Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak założyć email z własną domeną?

Jak założyć email z własną domeną?

Poczta email powinna być nie tylko bezpieczna, ale również na swój sposób unikalna i charakterystyczna. Pomoże Ci w tym skrzynka pocztowa korzystająca z adresu Twojej domeny internetowej. Zanim jednak założysz takową, sprawdź, jakie są korzyści posiadania maila we własnej domenie oraz jakie usługi warto wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca, gdzie z takiej skrzynki będziesz korzystać. 

Jakie korzyści daje adres email z własną domeną?

Szukanie ciekawego adresu email w popularnych serwisach oferujących darmową pocztę jest bardzo trudne i czasochłonne. Po pierwsze – korzystają z nich setki tysięcy użytkowników, a więc te najlepsze adresy (np. wyglądające jak nazwisko@domena) są już od dawna zajęte. Po drugie – jeżeli Twój email wygląda jak inne, to przestaje on być po prostu ciekawy i intuicyjny. 

Dlatego dobrą alternatywą jest skorzystanie z usług, które umożliwiają skonfigurowanie skrzynki email (lub kilku skrzynek) z bardziej przyjaznym adresem w rozszerzeniu. Dlaczego warto to zrobić, zwłaszcza będąc firmą internetową? 

Podstawowe korzyści z maila we unikalnej domenie to: 

  • wiarygodny wizerunek przedsiębiorcy, który korzysta z komercyjnego rozwiązania, oferującego m.in. większe bezpieczeństwo 
  • łatwiejszy do zapamiętania adres, ponieważ może się wiązać z nazwą Twojej firmy. Docenisz to podczas dyktowania adresu w rozmowie telefonicznej 
  • większa elastyczność w tworzeniu adresu. Nie jesteś jako użytkownik przywiązany do darmowego rozwiązania, z którego skorzystały tysiące osób. Własna domena to wolność w tworzeniu skrzynek email np. z imieniem i nazwiskiem przed znakiem małpy (@) 
  • promocja marki przez całą dobę. Zarejestrowaną domenę lub cały adres email dodasz na wizytówce, folderach reklamowych, gadżetach itd. To nie tylko adres Twojej strony WWW! 
  • wyróżnisz się wśród konkurentów, którzy używają generycznych, darmowych domen w popularnych serwisach.  

Jak stworzyć adres email z własną domeną?

Nie masz jeszcze własnej domeny? Możesz ją zarejestrować już teraz za pomocą wyszukiwarki wolnych nazw w home.pl. Sprawdź, jakie opcje będą dla Ciebie dostępne po wpisaniu preferowanej frazy. Pamiętaj, że nie musisz od razu decydować się na adres z rozszerzeniem .pl – jeśli wybrana nazwa jest zajęta, możesz skorzystać z innej domeny. 

A jeśli jesteś już właścicielem domeny, przyjrzyj się poniżej różnym usługom, dzięki którym założysz email z takim adresem. 

Gmail z własną domeną w adresie

To jeden z najczęściej występujących przypadków. Użytkowników Gmaila w Polsce jest na tyle dużo (takie konto mają np. osoby ze smartfonem na Androidzie), że prędzej czy później szukają oni możliwości powiązania poczty na koncie Google z własną domeną. Kiedyś firma umożliwiała skonfigurowanie darmowej skrzynki email z indywidualnym adresem, aczkolwiek teraz nie jest to już możliwe.

Nic jednak straconego, ponieważ Google przeniosło tę opcję do swojej komercyjnej usługi o nazwie Google Workspace. Ten pakiet biznesowy oferuje nie tylko większą przestrzeń na dane (zamiast limitu 15 GB, otrzymujemy 30 GB w najtańszym wariancie), ale przede wszystkim funkcję podpięcia opłacanej domeny internetowej.

Jeśli korzystasz z darmowego Gmaila, to z łatwością przejdziesz na wersję płatną (licencję zamówisz np. w home.pl), przy której wystarczy odpowiednia konfiguracja domeny dla usługi Google Workspace.

WAŻNE – pamiętaj, że zmiana darmowej skrzynki Gmail w płatny Google Workspace nie wiąże się z żadną utratą lub przeniesieniem danych. Zachowasz wszystkie dotychczasowe wiadomości.

Poczta na hostingu z domeną

Drugim sposobem na założenie skrzynki email we własnej domenie jest zakupienie usługi hostingu. Hosting to przestrzeń na dane strony internetowej, a także poczty elektronicznej. Pakiety posiadają zróżnicowane parametry, aczkolwiek w przypadku naszego celu (jakim jest email) najważniejszym z nich będzie pojemność. 

Do każdego hostingu przypiszesz lub przekierujesz domenę, co automatycznie umożliwi Ci korzystanie z funkcji dodawania skrzynki z unikalnym adresem internetowym. Co ważne, w zależności od wybranego pakietu takich skrzynek założysz w razie potrzeby więcej, a więc skorzystają na tym Twoi pracownicy. 

Przykładowe usługi home.pl oferujące przestrzeń na pocztę, z funkcją obsługi własnej domeny to: 

Bez względu na Twój wybór, pozostanie Ci wyłącznie skonfigurowanie domeny i założenie skrzynki email o wybranej nazwie. 

WAŻNE – pamiętaj, że w odróżnieniu od rozwiązania z Gmailem, hosting jest osobną usługą, przy której niezbędne jest przeniesienie zawartości dotychczasowej skrzynki na nowy serwer. Zobacz, jak przenieść pocztę z innego serwera do home.pl

 Pojedyncza skrzynka email z własnym adresem 

Co zrobić, jeśli potrzebuję tylko jednej skrzynki email, zawierającej nazwę mojej domeny? W tym przypadku hosting nie będzie wymagany (aczkolwiek on również spełni taką potrzebę). 

Niektórzy operatorzy darmowych adresów email oferują rozszerzenie usługi w formie płatnej, gdzie dodanie własnej domeny jest już możliwe. Działa to podobnie jak w przypadku Gmaila. Możesz również skorzystać z komercyjnej, biznesowej poczty tj. Prywatny Email w home.pl, który posiada opcję przypisania własnego adresu domeny w standardzie.

Płatna poczta ma również dodatkowe korzyści. Oprócz opcji dodania domeny znajdziesz tu kopię zapasową, regularnie aktualizowane filtry antyspamowe, jak również nie narażasz się na ryzyko, iż konto zostanie skasowanie w wyniku braku logowania do panelu (co jest częstym zapisem w darmowych skrzynkach email).