Google Workspace zapowiedział dwie ciekawe nowości dla administratorów, które z pewnością zainteresują Adminów Google Workspace. Już niedługo zarządzanie aplikacjami w konsoli administracyjnej Google Workspace stanie się bardziej intuicyjne, dzięki ujednoliconemu interfejsowi. Administratorzy otrzymają także dodatkowe narzędzie w postaci raportów ze statystykami dotyczącymi ochrony danych w organizacji. Sprawdź szczegóły zmian poniżej.
Ujednolicony interfejs zarządzania aplikacjami Google Workspace
Google stworzy jedno miejsce do wspólnego zarządzania aplikacjami webowymi oraz mobilnymi w konsoli administracyjnej. Administratorzy Google Workspace znajdą nowy wygląd interfejsu znajdą w konsoli administracyjnej à Aplikacjach à Aplikacjach internetowych i mobilnych.



W tej ujednoliconej przestrzeni Administratorzy będą mogli:
- zobaczyć spis aplikacji aktywnych aplikacji;
- wyszukiwać aplikacje;
- dodawać nowe aplikacje;
- zarządzać dostępami użytkowników;
- konfigurować ustawienia aplikacji.
Dzięki ujednoliceniu interfejsu Google zmniejszy ilość lokalizacji do zarządzania aplikacjami organizacji. Spowoduje to nie tylko uproszczenie procesów administrowania narzędziami Google, ale również ułatwi zarządzanie obsługą i wdrażaniem nowych aplikacji w Google Workspace.
Raporty ze statystykami dotyczącymi ochrony danych w Google Workspace
Zmiany w interfejsie Google Workspace to nie wszystkie nowości przygotowane dla administratorów. Raporty z zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa pomogą administratorom lepiej zrozumieć i chronić poufne informacje przetwarzane przez członków organizacji. Nowe raporty przedstawią informację m.in. o:
- ilości plików w Twojej organizacji zawierających poufne dane;
- ilość plików z poufnymi informacjami, które zostały udostępnione poza organizację;
- wgląd w rodzaj przetwarzanych, poufnych informacji (np. numery kart kredytowych, numery ubezpieczenia społecznego etc.)
Raport bezpieczeństwa będzie proaktywnie generowany dla administratorów organizacji, w których wdrożony jest jeden z poniższych wariantów Google Workspace:
- Business Standard;
- Business Plus;
- Enterprise Essentials;
- Enterprise Standard;
- Enterprise Plus.
Nowa funkcja nie będzie wymagać konfiguracji reguł zapobiegania utracie danych (DLP) w konsoli administracyjnej. Otrzymywanie cyklicznych raportów będzie można wyłączyć za pośrednictwem ścieżki: Konsola > administracyjna > Ochrona danych> Statystyki dotyczące ochrony danych.

Nowy interfejs oraz raporty bezpieczeństwa powinny zostać udostępnione administratorom Google Workspace na początku listopada 2020 roku.
Sprawdź także: