci doceniaj─ů zaanga┼╝owanie i profesjonalizm przysz┼éego us┼éugodawcy i ch─Ötniej korzystaj─ů z oferowanych przez niego rozwi─ůza┼ä. To zawsze dodatkowa warto┼Ť─ç dla oferowanych produkt├│w takich jak hosting.

O ile ch─Ö─ç zysk├│w nie powinna by─ç g┼é├│wnym argumentem za aktywnym dzieleniem si─Ö wiedz─ů, to mo┼╝e by─ç j─Özyczkiem u wagi u niezdecydowanych przedsi─Öbiorc├│w. Nale┼╝y przy tym jednak pami─Öta─ç, ┼╝e internauci wyczuj─ů nawet najdrobiejszy fa┼ész. Nie zabierajcie si─Ö zatem za dzielenie wiedz─ů, gdy nie jeste┼Ťcie do tego w pe┼éni przekonani.

Dodaj komentarz