Google Workspace dla firm znajduje zastosowanie w wielu branżach. Prosty, intuicyjny interfejs to jednak tylko przedsmak wszystkich możliwości, jakie dają wspomniane narzędzia. Sprawdź, jak biznesowe aplikacje Google pomagają w pracy, jeżeli Twoja firma działa na rynku finansowym.
Analiza i praca z danymi finansowymi w Google Workspace
Praca w rachunkowości jest na tyle szeroką dziedziną, że nie sposób szczegółowo omówić wszystkich istotnych zadań, które mogą być prostsze dzięki popularnym aplikacjom. Dlatego w tym artykule prezentujemy wybrane zagadnienia, w których chmura Google okazuje się pomocna.
Sprawdź, jak pracować efektywniej dzięki takim aplikacjom jak Arkusze czy Dysk Google.
Śledzenie zmian w Arkuszach Google
Monitorowanie postępu wprowadzania i zmieniania danych jest standardem w całym środowisku Google. W momencie, gdy nad jednym arkuszem pracuje kilka osób, możesz skorzystać z ułatwień, które pomogą śledzić wprowadzanie danych przez innych użytkowników.
Arkusze Google umożliwiają dodanie reguły, która np. zaznacza wprowadzone dane innym kolorem lub wizualnie wyróżniają poszczególne komórki.
- Czytaj więcej: Porady do efektywnej pracy z Google Sheets.
Wyszukiwanie informacji w dużych zbiorach danych
Arkusze Google posiadają wbudowaną funkcję QUERY, dzięki której precyzyjnie filtrujesz i sortujesz wybrane zakresy danych.
Aby skorzystać z tej funkcji, otwórz arkusz kalkulacyjny i w pustej komórce wpisz =QUERY. Następnie w nawiasie określ specyfikacje filtrowania, oddzielone przecinkami. Informacje o przykładach użycia i składniach funkcji znajdziesz w bazie wiedzy Google.
Modele finansowe do oceny projektów
W Google Sheets stworzysz modele finansowe, za pomocą których określisz, czy dany projekt będzie się opłacał. W każdym modelu dostosujesz dane wejściowe i uwzględnisz wybrane zmienne.
Aby prezentacja danych była czytelna, możesz skorzystać z warunkowego formatowania. Gdy wartości będą zbliżać się do górnego progu, automatycznie zmieni się kolor konkretnych komórek. Dowiedz się więcej o wprowadzaniu danych finansowych do arkusza.
Tabele przestawne i wykresy kaskadowe
Do szczegółowej analizy wykorzystasz dobrze znane funkcje z Excela jak tabele przestawne i różnego rodzaju diagramy.
Wykresy kaskadowe pomogą przykładowo na interpretację zmiany w zyskach firmy, jakie miały miejsce na przestrzeni roku. Dowiedz się, jak tworzyć tabele przestawne.
Współpraca nad danymi w czasie rzeczywistym
Niezależnie od tego, czy analizujesz dane w Arkuszach, czy sporządzasz raport w Dokumentach Google – możesz pracować w jednym pliku z wieloma osobami w czasie rzeczywistym.
Elastyczność chmury Google pozwala na bieżąco śledzić zmiany wprowadzane przez innych członków zespołu, komentować i dodawać sugestie, wzmiankować konkretnych użytkowników.
Udostępnianie danych innym zespołom i grupom
W chmurze Google nie tylko współpracujesz z innymi pracownikami nad dokumentem, ale też dzielisz się z nimi zasobami dowolnego rodzaju.
Grupowa przestrzeń w ramach pojemnych dysków współdzielonych pozwala na szybki dostęp do stworzonych przez Ciebie folderów i ich zawartości. Wysokiej klasy zabezpieczenia gwarantują, że nikt nieupoważniony nie zobaczy plików, nad którymi pracujesz ze swoim zespołem.
Czytaj więcej o dyskach współdzielonych w Google Workspace.
Zbieranie opinii za pomocą ankiet w Google Forms
Wypełnienie krótkiej ankiety przez klienta to prosty sposób na zdobycie informacji o jakości świadczonych przez Ciebie usług.
Dzięki Formularzom Google możesz łatwo dowiedzieć się, jak ocenione było twoje ostatnie zlecenie. W ten zyskasz wiedzę na temat tego, co musisz poprawić w przyszłości.
Przywracanie wcześniejszych wersji arkusza lub dokumentu
Pracując w chmurze Google, masz dostęp do wszystkich wersji roboczych każdego pliku, nad którym pracujesz. Oznacza to, że w dowolnym momencie możesz przywrócić wybraną wersję.
Ta funkcjonalność przydaje się, gdy np. chcesz znaleźć osobę, która wprowadzała zmiany w wybranym przedziale czasowym. To idealne rozwiązania dla firm z sektora finansowego, która robi wszelkiego rodzaju prognozy oraz raporty i chce mieć pełną kontrolę na zawartością arkusza oraz użytkownikami, którzy mają do niego dostęp.
Blokada nagłówków podczas przewijania arkuszy
Gdy w projekcie wprowadzasz dużą ilość danych, możesz zablokować komórki z nagłówkami, aby nie pogubić się w nawigacji.
Aby zablokować wiersz lub kolumny nagłówków, na pasku z narzędziami kliknij Widok, a następnie Zablokuj z wybraną opcją.
Import danych z innego arkusza
Ta funkcja przyda Ci się, gdy pracujesz nad danymi w wielu arkuszach. Dzięki niej scalisz je w jeden plik. Wystarczy, że użyjesz funkcji =IMPORTRANGE.
Przykład zastosowania funkcji IMPORTRANGE.
Jak zacząć pracę z Google Workspace?
Chcesz wypróbować profesjonalną licencję w swojej pracy? Skontaktuj się z nami i zapytaj o okres próbny Google Workspace. Gdy zamówisz wybraną licencję w home.pl, zyskasz:
- fakturę VAT w PLN,
- polskie wsparcie techniczne,
- dostęp do wdrożeń i szkoleń Google.