Klienci wybierają zakupy w sieci z prostego powodu – bo są wygodne. Nie muszą jechać do sklepu (często stojąc w korku) i odliczać minuty w kolejce do kasy. Tej samej wygody oczekują podczas płacenia. Odpowiedzią na te potrzeby są bramki płatności, które możemy uruchomić wszędzie tam, gdzie prowadzimy sprzedaż online, np. sklepie czy stronie WWW. Jeśli jesteś na etapie otwierania sklepu internetowego lub szukasz sposobów na zmniejszenie prowizji od transakcji – zapoznaj się z naszym zestawieniem operatorów płatności. Dowiesz się, która oferta będzie najbardziej korzystna dla Twojego biznesu.
Jak Polacy płacą za zakupy w internecie?
Dostęp do różnych metod płatności motywuje do zakupów aż 52% e-kupujących (Gemius, 2023).
Ulubioną metodą płatności Polaków są szybie przelewy, czyli bramki płatności takich operatorów jak PayU, Przelewy24 i Tpay, które preferuje 69% kupujących online.
Na drugim miejscu znalazły się płatności mobilne, czyli BLIK. Ten sposób płatności wybiera aż 63% kupujących w sieci (najczęściej młodsze pokolenie Polaków).
Kolejną preferowaną metodą płatności, którą wskazuje 43% kupujących online, jest płatność kartą (Gemius, 2023).
Jakie płatności internetowe uruchomić w sklepie?
Wybierz operatora płatności, którego oferta najlepiej sprawdzi się w Twoim sklepie. Jeśli prowadzisz aktywne działania reklamowe, np. za granicą to być może lepiej pasować będzie do Ciebie operator oferujący płatności w wielu walutach. Celuj w największe firmy, które cieszą się dużym zaufaniem klientów, jak PayU, Tpay, Autopay (dawniej Blue Media) i eService.
Zwrócić uwagę na takie elementy usługi, jak:
- Integracja ze sklepem – przed wyborem operatora płatności upewnij się, że jest obsługiwany przez oprogramowanie sklepu (gotowa integracja znajduje się w panelu lub możesz ją dodać za pomocą wtyczki),
- Formy płatności – im bogatsza oferta kanałów płatności do wyboru (bramki płatności), tym większa szansa, że klient znajdzie swoją ulubioną. Rozważ włączenie do metod płatności portfele elektroniczne, płatności odroczone i ratalne,
- Płatność w innych walutach – jeżeli wychodzisz ze swoją ofertą do klientów zagranicznych, musisz umożliwić im płacenie w ich walucie. Wybierz bramkę, która pozwala na płatność kartą w wielu walutach (albo w walucie kraju, w którym sprzedajesz),
- Zaufanie – zdecyduj się na operatora płatności, który jest znany na rynku finansowym. Klienci bez wahania klikną w bramkę, za pośrednictwem której płacili już wiele razy, bo ją kojarzą.
- Prowizja i opłata aktywacyjna – im wyższe koszty obsługi bramki płatniczej, tym mniejszy zysk (nie jest to zaskakujące odkrycie), dlatego trzeba je obniżyć. Jak to zrobić? Wybierając ofertę operatora płatności – PayU, Tpay, Autopay, eService – w ramach usług partnerskich od home.pl. Rejestrując się za pośrednictwem linku od home.pl zyskasz niższą prowizję od sprzedaży i opłatą aktywacyjną.
Poznaj dodatkowe korzyści, jakie dają płatności elektronicznie dla sklepów internetowych.
Operatorzy płatności elektronicznych – porównanie opłat
W poniższym zestawieniu porównujemy parametry oferty popularnych operatorów płatności, z którymi współpracuje home.pl. W ramach partnerstwa możemy zaproponować naszym klientom atrakcyjniejsze warunki korzystania z usług wymienionych niżej operatorów płatności elektronicznych. Jak działa oferta partnerska? Wystarczy zarejestrować z się ze wskazanego linku – klikną w przycisk z nazwą wybranego operatora. Dzięki temu masz pewność, że założysz konto na specjalnych warunkach – z niższą prowizją i opłatą aktywacyjną.
PayU
Co to jest PayU? To jeden z największych operatorów płatności internetowych w Polsce, który działa na rynku finansów od ponad 20 lat. Jest też liderem pod względem liczby obsługiwanych kanałów płatności, których lista cały czas się powiększana. Płatność PayU łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress), a także na wielu innych znanych platformach sklepowych. Czy PayU to BLIK? To różni operatorzy, ale płatność mobilna BLIK jest dostępna w usłudze PayU. Jeśli uruchomisz bramkę PayU to Twoi klienci będą mogli płacić BLIKiem.
Metody płatności dostępne poprzez PayU:
- Szybkie przelewy online,
- Karta Visa i Mastercard,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay, Masterpass (Mastercard/Maestro/Visa),
- PayU Raty,
- PayU Płacę później z PayPo lub Twisto,
- Płatność na konto walutowe – pozwala klientom płacić we własnej walucie i uniknąć różnic kursowych. PayU oferuje aż 133 waluty rozliczeniowe i wypłaty do PLN, EUR, USD, GBP, CHF.
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności PayU.
PayU | Prowizja/opłaty |
---|---|
Wysokość standardowej prowizji | 2,3% |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,29% (pierwszy miesiąc bez prowizji) |
Wysokość standardowej opłaty za aktywację konta | 199 zł |
Wysokość opłaty za aktywację konta z home.pl | 5 zł |
Tpay
Tpay działa na polskim rynku od ponad 10 lat. Operator oprócz szybkich płatności elektronicznych oferuje też dostęp do wygodnej płatności kartą w aż 83 walutach, za pośrednictwem największej instytucji finansowej na świecie – amerykańskiej firmy Elavon. Tpay to odpowiedni wybór dla sprzedawców, którzy planują rozwijać swój biznes e-commerce na rynku globalnym.
Płatność Tpay łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress).
Wskazówka – zacznij sprzedawać bez wysokich kosztów na starcie. Skorzystaj z usługi Sellastik w home.pl i zbuduj swój sklep internetowy z wbudowanymi i gotowymi e-płatnościami Tpay.
Metody płatności Tpay:
- Szybkie przelewy online,
- Karta Visa, Masrtercard, Maestro, Elavon,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay, Visa, PayPal,
- Płatności odroczone (BNPL – Buy Now, Pay Later),
- Raty online,
- Płatność kartą w wielu walutach (aż 83), które będą przewalutowane na PLN.
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności Tpay.
Tpay | Prowizja/opłaty |
---|---|
Wysokość standardowej prowizji | 1,59% |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,29% |
Wysokość standardowej opłaty za aktywację konta | 199 zł |
Wysokość opłaty za aktywację konta z home.pl | 39 zł |
Autopay (wcześniej Blue Media)
Z usług Autopay korzysta już ponad 33 000 sklepów internetowych. Operator oferuje dostęp do wszystkich popularnych metod płatności, w tym rat online i płatności odroczonych (Pay Smartney). Do dodatkowych zalet Autopay trzeba zaliczyć możliwość założenia konta także przez osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej, np. dopiero testują swój pomysł na biznes w sieci. Płatność Autopay łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress).
Metody płatności Autopay:
- Szybkie płatności online, e-przelewy do ponad 200 banków,
- Karta Visa, Mastercard, Maestro,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay,
- Raty online,
- Płatność odroczona (Pay Smartney).
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności Autopay.
Autopay | Prowizje/opłaty |
Wysokość standardowej prowizji | 1,19% |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,15% |
Wysokość opłaty za rejestrację konta z home.pl dla firmy | 19 zł |
Wysokość opłaty za rejestrację konta z home.pl bez działalności gospodarczej | 99 zł |
eService
eService to jeden z liderów branży płatności elektronicznych z ponad 20 letnim doświadczeniem na rynku. Serwis pozwala na płatność kartą w 18 walutach. Rejestrując konto u tego operatora przez link home.pl zyskujesz 2 miesiące bez prowizji (później wyniesie ona jedynie 1,15%).
Płatność eService łatwo uruchomisz w sklepie PrestaShop i WooCoomerce (wtyczka WordPress).
Metody płatności eService:
- Szybkie płatności online,
- Karta Visa, Mastercard, Maestro,
- BLIK,
- Portfele elektroniczne: Apple Pay, Google Pay,
- Płatność walutowa kartą (EUR, GBP, USD, CHF, DKK, CAD, NOK, SEK, RUB, LTL, RON, LVL, CZK, JPY, HUF, HRK, UAH oraz TRY).
W poniższej tabeli znajdziesz zestawienie prowizji i opłat dla operatora płatności eService.
eService | Prowizje/Opłaty |
Wysokość prowizji po rejestracji konta z home.pl | 1,15% (pierwsze dwa miesiące bez opłat) |
Wysokość opłaty za aktywację konta | 0 zł |
Jak obniżyć koszty prowizji w sklepie internetowym?
W ramach współpracy partnerskiej z największymi operatorami płatności elektronicznych w Polsce, home.pl wynegocjował bardzo korzystną ofertę – z niższą prowizją i opłatą aktywacyjną – na którą nie mógłby liczyć klient indywidualny.
Dzięki temu każdy sprzedawca, który zarejestruje się przez wskazany link otrzyma dostęp do bramek płatności na lepszych warunkach. Jak to działa? Po rejestracji i weryfikacji konta otrzymasz instrukcję, jak połączyć daną e-płatność z modułem sprzedażowym (najczęściej polega to na podaniu numeru ID konta w systemie operatora płatności). Dzięki temu obniżysz prowizję od razu – od pierwszej transakcji w swoim e-sklepie.
Jeżeli jednak dopiero stoisz przed decyzją o założeniu sklepu internetowego i nie wiesz, która oferta operatora płatności jest dla Ciebie najlepsza – skontaktuj się z naszymi specjalistami. Pomogą Ci wybrać odpowiedni system e-płatności.