Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Co robić, gdy koszty działalności rosną? Sprawdź, jak zaoszczędzić dzięki pracy zdalnej

Co robić, gdy koszty działalności rosną? Sprawdź, jak zaoszczędzić dzięki pracy zdalnej

Niepewność związana z konfliktem naszych sąsiadów za wschodnią granicą, galopująca inflacja, zmienne ceny paliw i innych surowców spędzają sen z powiek niejednego przedsiębiorcy. Te i inne czynniki przekładają się na wzrost kosztów prowadzenia firmy, co stawia wielu z nas w trudnym położeniu finansowym. W tym artykule podpowiadamy, które obszary w prowadzeniu działalności mogą wygenerować dodatkowe oszczędności.

Jakie są aktualne utrudnienia w prowadzeniu biznesu?

2022 rok stał się dla sektora MŚP szczególnym okresem, który w różnych momentach wprowadzał dla przedsiębiorców nowe rozporządzenia prawne, zasady podatkowe oraz wyzwania gospodarcze. Biorąc pod uwagę fakt, że firmy od początku pandemii (w 2020) zmagały się już z rozmaitymi przeszkodami (m.in. z lockdownem) i przechodziły o wiele szybciej transformację cyfrową (wymuszoną przez ograniczenia podczas pandemii) możemy śmiało stwierdzić, że wiele biznesów zostało wystawionych na ciężką próbę.

Rosnące koszty w biznesie przekładają się również na wyższe ceny dla konsumentów. Co więcej, w zamieszaniu związanym z konfliktami militarnymi i zmiennymi cenami surowców, pojawiają się co jakiś czas kolejne regulacje, do których należy się dostosować.

Sposoby na dodatkowe oszczędności w firmie

Prognozy ekspertów na najbliższy czas nie są optymistyczne, dlatego warto regularnie reagować na dynamiczną sytuację w naszym kraju i na świecie. Drastyczne cięcie wydatków poprzez używanie np. tańszych materiałów produkcyjnych czy zwolnienia pracowników na ten moment odłóżmy na bok. Są to rozwiązania, które mogą przedsiębiorstwu dać chwilę oddechu, jednak skutki takich posunięć z pewnością wrócą w przyszłości.

Co w tej sytuacji warto wziąć pod uwagę? Odpowiedzią na potrzebę długofalowego generowania oszczędności niejednokrotnie okazuje się przemyślana inwestycja oraz optymalizacja procesów.

W mediach niczym bumerang powracają zachęty do cyfryzacji obiegu dokumentów w firmie czy eliminowaniu kosztów transportu i wynajmu biura na poczet pracy zdalnej. Na początku tego roku pisaliśmy m.in. o nadchodzących obowiązkowych e-fakturach.

Dodatkowe programy automatyzujące pracę, to nowy wydatek. Czy jednak wprowadzenie pewnych zmian nie wyeliminuje innych kosztownych praktyk w biznesie?

Cyfryzacja i automatyzacja procesów

Odpowiednio zaplanowane wdrożenie nowych rozwiązań w firmie zaowocuje oszczędnością nie tylko pieniędzy, ale również czasu. Inflacja się nie zatrzymuje, podobnie jak ceny paliw. Są jednak sposoby na prowadzenie np. działalności IT w zakresie wsparcia technicznego i prowadzenia szkoleń przy jednoczesnej rezygnacji z wydatków na transport – zarówno samochodowy, jak i lotniczy oraz kolejowy.

Jeżeli zajmujesz się wsparciem IT lub posiadasz pracowników na pracy zdalnej w dowolnej branży, sprawdź, jak jeszcze zmniejszysz koszty prowadzenia działalności.

Wielu pracowników sektora IT przyzwyczaiło się do pracy zdalnej na stałe. Pomaga w tym m.in. TeamViewer.

Aplikacje do pracy zdalnej i wsparcia klientów

Wsparcie techniczne kojarzy się zazwyczaj z dojazdem do biura lub lokalizacji klienta, zalogowaniem się na jego komputer i przejrzeniem raportów systemu z komunikatami błędów. A co powiesz na taki scenariusz w swojej działalności?

  • Brak dojazdu do klienta,
  • Wsparcie z dowolnego miejsca na świecie,
  • Szkolenia bez wychodzenia z domu,
  • Praca zdalna w domu na komputerze w firmie.

Nie jest to nierealne, ponieważ to typowe i spawdzone rozwiązanie dla aplikacji do pracy za pomocą zdalnego pulpitu. Jedną z nich jest TeamViewer – najpopularniejszy na wiecie program do obsługi urządzeń na odległość, który dodatkowo pozwoli Ci na obsługę wielu procesów jednocześnie.

Jakie korzyści przynosi pulpit zdalny w postaci TeamViewera?

  1. Oszczędzasz swój czas – nie musisz ruszać się ze swojego domu, aby pomóc pracownikowi w konfiguracji systemu czy instalując antywirusa. Pomagasz natychmiast, bez zbędnej zwłoki.
  2. Oszczędzasz na kosztach transportu – w zależności od branży może to być kilkaset, a nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. TeamViewer świetnie sprawdza się w sytuacji, gdy musisz naprawić, skonfigurować kilkanaście lub nawet więcej nowych urządzeń dla pracowników.
  3. Nie musisz wynajmować biura – 100% swoich obowiązków wykonasz za pomocą laptopa i uruchomionej aplikacji z dostępem do sieci.

Jeśli zastanawiasz się nad inwestycją w sprawdzone oprogramowanie do pulpitu zdalnego, sprawdź TeamViewer i negocjuj cenę.

Dlaczego warto?

  • Twoja subskrypcja jest zabezpieczona cenowo na cały rok z góry,
  • Otrzymujesz polską fakturę VAT,
  • Dostęp do licencji dostajesz w ciągu maksymalnie 48 godzin.

Czytaj dalej: