Firmy działające w branży budowlanej coraz częściej korzystają z możliwości reklamy w Internecie. Inwestują w profesjonalne strony internetowe i wirtualne kampanie znacznie więcej, niż w tradycyjne formy promocji. O przykładzie takiej firmy przeczytasz poniżej – przedstawiamy historię sukcesu klienta, który dzięki inwestycji w pozycjonowanie osiągnął 8-krotny wzrost liczby wyświetleń w Google i 44% więcej unikalnych użytkowników odwiedzających stronę.
Tendencja ta nikogo jednak nie dziwi – zarówno mali klienci indywidualni jak i przedsiębiorstwa poszukujące kontrahentów poszukują usług budowlanych właśnie w sieci, zyskując w ten sposób dostęp do największego wirtualnego katalogu firm specjalizujących się w danej dziedzinie. Pozycjonowanie strony WWW dla firmy lub sklepu w branży budowlanej będzie odgrywało ważną rolę w docieraniu do potencjalnych klientów. Na co warto jednak zwrócić tu szczególną uwagę?
Pozycjonowanie strony firmowej w branży budowlanej – o tym warto pamiętać
Strony internetowe w branży budowlanej można podzielić na dwie główne kategorie, z których każda wymaga nieco innego podejścia do kwestii pozycjonowania:
- sklepy online prowadzące sprzedaż detaliczną i hurtową materiałów budowlanych,
- strony-wizytówki prezentujące ofertę firm usługowych podejmujących zlecenia budowlane dla klientów indywidualnych oraz deweloperów.
Od charakteru klienta docelowego może zależeć wybór właściwych fraz, język tworzonych treści, a nawet układ strony głównej i docelowych podstron prezentujących ofertę firmy.
Klient, którego dotyczy case study to firma specjalizująca się w ociepleniach budynków i elewacjach, działająca zarówno na zamówienie klientów indywidualnych (domy jednorodzinne) jak i deweloperów (domy, bloki, budynki publiczne).
SEO dopasowaliśmy więc do szerokiego grona odbiorców i fraz, na podstawie których mogą wyszukiwać usług naszego Klienta.
Najważniejsze elementy strony WWW – jak przygotowaliśmy SEO dla strony firmy budowlanej
Podczas opracowywania strategii działań SEO, opracowaliśmy wspólnie z klientem podstawowe cele, które chcemy zrealizować poprzez pozycjonowanie strony. Wyzwania, jakie przed nami stały to:
- pozyskanie ruchu na stronę WWW,
- zwiększenie widoczności dla fraz kluczowych związanych z działalnością firmy,
- dopracowanie techniczne strony internetowej,
- stworzenie wartościowych podstron pod przyszłe kampanie marketingowe.
Wszystkie założenia mogliśmy zrealizować dzięki pełnej optymalizacji witryny i przygotowaniu nowych treści włączających w sposób naturalny wybrane frazy kluczowe, a jednocześnie przystępnych i czytelnych dla potencjalnego klienta, zainteresowanego działalnością firmy.
Optymalizacja treści i strony głównej
Profesjonalny wizerunek trzeba zbudować poprzez dopasowany do branży styl wizualny strony WWW. Jej prostota, zastosowane grafiki czy nawet układ menu i znajdujące się w nim podstrony wpłyną bezpośrednio na odbiór firmy jako marki. Darmowy szablon z kolorowym tłem nie kojarzącym się z usługami budowlanymi i podstawowym menu bez szybkiego dostępu do najważniejszych podstron nie będzie dobrym rozwiązaniem, gdy konkurencja stawia na prosty i nowoczesny design w pełni spójny z profesjonalnym wizerunkiem firmy.
Dobry nagłówek i chwytliwe CTA – o tym musisz pamiętać przy pozycjonowaniu
Pozycjonowanie strony w branży budowlanej warto zacząć już na poziomie tworzenia strony, włączając ustalone frazy kluczowe do nagłówka oraz treści na stronie głównej. Podczas projektowania strony WWW pamiętaj o takich elementach jak:
- dobry nagłówek,
- chwytliwe CTA (czyli z angielskiego „Call To Action” – wezwanie do działania, np. „Skontaktuj się z nami”),
- opis specjalizacji w formie czytelnego wypunktowania,
- referencje lub korzyści ze współpracy z firmą.
W obrębie pozostałych podstron, dostępnych z poziomu czytelnego menu warto ująć też:
- sekcję „O nas” (przedstawiającą działalność firmy),
- podstronę o realizacjach i referencjach (z przekierowaniem ze strony głównej),
- szczegółowy opis usług
- podstronę „kontakt”, ułatwiającą pozycjonowanie dla fraz lokalnych.
Wszystkie wymienione wyżej elementy wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie strony oraz użyteczność. To dzięki nim klienci będą mogli łatwiej poruszać się po stronie internetowej, a frazy kluczowe wygenerują ruch niezbędny do pozyskania nowych klientów.
Dobór odpowiednich fraz kluczowych
Klient – bohater naszego case study- znał podstawowe zasady pozycjonowania i był świadomy znaczenia dobrze dobranych fraz kluczowych. To znacząco ułatwiło nam przeprowadzenie analizy rynku i konkurencji. Stawiając zarówno na naturalne, krótkie słowa kluczowe, wartościowe frazy long tail (czyli z tak zwanego „długiego ogona”), jak i frazy brandowe i lokalne, udało nam się dobrać dużą pulę fraz o wysokim potencjale wyszukiwania. Nasz klient prowadzi swój biznes we Wrocławiu i to tu skupia ponad 90% wykonywanych przez siebie usług, dlatego też pozycjonowanie lokalne odegrało ważną rolę i w pewien sposób zdominowało inne frazy.
Efekty pozycjonowania strony internetowej firmy budowlanej – jakie działania mają sens?
Podejście do tematu pozycjonowania stron internetowych z reguły nie wymaga szczególnych działań w zależności od branży, dla jakiej strona jest tworzona. Znacznie ważniejszymi elementami będą tu rynek, na jaki kierowane są usługi (pozycjonujemy lokalnie czy globalnie), profil klienta, który będzie odwiedzał stronę czy sezonowość oferowanych usług (znacząca m.in. w opisywanej branży budowlanej).
Sama obserwacja wykresu widoczności strony WWW przedstawia, że jest to branża sezonowa. W związku z tym zainteresowanie i potencjał fraz kluczowych zmienia się zależnie od okresu. W miesiącach zimowych, choć ostatecznie odnotowaliśmy stały wzrost widoczności dla topowych fraz kluczowych, jego tempo było niższe, niż w gorętszych dla branży miesiącach.
W przeciągu 1,5 roku współpracy osiągnęliśmy wynik 10-cio krotnie lepszy, niż startowa pozycja strony, zdobywając przede wszystkim pozycje w TOP 10 i TOP 50, z planem dalszego rozwoju w kierunku TOP 3 i TOP 10.
Jednym z głównych celów naszych działań na stronie klienta było zwiększenie widoczności fraz kluczowych. We wszystkich trzech kategoriach (słowa w TOP3, TOP10 i TOP50) udało nam się zanotować wzrost widoczności i nawet na dzień tworzenia case study (w październiku, a więc z końcem gorącego sezonu dla branży budowlanej), liczba fraz kluczowych w TOP 3 i TOP 10 ma tendencję wzrostową. Ostatecznie liczba fraz w TOP 3 wzrosła o 14,43%, w TOP 10 o 2,95%, a w TOP 50 o 9,47% w przeciągu ostatniego tygodnia i o ponad 60% w każdej kategorii względem wyników z początku współpracy.
Ostatnim możliwym do zmierzenia celem postawionym nam przez klienta było zwiększenie ruchu na stronie. Bazując na stosunkowo niskiej widoczności strony, częściowo związanej z krótkim okresem działań oraz skupieniem na pozycjonowaniu lokalnym), rosnąca liczba wyświetleń napawa optymizmem. Od kwietnia br. zanotowaliśmy niemalże 8-krotny wzrost liczby wyświetleń i 44% więcej unikalnych użytkowników odwiedzających stronę każdego dnia.
Pozycjonowanie stron z home.pl – dlaczego warto?
Wieloletnie doświadczenie i ciągły rozwój naszych specjalistów od pozycjonowania umożliwiają nam szybkie dostosowanie się do aktualnych trendów oraz wymagających standardów. Zawsze staramy się indywidualnie podejść do oczekiwań, jakie przed nami stawia klient. Chcesz sprawdzić, co możemy zrobić dla Twojej firmy budowlanej? Wypełnij formularz kontaktowy pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/ – otrzymasz od nas bezpłatną wycenę usługi.
Poznaj inne historie sukcesów klientów home.pl: