Microsoft właśnie ogłosił dwie znaczące funkcję dla nadchodzącej konsoli Xbox. Dyrektor programu Xbox Series X zapowiedział, że nowa konsola otrzyma możliwość odtwarzania nowych gier z HDR i w 120 klatkach na sekundę.
Poprawiona grafika w klasycznych grach na Xbox?
Micosoft planuje wprowadzić niespotykaną wcześniej funkcję, która wcześniej dostępna była przez wprowadzenie na rynek „remasterowanej” wersji lub dużą aktualizację gry. Dyrektor programu Series X, Jason Ronald, zapowiedział, że nowa konsola ze stajni Microsoftu będzie mogła odtwarzać starsze gry w 120 klatkach na sekundę i ze wsparciem dla… HDR.
„W współpracy z Xbox Advanced Technology Group, Xbox Series X zapewnia nowe, innowacyjne techniki rekonstrukcyjne, które pozwalają platformie na automatyczne dodanie wsparcia dla HDR do gier. Jako, że ta technologia działa po stronie platformy, pozwala nam na dodanie HDR do gier bez żadnego wpływu na wydajność oraz na wprowadzenie jej do gier z Xboxa 360 i oryginalnego Xboxa, stworzonych 20 lat temu, długo zanim HDR powstało” – można przeczytać w oficjalnym poście.
Uzyskaj dostęp do bogatej biblioteki gier w Xbox Game Pass i Game Pass Ultimate. Sprawdź ofertę i odkryj swoją nową ulubioną grę!
W swoim poście, Ronald zapowiada także „nowe klasy” innowacji, które mają trafić do Xboxa Series X. Jedną z nich ma być możliwość podwojenia wyświetlanych klatek na sekundę, z 30 na 60 i z 60 na 120. Dodatkowo, Microsoft ogłosił, że funkcja Quick Resume, pozwalająca na pauzowanie, zmienianie gier i wracanie do nich w miejscu zatrzymania, dostępna będzie w grach ze wsteczną kompatybilnością.
Nie wiemy w jaki sposób nowa technologia pozwala wprowadzić HDR lub podwoić FPSy w grach, chociaż wiemy, że jest to możliwe. Microsoft już wcześniej dokonał czegoś podobnego, dodając wsparcie dla HDR do starszych gier jak Mirror’s Edge na Xbox One X. Prawdopodobnie więcej informacji o nowych technologiach i nowościach na Xbox, które wspierają, pojawi się na tegorocznych wydarzeniach internetowych, zastępujących targi E3 i Gamescon.