W pozycjonowaniu liczy się nie tylko umiejętne umieszczenie fraz kluczowych w treściach na stronie internetowej, ale też realistyczne spojrzenie na swoją docelową grupę klientów i tworzenie fraz tak, by trafiały one właśnie do najbardziej zainteresowanego grona odbiorców. Zyskujące na popularności usługi związane z organizacją ślubów i wesel są najlepszym przykładem tego, jak efektywne może okazać się połączenie fraz ogólnych z lokalnymi, stanowiącymi podstawę tzw. pozycjonowania lokalnego.
Poniższe case study przedstawia przypadek naszego klienta z branży ślubnej, dla którego wykonaliśmy działania z zakresu pozycjonowania lokalnego w Warszawie. Jakie prace wykonaliśmy w ramach dwuletniej współpracy i jak budowaliśmy widoczność marki w sieci?
Pozycjonowanie lokalne strony WWW – od czego zacząć?
Projekt, z którym zgłosił się do nas klient wymagał zbudowania wizerunku marki w sieci właściwie od początku. Stworzona w 2017 roku firma zajmująca się organizacją ślubów i przyjęć weselnych w Warszawie miała jasno określone cele swojej działalności, ciekawy pomysł na markę i sporą świadomość swojej estetyki. Dotychczas działała jednak wyłącznie w mediach społecznościowych, gdzie na podstawie zdjęć poglądowych i ciągłego kontaktu z klientami budowała swoją rozpoznawalność.
Nasi specjaliści zostali poproszeni o stworzenie na tej podstawie dobrej strony internetowej, która byłaby nie tylko zgodna z zasadami SEO i dobrze pozycjonująca w wyszukiwarkach, ale też przyciągająca uwagę pod względem wizualnym i spójna z pozostałymi obszarami działań marki w sieci. Zadanie wymagało jasnego planu działania i określenia realistycznych do osiągnięcia celów. Na początek zadbaliśmy więc o znalezienie najlepszych fraz kluczowych i zauważaliśmy, że ogromną rolę odegrają tu frazy lokalne.
Frazy lokalne w połączeniu z ogólnymi zadziałały tu jako metoda zawężenia grupy docelowej i umożliwiły dotarcie do tych klientów, którzy z największym prawdopodobieństwem będą gotowi skorzystać z oferty naszego klienta na podstawie wyświetlonej oferty, nie rezygnując z niej z powodu lokalizacji. Frazy ogólne i tzw. długiego ogona ułatwiły z kolei pojawianie się w wyświetleniach użytkowników poszukujących odpowiedzi na bardzo konkretne zapytania i przyciągnięcie większej uwagi do strony, która już od początku będzie zmagała się ze sporą konkurencją.
Wizytówka Google Moja Firma i obecność w mapach Google
Jednym z ciekawszych i coraz lepiej wykorzystywanych narzędzi w pozycjonowaniu lokalnym jest usługa Google Moja Firma, umożliwiająca tworzenie wirtualnej wizytówki firmy, umieszczenie jej na mapach Google, zbieranie opinii klientów i wiele więcej. Na tym elemencie postanowiliśmy skupić się szczególnie – w momencie wyświetlania wyników dla zapytania w wyszukiwarce, użytkownicy na podstawie lokalizacji swojego urządzenia otrzymują wyniki najbliższe ich lokalizacji.
Właściwe przedstawienie firmy w formie wizytówki i umiejętne zawarcie w niej wszystkich najważniejszych zalet marki może zachęcić do odwiedzin strony głównej i zapoznania się z ofertą. Google Moja Firma można traktować jak bardzo rozbudowaną wersję meta tagów widocznych pod linkiem do strony – w tym wypadku opis jest jednak mocno rozszerzony.
Google Moja Firma to nie tylko wizytówka, ale i pełne narzędzie analityczne dla reprezentującej ją strony. Podobnie jak w przypadku doskonale znanych Google Analytics oraz Google Search Console otrzymujemy dostęp do statystyk naszej strony i interakcji, w jakie wchodzą z nią użytkownicy. Analizowanie takich danych pozwala znacznie łatwiej dopasować profil strony do klienta docelowego i zbadać, czy docieramy tam, gdzie planujemy.
Pozycjonowanie lokalne a działalność w mediach społecznościowych
Nasz klient, przed rozpoczęciem współpracy z home.pl nie posiadał własnej strony internetowej, a swoją działalność opierał przede wszystkim na profilach w mediach społecznościowych. Jako że marce udało się zbudować tam dość dobrą relację z klientami i sporą widoczność dla nowych klientów, nasi specjaliści mieli ułatwione zadanie – zarządzanie profilami na Facebooku i Instagramie pozostawiliśmy na prośbę klienta w ich rękach, podpowiadając jedynie jak skutecznie zsynchronizować działania w SM i na stronie internetowej.
Na efekty nie trzeba było długo czekać – klienci, którzy chcieli zapoznać się ze szczegółową ofertą marki mogli teraz z pomocą jednego kliknięcia przejść z profilu Facebookowego na stronę internetową i odwrotnie, trafiając na stronę przeglądać ostatnie wpisy marki w mediach społecznościowych. Dostępne widgety umożliwiły także włączenie na stronie mediów społecznościowych jako referencji dla marki – wyrażane przez byłych klientów opinie są często najlepszym czynnikiem decydującym dla nowych osób zainteresowanych ofertą.
Pozycjonowanie lokalne dla branży ślubnej w Warszawie – efekty współpracy z organizatorami wesel
Strona internetowa naszego klienta powstała w ostatnim kwartale 2017 roku, a więc do chwili obecnej spędziliśmy na jej rozwoju prawie 2 lata. Czas ten podzielony był na działania wstępne, w tym budowanie samej strony i jej początkowej widoczności w sieci, oraz późniejsze rozbudowywanie strony, zwiększające możliwości pozycjonowania lokalnego w Warszawie.
Stabilny wzrost fraz kluczowych w TOP 10 widoczny na poniższym wykresie pokazuje doskonale, że pozycjonowanie zawsze wymaga wkładu czasowego i że początkowe cele nie powinny być stawiane tu zbyt wysoko. Stabilność rozwoju jest znacznie ważniejsza, niż osiąganie wysokich pozycji szybko i bez szans na ich utrzymanie.
W chwili obecnej nasze działania z klientem z branży ślubnej w Warszawie opierają się na dalszym budowaniu pozytywnego wizerunku marki w sieci i ciągłym doskonaleniu strony pod kątem SEO, głównie poprzez tworzenie nowych, wartościowych treści. W ostatnim czasie udało nam się stworzyć na stronie blog poradnikowy, cieszący się już teraz sporą popularnością wśród klientów marki. Stosowane w publikowanych tam treściach frazy lokalne i długiego ogona pozwalają sięgać po kolejne wysokie pozycje w wyszukiwarce, przyciągając każdego miesiąca uwagę coraz większego grona nowych użytkowników.
Pozycjonowanie Warszawa – jak wybrać odpowiednich specjalistów?
Pozycjonowanie lokalne wymaga od pozycjonerów nie mniejszego doświadczenia oraz umiejętności, niż w przypadku pozycjonowania na większą skalę. Dużą rolę gra tutaj znajomość rynku oraz trendów, a także analiza konkurencji. Szansa na pozytywne efekty pozycjonowania zwiększa się, gdy specjalista ma za sobą kilka udokumentowanych przykładów udanego pozycjonowania lokalnego (przeczytasz o tym m.in. w naszym case study pozycjonowania strony WWW firmy z Poznania).
W home.pl współpracujemy z markami z całej polski, nieustannie pogłębiając swoją wiedzę w kolejnych branżach dla jakich udaje nam się pracować. Jeżeli szukasz doświadczanych ekspertów lub chcesz zapytać o wycenę usługi pozycjonowania, skontaktuj się z nami poprzez formularz na stronie https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/ . Po wypełnieniu formularza otrzymasz bezpłatną wycenę działań dopasowanych do Twojego biznesu.