Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Łatwa i szybka inwentaryzacja komputerów na odległość – recenzja programu do zdalnego audytu firmowego sprzętu

Łatwa i szybka inwentaryzacja komputerów na odległość – recenzja programu do zdalnego audytu firmowego sprzętu

Jeżeli zarządzasz sprzętem komputerowym w swojej firmie, zapewne stanąłeś przed wyzwaniami jakie przyniósł model pracy zdalnej. Prawidłowy nadzór i audyt nad powierzonymi pracownikom komputerami oraz innym sprzętem elektronicznym okazał się niezbędny, gdy większość zespołów pracuje w trybie rozproszonym np. z domu. Aby ułatwić pracę przy aktualizacjach systemu, weryfikacji oprogramowania oraz monitoringu bezpieczeństwa IT warto skorzystać z dedykowanych do tych celów rozwiązań tj. TeamViewer Monitoring & Asset Management.

Czym jest TeamViewer Monitoring i Asset Management?

Wiele zadań przypisanych do zespołów odpowiadających za sprawy techniczne wymaga szczególnej uwagi oraz ostrożności m.in. ze względu na bezpieczeństwo danych. W dobie coraz bardziej popularnej pracy zdalnej monitorowanie wszystkich urządzeń tj. laptopy firmowe staje się dużym wyzwaniem.

Aplikacje do zdalnego połączenia z wybranym komputerem są podstawowym narzędziem dla administratorów oraz informatyków. Pamiętaj jednak, że taka aplikacja weryfikuje bezpieczeństwo sprzętu tylko podczas połączenia. W trakcie pomocy zdalnej administrator może wykonać wiele czynności, aczkolwiek warto część takich procesów zautomatyzować. I tu z pomocą przychodzi pakiet TeamViewer Monitoring i Asset Management, który oferuje 4 rozwiązania:

  • TeamViewer Asset Management;
  • TeamViewer Patch Management (zarządzanie poprawkami);
  • Proaktywne monitorowanie urządzeń TeamViewer;
  • Wykrywanie urządzeń sieciowych TeamViewer.

TeamViewer Asset Management to zaawansowana konsola, dzięki której dział IT lub osoby zarządzające sprzętem firmowym posiadają stały dostęp do informacji z centralnej lokalizacji. Dzięki TeamViewer Asset Management:

  • Przeprowadzisz zdalny audyt sprzętu komputerowego. Konsola do zarządzania zapewni Ci wszystkie niezbędne informacje;
  • Zapewnisz bezpieczeństwo i zdalną ochronę komputerów firmowych. Za pomocą dodatku do Teamviewer zweryfikujesz czy na firmowym sprzęcie nie ma nieaktualnego lub niebezpiecznego oprogramowania;
  • Zbadasz czy sprzęt lub oprogramowanie działa prawidłowo. Dzięki danym aktualizowanym na bieżąco zweryfikujesz czy wydajność sprzętu lub efektywność oprogramowania jest prawidłowa;
  • Dopilnujesz, czy licencje na dane oprogramowanie nie są wykorzystywane w nieprawidłowy sposób. Uchroni to firmę przed ewentualnymi karami wynikającymi z używania oprogramowania niezgodnie z przepisami.

Jak TeamViewer Asset Management wspiera działy wsparcia IT?

Bardzo często pracownicy nie są w stanie w jasny sposób przekazać wystarczających lub niezbędnych informacji potrzebnych do zdalnej naprawy komputera. Bez konkretnej wiedzy co stało się z sprzętem działy IT są zmuszone wykonać dokładną analizę lub – co jest rozwiązaniem bardziej kosztownym – udać się do pracownika i odebrać sprzęt samodzielnie. Dzięki TeamViewer Remote Management specjalista IT ma stały dostęp do większości parametrów związanych z pracą komputera, w tym:

  • Informacje o wersji i stanie systemu operacyjnego;
  • Indywidualną nazwę przypisaną do komputera;
  • Dostęp do informacji o zewnętrznych i wewnętrznych adresach IP;
  • Dostęp do parametrów sprzętu, takich jak: procesor, pamięć, płyta główna, karta graficzna, dysk.

Jak zdalnie zarządzać poprawkami bezpieczeństwa w systemie operacyjnym?

Nawet jeden słaby punkt w postaci np. nieaktualnego systemu operacyjnego może doprowadzić do skutecznego ataku na całą infrastrukturę komputerową firmy. Stąd tak ważne jest dbanie nie tylko o źródło i legalność instalowanych na komputerach użytkowników programów i aplikacji, ale przede wszystkim dbanie o ich aktualność. Aktualizacje, oprócz nowych funkcji i zwiększania wydajności, posiadają również łatki bezpieczeństwa (tzw. patche). Są one odpowiedzią na słabe elementy programu lub systemu, które mogą zostać wykorzystane przez cyberprzestępców do przeprowadzenia skutecznego ataku hakerskiego.

Aby zminimalizować ryzyko potencjalnej infekcji, skorzystaj z TeamViewer Remote Management i Asset Management z funkcją zarządzania poprawkami.

Funkcja zarządzania poprawkami w aplikacji TeamViewer Remote Management i Asset Management ułatwi Ci wykrycie przestarzałego systemu bądź oprogramowania. Narzędzie to pozwala na w pełni zdalną kontrolę nad aktualizacjami komputerów pracowników firmy z jednej, centralnej konsoli administracyjnej.

Aktualizacje systemu Windows w konsoli administracyjnej TeamViewer Remote Management.
Funkcja zarządzania patchami w TeamViewer to czytelna konsola administracyjna, dzięki której masz podgląd stanu aktualizacji wszystkich komputerów firmowym w jednym, centralnym punkcie zarządzania.

Dodajmy, że rozwiązanie od TeamViewer rozszerza swoje działanie i wychodzi poza obszar aktualizacji systemu operacyjnego w jednym urządzeniu. Dzięki konsoli administracyjnej zbadasz również aktualność aplikacji firm trzecich oraz wykonasz aktualizację na wielu komputerach jednocześnie. Co więcej, administrator może skonfigurować politykę bezpieczeństwa dla konkretnych użytkowników.

Zdalny monitoring urządzeń w TeamViewer Monitoring i Asset Management

Funkcja proaktywnego monitorowania urządzeń pozwala na wczesne wykrywanie problemów technicznych, które w niedługim czasie mogłyby spowodować przestoje bądź czasową niedostępność sprzętu komputerowego. Z wykorzystaniem tej funkcji administrator firmowego sprzętu komputerowego:

  • zapewni wsparcie systemów operacyjnych Windows, macOS oraz Linux;
  • usprawni działanie urządzeń bez wychodzenia z domu lub wysyłki sprzętu;
  • skonfiguruje automatyczne raporty dotyczące kondycji firmowych urządzeń.

Co monitoruje TeamViewer Monitoring?

Wykorzystując funkcję monitorowania wbudowaną w program TeamViewer Monitoring i Asset Management zarządzający infrastrukturą IT otrzymuje informacje o:

  • przestrzeni na dysku;
  • kondycji dysku;
  • wykorzystania CPU;
  • stanie oprogramowania antywirusowego;
  • aktualności systemu operacyjnego;
  • wykorzystania pamięci operacyjnej;
  • stanie zapory systemowej;
  • dzienniku zdarzeń systemowych;
  • usługach Windows;
  • aktywnych procesach;
  • danych sieciowych.

Komputery to nie jedyne urządzenia, które można monitorować za pomocą konsoli administratorskiej TeamViewer Monitoring i Asset Management. Oprogramowanie sprawdza się również doskonale w przypadku firmowych urządzeń sieciowych, takich jak drukarki, skanery czy routery. Dzięki stałemu monitorowaniu sprzętu konsola pomaga w wykryciu usterki na wczesnym etapie.

Funkcja monitorowania urządzeń sieciowych TeamViewer skupia się na trzech głównych aspektach zarządzania sprzętem peryferyjnym:

  • Automatycznym wykrywaniu sprzętu, za pomocą skanu infrastruktury firmowej w poszukiwaniu aktywnych urządzeń sieciowych;
  • Śledzeniu dostępności i wykrytych usterek. Dzięki przejrzystej konsoli administrator otrzyma powiadomienie o koniecznej interwencji.
  • Proaktywnym naprawianiu potencjalnych usterek, nawet w sytuacji, gdy w chwili wykrycia nie doszło jeszcze do problemów lub uszkodzenia sprzętu.
Program do zarządzania sprzętem na odległość. Monitorowanie komputerów. Zdalna obsługa, wsparcie IT
Funkcja monitorowania urządzeń sieciowych TeamViewer Monitoring i Asset Management zapewni podgląd wszystkich firmowych urządzeń sieciowych, np. pomoże określić poziom tonera w drukarce czy stan zasilaczy awaryjnych (UPS).

Zdalna inwentaryzacja i monitoring sprzętu

TeamViewer Monitoring i Asset Management to kompleksowe narzędzie, pozwalające na całościowe zarządzanie firmową infrastrukturą komputerową. Jest rozwiązanie, które ułatwia i przyśpiesza proces nadzorowania stanu aktualizacji, legalności oprogramowania czy ewentualnych awarii mogących wystąpić na służbowym laptopie, drukarce czy serwerze firmowym. Jego wdrożenie z pewnością usprawni pracę firmowym administratorom IT, dostarczy szczegółowych danych na temat urządzeń i procesów oraz poprawi jakość pracy pracowników poprzez zmniejszenie ilości występujących awarii.

Nie masz jeszcze planów na wdrożenie monitoringu zdalnego dla urządzeń firmowych? Zacznij od aplikacji do pomocy informatycznej na odległość tj. AnyDesk oraz TeamViewer dla firm. Zapoznaj się z naszym porównaniem: