Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Skuteczne pozycjonowanie. Jak pisać, by być wyżej w Google – odpowiadamy na pytania z webinaru

Skuteczne pozycjonowanie. Jak pisać, by być wyżej w Google – odpowiadamy na pytania z webinaru

Podsumowujemy kolejny webinar organizowany przez home.pl w ramach Akademii home.pl. Ostatnie szkolenie dotyczyło pozycjonowania. Barbara Kaleńczuk z home.pl omówiła sposoby na uzyskanie wyższej pozycji w Google. Poniżej publikujemy odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników podczas szkolenia.

W SEMSTORM pokazało, że moja strona ma tylko jedno słowo kluczowe „”nazwa”” – żadne hasło z treści nie jest pozycjonowane, a mam kilkanaście haseł H1 i dość dużo różnej treści. W jaki sposób dodać (zdefiniować) „”hasła kluczowe”” do wyszukiwania?

Proponuję utworzyć linki wewnątrz portalu powiązane z tym hasłem kluczowym i zgłosić ponowne indeksowanie strony w Google Search Console. Następnie należy poczekać kilka dni, aż program SEMSTORM przeanalizuje i zauważy zmiany w indeksacji w Google. Jeżeli to nie pomoże, zachęcam do kontaktu z działem technicznym SEMSTORM.

Mam zamiar zawrzeć w tekście 3 słowa kluczowe. Czy zasada 2-3% zagęszczenia KW dotyczy każdej frazy czy wszystkich słów kluczowych ogółem?

Zasada zagęszczenia słów kluczowych dotyczy jednego z haseł kluczowych. Proponuję zastosować metodę dywersyfikacji haseł kluczowych i we wspomniany powyżej sposób zestawić je ze sobą w tekstach i przemieszać, ale uwaga- pamiętaj o tym, by wpis sam w sobie był napisany poprawną polszczyzną i w logiczny i zrozumiały sposób, zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarki Google.

Jak należy nazywać zdjęcia/grafiki?

Po pierwsze, zachęcam do obszernych opisów grafik i obrazów dodawanych na stronie. Po pierwsze ze względu na to, aby wyszukiwarka lepiej rozumiała co na nich się znajduje, ale też po to, aby zrobić delikatny ukłon, w stronę osób niepełnosprawnych. Duże gro tych osób korzysta ze specjalnych czytników, które poza werbalizowaniem tekstów pisanych, opisują również co znajduje się na zamieszczonych obrazach. Więcej o dostosowaniu strony internetowej dla osób niepełnosprawnych pisaliśmy na naszym blogu.

Po drugie, podczas publikacji obrazów, pamiętaj o tak zwanym „opisie alternatywnym” zdjęcia, czyli o przypisaniu parametru alt dla danego obrazu. W tym opisie zawrzyj słowo kluczowe, tak aby wyszukiwarka mogła pozycjonować te obrazy (i tym samym Twoją stronę internetową) na wysokich pozycjach w zakładce grafika Google. Odsyłam do tekstu na naszym blogu: jak optymalizować grafiki na stronie WWW.

Jakie znaczenie ma duplikacja treści? Jeśli – na przykład – treść artykułu znajduje się w dwóch miejscach na stronie?

Jeżeli posiadasz na swojej stronie zduplikowane treści to Google będzie pozycjonowało tylko i wyłącznie tę podstronę, na której został opublikowany tekst oryginalny (czyli ten, który pojawił się jako pierwszy). Polecam lekkie zmodyfikowanie treści, użycie synonimów i innego szyku zdania, ale też zastosowanie innych słów kluczowych, powiązanych z tym głównym. Taki zabieg pomoże rozszerzyć chmurę słów kluczowych, na które się pozycjonujesz i tym samym pomoże Ci dotrzeć do większej ilości użytkowników Google.

Zapłaciłam firmie za stworzenie strony internetowej, teraz sprawdzam w kodzie faktycznie zapis nofollow noindex. Co z tym zrobić ?

Należy usunąć te znaczniki z kodu źródłowego strony. Jeżeli masz z tym problem, napisz do nas na wsparcieWWW@home.pl. W ramach dodatkowo płatnej usługi, pomożemy Ci uporać się z tym kłopotem.

Czy jak mam sklep internetowy i dostaję opisy produktów od dystrybutora to czy lepiej te opisy zmienić czy może lepiej skupić się na linkach, zdjęciach i tytule strony?

Zdecydowanie tak! Pamiętaj, że producent dystrybuuje swoje produkty nie tylko dla Ciebie, co za tym idzie, dzieli się opisami produktów również z innymi firmami. Korzystając z opisu producenta istnieje możliwość, że Twoja strona internetowa nie będzie się pozycjonować w ogóle. Przyczyną takiej sytuacji może być fakt, że po pierwsze: producent opublikował ten opis jako pierwszy, ale też ma silniejsza pozycję domeny. Ponadto, miej na uwadze fakt, że klient detaliczny zdecydowanie różni się od tego, który kupuje w hurcie. W związku z tym dostosuj formę opisu produktu tak, aby była jak najlepiej zrozumiała dla Twojego klienta.

Czy jeśli mamy kilka kanałów i publikujemy ten sam tekst/post to czy lepiej go modyfikować w każdym kanale czy można je powielić np. strona www, fb czy linkedin, blog?

Polecam opublikować tekst raz i kierować poprzez linkowanie na niego z Twoich kanałów w mediach społecznościowych. Dlaczego? Dlatego, że im więcej odwiedzin będzie miała Twoja strona i dany tekst, tym większa szansa jest, że Google poleci go swoim użytkownikom w wyszukiwarce. Natomiast z technicznego punktu widzenia, opublikowanie takiego samego tekstu zarówno na stronie internetowej, jak i na Facebooku, czy Linkedinie nie ma znaczenia dla Google. Portale tj. Facebook czy LInkedin posiadają znaczniki nofollow i noindex i są troszeczkę inaczej zbudowane technologicznie. W związku z tym, nie ma ryzyka, że zajdzie tutaj sytuacja duplikowania contentu.

Ile czasu Google potrzebuje na zaindeksowanie nowego contentu, np. nowego wpisu na stronie?

Odpowiem na to pytanie ulubionym dla pozycjonerów sformułowaniem: to zależy. Ale, aby treści zostały wypozycjonowane szybciej polecam połączenie swojej strony WWW z kontem Google Search Console i tam w zakładce „Sprawdzanie adresu URL” wystawić zgłoszenie o przyspieszenie indeksowania tej właśnie podstrony.

Wg Ciebie który pakiet w semstorm warto mieć bo najwięcej się zyskuje i dlaczego semstorm, a nie ahrefs czy senuto?

Na moich szkoleniach polecam te narzędzia z których korzystam – od ponad roku aktywnie używam SEMSTORM i uważam, że jest to bardzo dobrze narzędzie przy kreowaniu content marketingu, ale też przy „podglądaniu” konkurentów w Google. Nie wypowiadam się na temat pozostałych narzędzi, bo najzwyczajniej w świecie – nie korzystałam z nich.

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl