Sklep internetowy działający na wtyczce WooCommerce w WordPressie to coraz częściej wybierane rozwiązanie na początek przygody z branżą e-handlu w Polsce. Aby dobrze zaprezentować się na konkurencyjnym rynku, musisz zainwestować nie tylko w wydajny hosting dostosowany do WordPressa, ale również w odpowiedni motyw, który przedstawi Twoją ofertę w ciekawy sposób. Jaki motyw wybrać w 2020 roku?
Motyw do WooCommerce – płatny czy darmowy?
To pytanie bardzo często przewija się w dyskusjach o motywach do WooCommerce na forach lub grupach na Facebooku i dzieje się tak nie bez powodu. Darmowy oznacza niższy koszt wejścia na rynek, płatny natomiast wymaga od przedsiębiorcy nie tylko inwestycji finansowej, ale także poświęcenia czasu na znalezienie odpowiedniego motywu, który spełniałby oczekiwania w 100%. Żadne z rozwiązań nie będzie złe dopóki spełnia oczekiwania właściciela sklepu internetowego, jednakże z technicznego punktu widzenia motywy płatne i darmowe będą się od siebie różnić.
Do najczęstszych różnic między płatnymi motywami do WooCommerce, a darmowymi należą:
- wsparcie techniczne – tutaj zdecydowaną przewagę mają płatne motywy, które są regularnie zabezpieczane i rozwijane przez twórców. To bardzo ważna kwestia, ponieważ systematyczne aktualizacje minimalizują ryzyko włamania do panelu WordPressa i dokonania nieautoryzowanych zmian,
- zakres opcji i modułów do umieszczenia na stronie – na pewno znasz tę sytuację, gdy tworząc stronę WWW na darmowym motywie chcesz upodobnić ją do wersji demonstracyjnej, a nie jest to możliwe, bo najlepsze funkcje są dostępne tylko dla wersji płatnej. Inwestując w płatny motyw masz dostęp do wszystkich możliwości, jakie oferuje. Ogranicza Cię wtedy tylko wyobraźnia. Co więcej, płatne motywy mają często opcję importu wersji demo.
- unikalność wyglądu – darmowe motywy są dobrym rozwiązaniem na początek, ale za ich pomocą nie stworzysz sklepu internetowego, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji. Zwłaszcza, gdy z tego samego motywu korzystają tysiące innych użytkowników. To właśnie płatne motywy oferują większą elastyczność w kwestii dopasowania wyglądu sklepu.
Jakie płatne motywy do WooCommerce wybrać w 2020 roku?
2019 rok był dla polskiego ecommerce bardzo korzystny. Według badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wartość rynku wyniosła wówczas blisko 50 miliardów złotych i liczba ta systematycznie rośnie. Takie wyniki wymagają od przedsiębiorców coraz bardziej intensywnych działań związanych z reklamą w Internecie, a także prac nad optymalizacją wyglądu sklepu internetowego. Jednym z pomysłów jest zakup odpowiedniego motywu do WooCommerce, który ułatwi Twoim przyszłym klientom nawigację i poruszanie się po kartach produktu.
Rekomendowane przez Nas motywy znajdziesz w sklepie TemplateMonster, w którym zakupisz najlepsze dodatki do Twojego WordPressa.
Uniwersalny motyw WooCommerce – WooStroid 2
Jeszcze nie wiesz co chcesz sprzedawać albo szukasz motywu, który będzie elastyczny w modyfikacji pod konkretne produkty? WooStroid 2 jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Twórcy WooStroid 2 oferują w jego ramach kilkadziesiąt gotowych szablonów, dopasowanych pod różne branże lub grupy produktowe np. bieliznę, gadżety, wyroby alkoholowe, akcesoria sportowe i wiele więcej!
Sprawdź wersję demonstracyjną WooStroid 2.
Motyw WooCommerce dla sklepów jubilerskich – Watchin
Produkty jubilerskie muszą być dobrze wyeksponowane na stronie internetowej sklepu. Biżuteria i zegarki to rzeczy, które muszą „świecić się” po wejściu użytkownika i przykuwać uwagę. Dlatego odpowiedni motyw zawierający np. slider (suwak) w górnej części sklepu internetowego będzie działał na Twoją korzyść. Motyw Watchin umiejętnie łączy funkcje związane z prezentacją produktów ekskluzywnych oraz bloga, na którym pochwalisz się fachową wiedzą i doradzisz, jakie prezenty warto kupić właśnie w Twoim sklepie internetowym.
Sprawdź wersję demonstracyjną Watchin.
Motyw WooCommerce dla sklepów ze sprzętem elektronicznym – Gokko
Co decyduje o popularności sklepów internetowych z elektroniką? Atrakcyjne ceny, promocje i szeroki wybór produktów. Aby sklep w tak konkurencyjnej branży jak elektronika miał powodzenie wśród użytkowników, musi wyglądać atrakcyjnie. Motyw Gokko na pewno Ci w tym pomoże. „Skórka” oferuje m.in. świetną wersję mobilną na smartfony, dobry układ kategorii w bocznej sekcji menu, a także ciekawe widgety z dedykowanymi promocjami z ograniczeniem czasowym. Paczka z motywem zawiera także opcję importu wersji demonstracyjnej.
Sprawdź wersję demonstracyjną Gokko.
Motyw WooCommerce dla sklepów z ubraniami dla dzieci – KidBaz
Rodzice coraz więcej uwagi przykładają do zakupów ubrań dla dzieci w Internecie. Jeżeli Twój sklep internetowy ma osiągnąć sukces – musi wyglądać profesjonalnie i estetycznie. Motyw KidBiz to przykład dodatku do WooCommerce, który świetne sprawdzi się właśnie w branży odzieżowej, ukierunkowanej na młodocianego odbiorcę. W pakiecie z motywem otrzymasz również wtyczkę Elementor, dzięki której z łatwością wprowadzisz zmiany w wyglądzie swojego sklepu internetowego.
Sprawdź wersję demonstracyjną KidBaz.
Motyw WooCommerce dla sklepów z obuwiem – GrannaLi
Buty to produkty, które przymierzamy w sklepie stacjonarnym, a kupujemy często w Internecie. Dlatego estetyczny, nowoczesny i minimalistyczny motyw do WooCommerce, przedstawiający atrakcyjne zdjęcia będzie dobrym pomysłem. GrannaLi to motyw spełniający powyższe wymagania. Znajdziesz w nim m.in. dedykowaną karuzelę do prezentacji butów, integrację z czcionkami Google Fonts oraz łatwy w obsłudze edytor, w którym zmienisz najważniejsze elementy witryny.
Sprawdź wersję demonstracyjną GrannaLi.