Wygląda na to, że abonenci Spotify powinni wypatrywać na horyzoncie nowego planu o roboczej nazwie „HiFi”. Właściciel firmy, Daniel Ek, zapowiedział pojawienie się nowej wersji usługi „niebawem”, a mają z niej skorzystać przede wszystkim audiofile, twórcy muzyki oraz osoby, które pracują z muzyką na co dzień. Co się kryje za tą nazwą?
Czym jest Spotify HiFi?
Według Daniela Eka, który wspomniał o swoim pomyśle podczas rozmów z zarządem w lipcu tego roku, Spotify HiFi ma charakteryzować bezstratną jakością muzyki, zbliżoną do tej, którą ludzie mogą odczuć odsłuchując utwory z płyty CD. W skrócie, czeka nas naprawdę wysoka jakość strumieniowania, którą docenią osoby posiadające odpowiedni sprzęt.
Według pierwszych informacji, to nie koniec zalet Spotify HiFi, ponieważ na fanów muzyki mają czekać nowe funkcje.
Data premiery abonamentu nie jest jeszcze znana (sam Spotify testuje go od 2021 roku), natomiast na pewno będzie to odrębny rodzaj usługi, który w cenniku znajdzie się nad popularnym pakietem Premium.
Ile będzie kosztować Spotify HiFI?
Cennik nowego planu nie został jeszcze ujawniony, ale na pewno trzeba liczyć się z wyższą ceną, aniżeli w przypadku Spotify Premium. Sam Daniel Ek przyznaje, że chce „zaoferować najlepszą wersję Spotify […]. To będzie kosztować około 5 dolarów więcej niż Premium. Celujemy w okolice kwoty 17 lub 18 dolarów miesięcznie, ale jest to wersja deluxe Spotify – ma wszystkie korzyści zwykłej wersji, ale oferuje o wiele więcej kontroli, o wiele wyższą jakość i kilka innych rzeczy, o których nie mogę jeszcze mówić”.
Pamiętajmy jednak, że cały czas jest tu mowa o cenniku zagranicznym. W przypadku Polski aktualny plan Premium Individual kosztuje 23,99 zł (możesz jednak mieć go taniej), a w USA jest to 11,99$ (ok. 47 zł). Biorąc pod uwagę różnicę w cenie oraz specyfikę abonamentu (HiFi będzie najdroższy pośród wszystkich opcji), musimy liczyć się z kwotą 49 lub nawet 59 złotych miesięcznie. Jest to jednak tylko przypuszczenie.
Co ze Spotify Premium?
Zapowiedź HiFi nie powinna spowodować trzęsienia w ofercie Spotify. Byłoby to zresztą nierozsądne, ponieważ pośród ponad 240 milionów subskrybentów większość stanowią użytkownicy planu Premium. Ten z pewnością zostanie, a HiFi powalczy o zupełnie inny segment klienta (najbardziej wymagający).
Dlatego uspokajamy – Premium ma się dobrze. Możesz z niego skorzystać zarówno kupując subskrypcję bezpośrednio w aplikacji, lub aktywując konto poprzez tańszy kod podarunkowy w wersji elektronicznej.
Kody podarunkowe Spotify Premium Individual znajdziesz poniżej: