Wiadomości

Awaria w Microsoft spowodowała problemy z połączeniem do usług Office 365, Teams, Skype i Xbox

16 marca usługi Microsoft miały spore problemy z połączeniem do danych użytkowników oraz serwerów. Czy problem już został rozwiązany i aplikacje działają poprawie?

Co spowodowało problemy z połączeniem usług Microsoft?

Marzec jest miesiącem, który wystawia na próbę wiele przedsiębiorstw oraz ich pracowników. Powodem jest stan epidemiczny, wywołany rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19. Nawet największe firmy na świecie odczuły jego wpływ na codzienne funkcjonowanie organizacji.

W nocy z 15 na 16 marca wiele usług zaczęło dawać znaki o potencjalnej awarii w ekosystemie Microsoft. Początkowo, użytkownicy platformy Xbox oraz serwisu streamingowego Mixer informowali o przerwach w ich działaniu. Od rana w Polsce użytkownicy Office 365 oraz komunikatorów Teams i Skype zgłaszali błędy i powolne działanie usług.

Prawdopodobnie awaria była związana z nagłym wzrostem firm korzystających z narzędzi do pracy zdalnej. Dodatkowo, wraz z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, coraz więcej ludzi z całej Europy zostaje w domu, co oznacza, że liczba użytkowników korzystających z rozrywkowych usług jak Mixer czy Xbox, także znacznie wzrosła. Oznacza to nagły wzrost użytkowników o nawet kilka milionów w kilka dni, na co najwyraźniej serwery Giganta z Redmond nie były gotowe.

W poście na blogu Microsoft, możemy przeczytać, że w ostatnim czasie komunikator Teams spotkał się z niespotykanym wzrostem aktywności. W lutym, Gigant z Redmond zanotował 500% wzrost liczby spotkań, rozmów i wideokonferencji w aplikacji Teams oraz 200% wzrost mobilnych użytkowników.

Czy Office 365 i Teams już działają?

Microsoft, przy pomocy komunikatu na Twitterze, poinformował o rozwiązaniu problemu. Usługi do pracy zdalnej jak Office 365, Microsoft Teams oraz portale rozrywkowe powinny już powrócić do normalnego działania.

Wielu użytkowników zgłasza jednak, że problemy wciąż się pojawiają, co może oznaczać, że potrzeba czasu aby serwery powróciły do normy. Aby uzyskać więcej informacji o problemie w swojej organizacji, należy sprawdzić TM206544 w centrum administracyjnym Microsoft.

Dowiedz się więcej jak przejść na pracę zdalną i z jakich narzędzi skorzystać, by wydajnie pracować w domu: