Wybierając siłownię chcemy mieć pewność, że trafimy na dobry sprzęt i doświadczonych trenerów. Oprócz opinii znajomych, najważniejszym wyznacznikiem wyboru stają się opinie internetowe oraz firmowe strony internetowe siłowni. To, jak pokażesz się w sieci może zaważyć na sukcesie Twojego klubu. Jako firma wspierająca przedsiębiorców w ich dążeniu do rozwoju zawsze staramy się wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów. Jednym z nich była warszawska siłownia, która mierzyła się z konkurencyjnym rynkiem. Jak poprawiliśmy jej widoczność i potroiliśmy dla niej liczbę użytkowników korzystających z usług fitness – zapraszamy do lektury!
Jak stworzyć stronę internetową w branży fitness?
Aktywność fizyczna zyskuje na popularności, szczególnie z nadejściem wiosny i nowego roku, a wraz z nią zainteresowanie kierowane jest w stronę siłowni, klubów fitness i branżowych stron WWW. To właśnie w sieci wiele osób zaczyna poszukiwania potencjalnych miejsc, w których można rozpocząć trening pod okiem specjalistów. Strona, jaką stworzyliśmy dla firmy zonefitness.pl miała połączyć ofertowy charakter dotychczasowej strony WWW z treścią, która ułatwi budowanie zaufania i zainteresowania użytkowników. Odświeżenie wyglądu strony, poprawa szybkości ładowania, rozbudowanie o nowe podstrony i optymalizacja pracy witryny były podstawowym celem naszych działań.
W zakresie wyglądu strony internetowej Klient od początku prosił o zmianę szablonu. Zgodnie z jego wytycznymi nowa odsłona serwisu miała być nowoczesna, ale nie uciekająca od lifestylu oraz bieżących trendów. Połączenie tych 3 kwestii było nie lada wyzwaniem, ale efektem prac jest prosta strona główna, przypięte menu z rozbudowaną listą podstron dla różnych kategorii oraz łatwa nawigacja za pomocą menu i przycisku powracającego na górę strony umieszczonego w stopce.
Kolorystyka strony odpowiada schematowi kolorów stosowanemu przez markę w logo i wszystkich materiałach promocyjnych. Na białym tle pojawiają się czarne napisy i niebieskie elementy graficzne oraz duże zdjęcia przełamujące wrażenie nadmiaru tekstu. Zachowaliśmy w ten sposób spójność między treścią online oraz materiałami promocyjnymi w wersji fizycznej tj. broszury czy wizytówki.
Co widać na stronie głównej siłowni?
Po otwarciu strony głównej trafiamy bezpośrednio na nagłówek typu slider z CTA dopasowanym do każdego z nagłówków. Rozwiązanie takie ułatwia informowanie o nowych promocjach, ofertach czy aktualnościach już przy pierwszym kontakcie użytkownika ze stroną. Call To Action (zawołanie do działania) również będzie się zmieniało w zależności od informacji, jaką chcemy przekazać – możemy zachęcać do odwiedzenia strony z grafikiem zajęć, ale też do kontaktu w sprawie promocyjnego karnetu na siłownię czy oferty dla stałego klienta.
Podstrony na stronie WWW siłowni – jakie informacje są kluczowe dla klientów?
Ze względu na rozbudowaną ofertę siłowni i konieczność przedstawienia wielu istotnych z perspektywy klienta informacji, strona została podzielona na szereg podstron do których przejdziemy z poziomu rozwijanego menu. Rozkład treści na podstronach zależy od rodzaju informacji, jakie ma przekazać – na podstronie grafik wbudowaliśmy widget zsynchronizowany z grafikiem prowadzonym w siedzibie siłowni. Dzięki temu każdy użytkownik sprawdzi jakie zajęcia są prowadzone, przez jakiego trenera, a które zostały odwołane.
Dla ułatwienia nawigacji, na stronie głównej znalazł się blok ze zdjęciami i podlinkowanymi do nich podstronami ofertowymi.
Dane kontaktowe siłowni
Docelowym działaniem, jakiego oczekujemy od użytkownika odwiedzającego stronę siłowni jest nawiązanie kontaktu z klubem i podjęcie treningu, zakup karnetu bądź skorzystanie z określonej promocji. W związku z tym ważnym punktem skupienia strony będzie skuteczne przekazanie i udostępnienie danych kontaktowych oraz kierowanie na nie z pomocą Call To Action.
Dane kontaktowe siłowni znalazły się w pierwszej kolejności ponad menu głównym oraz w stopce widocznych na stronie głównej i każdej podstronie. Dodatkowo została utworzona podstrona kontaktowa z formularzem, wszystkimi danymi kontaktowymi, wskazówkami dojazdu do siłowni i godzinami pracy klubu.
Formularz kontaktowy jest prosty, a dzięki pozostałym opcjom kontaktu użytkownik nie czuje się przymuszony do pozostawienia swoich danych. Ze względu na brak newslettera, przekazywane dane nie są przechowywane i wykorzystywane w celach marketingowych.
Optymalizacja strony internetowej dla siłowni
Przygotowanie projektu strony www objęło przede wszystkim zmiany w szacie graficznej i wprowadzeniu dodatkowych treści, które należało później odpowiednio zoptymalizować pod kątem wygody przeglądania dla użytkownika i uzyskania wysokiej oceny w algorytmach Google.
Popracowaliśmy nad prędkością ładowania strony, responsywnością, architekturą strony, wewnętrznym linkowaniem, optymalizacją grafik oraz wdrożeniem widgetów dla mediów społecznościowych, grafiku i mapy Google. Wszystkie elementy muszą działać sprawnie i nie mogą spowalniać działania witryny.
Zgodnie z najnowszymi standardami jakości i wymogami algorytmów Google, strona Klienta została dopasowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, bez utraty na jakości, przejrzystym szablonie strony czy prostocie nawigacji.
W zakresie SEO postawiliśmy przede wszystkim na optymalizację na stronie głównej (frazy ogólne) oraz podstronach, gdzie znalazło się miejsce dla konkretnych fraz kluczowych związanych z oferowanymi przez klub zajęciami. Liczba podstron ułatwiła pracę nad treścią bez naruszania zasad word stuffing (nadużywania fraz kluczowych) oraz tworzenia nienaturalnie brzmiących treści.
Wyniki strony internetowej w SERP – efekty pracy
Zadanie, jakie postawił przed nami Klient opierało się na stworzeniu nowej strony WWW na podwalinach tej, z której klub i siłownia korzystali już od dawna. Wyniki w postaci lepszej widoczności w SERP (wynikach wyszukiwania), lepszej konwersji na formularzu kontaktowym czy ogólnego zwiększenia ruchu na stronie były mile widziane, ale nie mieliśmy sztywno ustalonych wyników liczbowych, do jakich dążyliśmy.
Dla głównych fraz kluczowych udało nam się osiągnąć pozycję w TOP 10 oraz TOP 5 wyników, co biorąc pod uwagę ogromną liczbę siłowni działających w Warszawie, a nawet w samej okolicy Alei Jerozolimskich było dla naszego Klienta dobrym osiągnięciem. Udało się też zwiększyć liczbę osób trafiających do siłowni przez stronę WWW o 76%, a osób korzystających z ofert promocyjnych publikowanych na stronie o 125%.
Jak możemy pomóc w stworzeniu strony WWW dla Ciebie?
Jeśli szukasz sposobu na zaktualizowanie swojej strony internetowej i poprawę jej wyników oraz widoczności w wyszukiwarce, zgłoś się do nas – https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych. Wykonamy dla Ciebie nowoczesną witrynę, która będzie łatwiejsza w nawigacji dla użytkowników, a przy tym przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Budujemy strony internetowe dla firm działających w różnych branżach, co udowadniają przykładowe realizacje: