Ze względu na obecną sytuację, związaną z epidemią koronawirusa, firmy i szkoły szukają narzędzi, które pozwolą im pracować zdalnie i sprawnie się komunikować. Google udostępnił zaawansowane funkcje komunikatora Hangouts za darmo, dla wszystkich użytkowników pakietu Google Workspace.
Google przedłuża dostępność funkcji Enterprise za darmo!
Google Workspace to usługa łącząca pocztę Gmail, przeglądarkowe aplikacje do edycji dokumentów i arkuszy oraz zaawansowane funkcje administratorskie. W pakiecie aplikacji dostępny jest także komunikator Google Meet, pozwalający na prowadzenie wirtualnych spotkań i wideokonferencji. W związku z panującą epidemią, coraz więcej firm zaczęło używać aplikacji Google Workspace do pracy zdalnej, w tym z komunikatora Meet do wewnętrznej komunikacji.
Aby ułatwić pracę firmom i szkołom w tym trudnym czasie, w marcu Google udostępnił zaawansowane funkcje Meet dla wszystkich użytkowników Google Workspace. Teraz, Google podjął decyzję o przedłużeniu dostępności zaawansowanych funkcji do 30 września 2020 roku. Oznacza to, że wszyscy użytkownicy G Suite mogą skorzystać z możliwości komunikatora Meet, które dotychczas były dostępne tylko w wersjach Enterprise pakietów aplikacji, przez znacznie dłuższy okres czasu.
W rozszerzonej, darmowej wersji Meet dostępne są:
- większe spotkania, do 250 użytkowników na raz,
- transmisje na żywo, do 100 tysięcy widzów wewnątrz domeny,
- możliwość nagrywania spotkań i zapisywania ich w Dysku Google.
Jak uruchomić rozszerzoną wersję Meet za darmo?
Darmowe funkcje Google Workspace Meet są domyślnie wyłączone. Aby je włączyć należy uruchomić usługę Meet oraz zaznaczyć odpowiednie opcje w ustawieniach.
- Zaloguj się do panelu administracyjnego Google Workspace: https://admin.google.com/
- Przejdź do Aplikacje > Google Workspace.
- Sprawdź czy usługa Google Hangouts jest włączona. Jeśli nie, obok stanu usługi kliknij ikonę trzech kropek i wybierz Włącz dla wszystkich. Kliknij Włącz.
- Kliknij w nazwę usługi Google Hangouts, po czym kliknij panel Ustawienia Google Meet.
- Aktywuj opcje Nagrywanie i Transmisja klikając na nie i zaznaczając okienko Zezwalaj. Potwierdź decyzję klikając Zapisz.
Limit użytkowników spotkań zostanie automatycznie zwiększony do 250 . Zmiany wprowadzone w Google Workspace mogą potrzebować 24 godzin na propagację po Twojej organizacji.