Wiadomości

Koniec wsparcia dla Office 2016 i Office 2010 na MacOS

Zbliża się termin zakończenia wsparcia technicznego dla dwóch pakietów Office, które wciąż używane są w domach i firmach. Sprawdź, kiedy Microsoft zakończy wsparcie dla Office 2010 i 2016 oraz co należy zrobić, by zachować dostęp do swoich plików.

Kiedy koniec wsparcia Office 2010 i Office 2016 na Mac?

Okres wsparcia technicznego usług Microsoft zazwyczaj trwa ok. 5 lat. Termin zakończenia wsparcia dla dwóch pakietów Office: 2010 i 2016 dla MacOS, zbliża się wielkimi krokami. W grudniu zeszłego roku pojawiło się ogłoszenie, że wsparcie zostanie wycofane 13 października 2020 roku. Co to oznacza dla użytkowników domowych i firm, wciąż korzystających z tych wersji Office?

Co oznacza wycofanie wsparcia dla Office?

Wycofanie wsparcia oznacza, że oprogramowanie przestanie otrzymywać aktualizacje zawierające nowe funkcje, poprawki błędów czy wprowadzane zabezpieczenia danych. Z pakietów będzie można dalej korzystać, jednak nie jest to zalecane, ze względu na możliwość pojawienia się problemów z kompatybilnością i brak gwarancji bezpieczeństwa wrażliwych danych.

Microsoft nie planuje wprowadzać zmian mających na celu odebranie dostępu do usług Office 365 (np. Exchange Online) wycofywanym pakietom, jednak ostrzega, że z czasem ich wydajność może znacznie zmaleć oraz mogą pojawić się błędy w ich działaniu.

Aplikacje dostępne w Microsoft 365

Jak utrzymać dostęp do Office 365?

Aby móc dalej pracować w pakiecie biurowym Microsoft i w pełni korzystać z zalet pakietu Office 365, zaleca się jedną z dwóch opcji:

Kluczową różnicą między tymi dwoma rozwiązaniami jest to, że pakiet Office 2019 dziś posiada te same funkcje i możliwości, które posiadał w 2018 roku, podczas jego premiery. Natomiast aplikacje Microsoft 365 są na bieżąco aktualizowane, dzięki czemu masz dostęp do najnowszych funkcji i najlepszych zabezpieczeń swoich danych. Oferują także dostęp do aplikacji i danych na dysku OneDrive z poziomu przeglądarki, co oznacza, że Ty i Twoi pracownicy możecie pracować gdzie i kiedy chcecie.

Jeśli wciąż korzystasz z Office 2010 lub Office 2016 dla komputerów Mac i chcesz wprowadzić nowoczesne narzędzia biurowe w swojej firmie, sprawdź aktualną ofertę Microsoft 365 w home.pl lub skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem: 91 432 55 72

Dodaj komentarz