Biznesowy Kalendarz Google otrzymuje nową funkcję dostępności, która dedykowana jest użytkownikom Google Workspace pracującym w trybie zdalnym lub hybrydowym. Na czym polega funkcja dostępności w Kalendarzu Google?
Na czym polega nowa funkcja dostępności w Kalendarzu Google?
Google przygotował nową funkcję dla Kalendarza, która z pewnością ucieszy biznesowych użytkowników pakietu Google Workspace. Obecnie część firm nadal pracuje w modelu zdalnym lub hybrydowym. Powoduje to, że pracownicy dzielą czas pracy między dom, a firmowe biuro. Teraz aby ulepszyć komunikację i zarządzanie harmonogramem pracy pracowników, użytkownicy Kalendarza Google będą mogli oznaczyć, kiedy planują pracować stacjonarnie w biurze, a kiedy będą dostępni zdalnie z home office, np. łącząc się za pośrednictwem Google Meet.
Na czym polega funkcja lokalizacji w Kalendarzu Google?
Już od 30 sierpnia użytkownicy Google Workspace będą mogli zaznaczyć miejsce pracy i godziny dostępności w Kalendarzu Google. W kalendarzu znajdzie się przełącznik, dzięki któremu użytkownik będzie mógł oznaczyć lokalizację w biurze, w swoim domu (home office), w miejscu nieoznaczonym lub w innym miejscu, aby spersonalizować komunikat o lokalizacji wyświetlany w Kalendarzu.
Kto będzie mógł oznaczyć lokalizację w Kalendarzu Google?
Ustawienie lokalizacji głównego biura pozostanie w gestii Administratora Google Workspace. Reszta ustawień będzie w pełni dostępna dla każdego użytkownika pakietu Google bezpośrednio z Kalendarzu lub z funkcji Ustawień Google.
Kiedy nowa funkcja w Kalendarzu Google wejdzie w życie?
Administratorzy mogą rozpocząć konfigurowanie funkcji dla już od dzisiaj. Pracownicy będą mogli uzyskać dostęp już od 30 sierpnia.
Dla użytkowników biznesowych dedykowany jest pakiet narzędzi Google Workspace, oferujący m.in. pocztę email w biznesowej domenie z kompatybilnym Kalendarzem Google.