Wiadomości

Zmiany w interfejsie oraz raporty bezpieczeństwa dla Adminów Google Workspace

Google Workspace zapowiedział dwie ciekawe nowości dla administratorów, które z pewnością zainteresują Adminów Google Workspace. Już niedługo zarządzanie aplikacjami w konsoli administracyjnej Google Workspace stanie się bardziej intuicyjne, dzięki ujednoliconemu interfejsowi. Administratorzy otrzymają także dodatkowe narzędzie w postaci raportów ze statystykami dotyczącymi ochrony danych w organizacji. Sprawdź szczegóły zmian poniżej.

Ujednolicony interfejs zarządzania aplikacjami Google Workspace

Google stworzy jedno miejsce do wspólnego zarządzania aplikacjami webowymi oraz mobilnymi w konsoli administracyjnej. Administratorzy Google Workspace znajdą nowy wygląd interfejsu znajdą w konsoli administracyjnej à Aplikacjach à Aplikacjach internetowych i mobilnych.

Nowy, ujednolicony interfejs zarządzania aplikacjami webowymi i mobilnymi Google Workspace 1
Nowy, ujednolicony interfejs zarządzania aplikacjami webowymi i mobilnymi Google Workspace 2
Nowy, ujednolicony interfejs zarządzania aplikacjami webowymi i mobilnymi Google Workspace 3
Nowe, ujednolicone środowisko dodawania i zarządzania aplikacjami webowymi i mobilnymi w Google Workspace

W tej ujednoliconej przestrzeni Administratorzy będą mogli:

  • zobaczyć spis aplikacji aktywnych aplikacji;
  • wyszukiwać aplikacje;
  • dodawać nowe aplikacje;
  • zarządzać dostępami użytkowników;
  • konfigurować ustawienia aplikacji.

Dzięki ujednoliceniu interfejsu Google zmniejszy ilość lokalizacji do zarządzania aplikacjami organizacji. Spowoduje to nie tylko uproszczenie procesów administrowania narzędziami Google, ale również ułatwi zarządzanie obsługą i wdrażaniem nowych aplikacji w Google Workspace.

Raporty ze statystykami dotyczącymi ochrony danych w Google Workspace

Zmiany w interfejsie Google Workspace to nie wszystkie nowości przygotowane dla administratorów. Raporty z zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa pomogą administratorom lepiej zrozumieć i chronić poufne informacje przetwarzane przez członków organizacji. Nowe raporty przedstawią informację m.in. o:

  • ilości plików w Twojej organizacji zawierających poufne dane;
  • ilość plików z poufnymi informacjami, które zostały udostępnione poza organizację;
  • wgląd w rodzaj przetwarzanych, poufnych informacji (np. numery kart kredytowych, numery ubezpieczenia społecznego etc.)

Raport bezpieczeństwa będzie proaktywnie generowany dla administratorów organizacji, w których wdrożony jest jeden z poniższych wariantów Google Workspace:

  • Business Standard;
  • Business Plus;
  • Enterprise Essentials;
  • Enterprise Standard;
  • Enterprise Plus. 

Nowa funkcja nie będzie wymagać konfiguracji reguł zapobiegania utracie danych (DLP) w konsoli administracyjnej. Otrzymywanie cyklicznych raportów będzie można wyłączyć za pośrednictwem ścieżki: Konsola > administracyjna > Ochrona danych> Statystyki dotyczące ochrony danych

Przykład raportu dot. przetwarzania poufnych danych w Google Workspace

Nowy interfejs oraz raporty bezpieczeństwa powinny zostać udostępnione administratorom Google Workspace na początku listopada 2020 roku.

Sprawdź także: