TeamViewer od lat wspiera przedsiębiorców na całym świecie w codziennej pracy. Producent stale rozwija swoje narzędzia do pracy zdalnej, jednak niedawno wprowadził mocno zauważalne zmiany w samym interfejsie i funkcjonalnościach, co uczyniło TeamViewera wręcz nie do poznania. Co oprócz wyglądu zmieniło się w profesjonalnej aplikacji do zdalnego pulpitu?
Nowy, świeży wygląd TeamViewer
Zmiany w TeamViewer Remote widać już po samej kolorystyce. Sama ikona aplikacji i interfejs nabrały ciemniejszej, granatowej barwy, która powszechnie kojarzy się z biznesem i profesjonalizmem.
W odświeżonej wersji TeamViewera dostrzeżesz lekko zmieniony rozkład poszczególnych zakładek. Nie wymaga to jednak poświęcania dużej ilości czasu, by nauczyć się płynnego poruszania po aplikacji.
Dodatkowo nowy panel użytkownika stał się bliższy wersji przeglądarkowej zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Pozwoli to łatwiej używać TeamViewera z dowolnego komputera.
Większa wydajność i wygodniejsze zdalne sesje
Jedną z ważniejszych zmian funkcjonalnych, jest dodatkowa metoda rozpoczynania zdalnej sesji. Standardowy scenariusz zakłada przekazanie technikowi (np. przez czat czy telefon) specjalnego ID i hasła, za pomocą których identyfikuje konkretne urządzenie, podłączone do sieci TeamViewer.
Nową metodą inicjowania zdalnego połączenia z komputerem, jest „spotkanie się” za pomocą specjalnego i unikalnego linku. Producent podkreśla, że jest to bezpieczniejszy sposób na zdalną pomoc. Oto ogólna charakterystyka sesji bez ID i hasła:
- Intuicyjność – obie strony „wchodzą” w sesję wsparcia, podobnie, jak to ma miejsce w przypadku spotkań online, np. w Microsoft Teams.
- Bezpieczeństwo – sesje nie uwzględniają identyfikatorów i haseł do urządzenia, które można łatwo skopiować (np. przez zrzut ekranu).
- Zaproszenia – do uczestniczenia w sesji wystarczy kliknąć wygenerowany link i skorzystać z nadanego kodu dostępu.
- Wsparcie starszej metody – jeśli preferujesz tradycyjne zaproszenia z użyciem ID i hasła, nadal możesz z nich korzystać.
Wygodnym dodatkiem są również nowe metody logowania. TeamViewer Remote wymaga posiadania konta. Od teraz jednak nie musi to być koniecznie specjalny profil, założony na serwerach producenta. Jeśli chcesz, do usługi zalogujesz się swoim kontem Google lub Microsoft 365.
Sprawdź również: TeamViewer za darmo czy subskrypcja? Poznaj różnice
Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa korzystania z TeamViewer
Dodane funkcje zabezpieczeń zapewniają jeszcze wyższy poziom ochrony i minimalizują ryzyko ataku hakerskiego z użyciem TeamViewera. Dzięki nim, przed dołączeniem do sesji, zobaczysz więcej informacji o użytkowniku po drugiej stronie, jak: nazwa użytkownika, imię i nazwisko, adres e-mail czy przybliżona lokalizacja.
Sama aplikacja wspomaga również użytkowników o mniejszej wiedzy technicznej. Przed akceptacją połączenia zobaczysz komunikaty, które pomagają zweryfikować wiarygodność zdalnej sesji i zachęcają do zachowania ostrożności.
Zintegrowany zdalny nadzór i zarządzanie
W sytuacji, gdy firmowymi zasobami zarządza dział IT, z nowym TeamViewerem praca grupy techników będzie prostsza:
- Monitorowanie urządzeń – jeśli dany komputer wymaga uwagi eksperta, odpowiednie alerty Cię o tym poinformują, co pozwoli szybko zareagować na potencjalne problemy.
- Zarządzanie aktywami – uzyskujesz dostęp do przeglądu wszystkich obsługiwanych sprzętów i informacji o zainstalowanym oprogramowaniu. W czasie rzeczywistym uzyskasz takie informacje, jak adres IP czy używany system operacyjny.
- Wdrażanie oprogramowania – technicy mogą instalować oprogramowanie na wielu urządzeniach jednocześnie w tle, bez rozpraszania uwagi użytkowników docelowych.
- Zarządzanie poprawkami – funkcje TeamViewera wykrywają luki w zabezpieczeniach np. przestarzałego oprogramowania i pozwalają na ręczne i automatyczne poprawki.
Zapytaj o nowego TeamViewera w home.pl
Jeśli świadczysz zdalne wsparcie techniczne swoim klientom lub współpracownikom, postaw na sprawdzone rozwiązania. Zobacz, co zyskujesz, rejestrując usługę u oficjalnego partnera TeamViewer – home.pl:
- stałe wsparcie eksperta w języku polskim,
- fakturę VAT w polskiej walucie,
- brak automatycznych odnowień.
Czytaj więcej: