Gmail to jeden z najpopularniejszych, bezpłatnych serwisów pocztowych na świecie. Poczta od Google wykorzystywana jest przez ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników – zarówno w celach prywatnych, jak i biznesowych. Niestety, w Polsce bardzo często zdarzają się pomyłki związane z niepoprawnym podawaniem swojego adresu e-mail. “Mam pocztę na gmailu” często rozumiane jest jako gmail.pl, a na taki adres wiadomości nie dotrą. Co się z nimi dzieje? Jak uniknąć takich sytuacji? Dowiecie się tego czytając dalej.
Czy mail wysłany na gmail.pl dojdzie?
Nie. Gmail nie ma rozszerzenia “pl”, a tylko i wyłącznie “com”. Jeżeli użytkownik, wysyłając wiadomość e-mail, w polu odbiorcy wpisze po małpie adres z końcówką “pl” (@gmail.pl) to taka wiadomość nie dotrze do adresata.
Osoba, która wpisała nieprawidłowy adres dostanie wiadomość zwrotną tzw. zwrotkę z adresu Mail Delivery Subsystem z informacją, że wysłana wiadomość nie została dostarczona do odbiorcy, ponieważ nie znaleziono domeny gmail.pl.

Niemniej, uspokajamy, że wiadomość, jej treść i ewentualne załączniki nie trafią w niepowołane ręce.
Gorzeje, gdy ktoś wyśle wiadomość, zamknie swoją pocztę i przez kolejne dni do niej nie zajrzy – żyjąc w przekonaniu, że wiadomość wysłana równa się wiadomość dostarczona. Czasem można niestety coś przegapić…
Czy gmail.com i gmail.pl to to samo?
Nie. To są inne domeny. Mają taką samą nazwę, ale inne rozszerzenie.
Domena, czyli indywidulany adres internetowy składa się z dwóch części: nazwy i rozszerzenia. W domenie gmail.com nazwą jest “gmail”, a rozszerzeniem to, co po kropce, czyli “.com”.
W Polsce najpopularniejsza jest oczywiście domena z końcówką .pl, która należy do domen krajowych. Gmail.com zaś jest domeną z końcówką globalną, która kojarzy się z witrynami dostępnymi na całym świecie.
Co ciekawe, właścicielem domeny gmail.pl jest również Google. Taka informacja jest dostępna w rejestrze NASK:

Inne globalne końcówki to np.:
- .edu – dla placówek oraz instytucje związanych z edukacją,
- .org – dla organizacji i stowarzyszeń,
- .info – dla serwisów informacyjnych.
Istnieją, i są dostępne dla wszystkich użytkowników internetu, także tzw. nowe globalne domeny, jak np.:
- .shop – dla sklepów internetowych,
- .blog – dla twórców treści blogowych,
- .tech – dla branży technologicznej,
- .art – dla wszelkich kreatywnych działalności,
- .travel – dla działalności związanej z podróżami i turystyką,
- .guru – dla ekspertów i specjalistów w różnych dziedzinach.
Nowe domeny powstały, bo użytkownicy chcieli jeszcze bardziej wyróżnić swoje strony www albo podkreślić charakter własnej działalności już w adresie mailowym. Ponieważ, pod każdą domeną dostępna może być zarówno strona, jak i poczta e-mail – jak w przypadku Gmaila.
Korzystając z naszej wyszukiwarki domen, możesz błyskawicznie sprawdzić dostępność wybranych przez siebie adresów internetowych. Możesz też skorzystać z wyszukiwarki ze sztuczną inteligencją. Wystarczy, że krótko opiszesz do jakiej działalności potrzebujesz domeny, a sztuczna inteligencja podpowie Ci różne pasujące i dostępne adresy.
Abstrahując od wizerunku i wiarygodności, warto mieć swoją domenę w adresie email, aby uniknąć własnych pomyłek przy dyktowaniu adresu swojej poczty czy błędów klientów lub osób zainteresowanych współpracą, które będą wpisywać adres mailowy. Takie pomyłki mogą być kosztowne i przynieść różne straty.
Poczta email z własną nazwą. Poznaj zalety
To naturalne, że decydując się na własny biznes czy działanie w sieci ogranicza się koszty, gdzie tylko można. Ale akurat przy poczcie z własną nazwą, gdzie można korzystać z adresu e-mail z końcówką odpowiadającą własnej domenie internetowej, nie warto.
- Wysyłając maile z poczty firmowej we własnej domenie budujesz swoją markę i rozpoznawalność. Wykorzystując adres swojej poczty w materiałach promocyjnych czy bezpośrednio w rozmowie – podając maila innym osobom, tworzysz profesjonalny wizerunek w ich oczach.
- Dodatkowym atutem poczty z własną nazwą jest możliwość tworzenia kilku różnych skrzynek jak np. kontakt@nazwafirmy.pl, współpraca@nazwafirmy.pl, zwroty@nazwafirmy.pl.
- Nie bez znaczenia przy płatnym koncie e-mail jest także dostęp do funkcjonalności w szerszym zakresie, jak np. większa pojemność skrzynki (w home.pl, w opcji poczty biznes to 100 GB – dla porównania bezpłatny Gmail oferuje 15 GB) czy rozbudowany system filtrowania wiadomości niechcianych lub potencjalnie szkodliwych.
Jeżeli chcesz mieć profesjonalną pocztę e-mail z własnym adresem, zacznij od znalezienia wolnej domeny. W każdej chwili masz później możliwość wykorzystania jej szerzej i stworzenia pod tym adresem swojego bloga czy strony z ofertą.
To także może Cię zainteresować: