Branża medyczna od zawsze stanowiła problem w zakresie promocji w sieci – działania musimy prowadzić tak, by nie naruszać zasad zakazu reklamy, a jednocześnie by pomóc naszemu Klientowi dotrzeć do jego odbiorcy docelowego. Problemy te udało nam się obejść bez większych kłopotów w trakcie realizacji niedawnego projektu. Przeczytaj historię sukcesu djmedica.pl – Klienta, który dzięki skorzystaniu z projektowania stron internetowych w home.pl zwiększył ilość kontaktów o 60% i podwoił liczbę klientów korzystających z jego usług.
Strona internetowa w branży medycznej – opis problemu Klienta
D&J Medica Ratownictwo Medyczne i Pielęgniarstwo to firma istniejąca na rynku od 2008 roku, specjalizująca się w profesjonalnej opiece pielęgniarskiej, ratownictwie medycznym oraz prowadząca kursy pierwszej pomocy. Zgłaszając się do nas po pomoc, firma chciała wejść w marketing online i z naszą pomocą stworzyć stronę internetową, która przyciągnie uwagę nowych klientów zainteresowanych oferowanymi usługami. Znając wymagania i ograniczenia branży medycznej, nasz Klient zdawał sobie sprawę z wyzwania jakim będzie wypromowanie takiej strony internetowej i dlatego też nie chciał podejmować się go samodzielnie.
W ramach współpracy stworzyliśmy od podstaw projekt strony www wraz z optymalizacją pod kątem SEO i profesjonalnym projektem graficznym strony wzbudzającym zaufanie odwiedzających ją użytkowników, ale i zgodnym z estetyką i wizerunkiem samej firmy.
Jak stworzyć stronę internetową w branży medycznej: realizacja
Optymalizacja pod kątem SEO
Ustawienie odpowiednich tytułów, nagłówków H1, opisów meta i danych alt dla treści na stronie odegra kluczową rolę w budowaniu widoczności w sieci. Wielokrotnie pisaliśmy już o konieczności znalezienia właściwych fraz kluczowych i wykorzystania ich w sposób naturalny, czytelny i nienachalny z punktu widzenia czytelnika i robotów Google. Dla strony djmedica.pl popracowaliśmy także nad szybkością ładowania witryny, która ma znaczenie dla pozycji w wyszukiwarce.
Projekt graficzny strony internetowej
W branży medycznej liczy się prostota i bezpośredniość przekazu, dlatego tworząc projekt strony postawiliśmy na nowoczesny, minimalistyczny i profesjonalny projekt graficzny z kolejnymi elementami strony głównej pojawiającymi się „below the fold”, a więc takich, które pojawiają się po zjechaniu w dół strony. W nagłówku widzimy jedynie logo marki i czytelne, główne menu ułatwiające poruszanie się po stronie.
Planując projekt strony www zwróciliśmy uwagę nie tylko na akcenty kolorystyczne, ale i typografię strony stawiając na czytelną, lekką czcionkę sans serif bez zbędnych ozdobników w postaci wielu pogrubień, podkreśleń i kursywy.
Najważniejsze elementy strony Klienta
Na tym jakie funkcjonalności i elementy mają znaleźć się na tworzonej stronie internetowej skupiliśmy się podczas rozmów z Klientem, starając się dotrzeć do punktu wspólnej zgody co do kluczowych rozwiązań technicznych.
- Czytelne menu – przeglądając stronę od początku, postawiliśmy na opcję przeźroczystego menu, dopasowującą się do tła nagłówka na każdej z podstron, ale też przesuwającą się wraz z użytkownikiem tak, by menu było zawsze dostępne.
- CTA (call-to-action, czyli nawoływanie do działania) na stronie głównej pozostawiliśmy w formie prostych, klikalnych przycisków przenoszących bezpośrednio do podstrony odpowiedniej dla danego filaru. Celem call-to-action jest zachęcenie użytkownika do podjęcia konkretnego działania, w naszym przypadku odwiedzenia kolejnych podstron i zainteresowania się ofertą marki. Zachęta w postaci „dowiedz się więcej” działa, bo daje użytkownikowi poczucie wyboru, a jednocześnie przyciąga uwagę wyrazistym wyglądem na tle białego, prostego tła.
- Prostota strony była dla nas kluczem, dlatego po pierwszym wyświetleniu strony internetowej użytkownik widzi jedynie nagłówek strony z logo marki oraz menu główne, a pozostałe informacje znajduje dopiero poniżej. Ograniczenie informacji above the fold (na górze ekranu) do minimum pozwoliło nam zachować przejrzystość strony, jednocześnie przyciągając uwagę do podstron w menu głównym.
- Czytelny i użyteczny interfejs pozwala na szybkie znalezienie informacji na stronie, jednocześnie zachęcając użytkownika do pozostania na niej i poszukiwania informacji. Ilość podstron widocznych w menu ograniczyliśmy do minimum – poza zakładkami „o firmie” i „kontakt” pojawiają się tu jedynie cztery podstrony kierujące do informacji o konkretnym obszarze działalności firmy. Prosto i czytelnie.
- Dane kontaktowe firmy znalazły się na stronie głównej i na każdej z podstron w formie graficznego bloku informacji oraz na dedykowanej podstronie Kontaktu wraz z formularzem kontaktowym.
Wybór technologii
Biorąc pod uwagę łatwość obsługi, szybkość tworzenia strony internetowej oraz możliwości rozbudowy jakie oferuje CMS WordPress, to właśnie na tę platformę postawiliśmy tworząc stronę www dla Klienta. Nawet po zakończeniu bezpośredniej współpracy z home.pl i oddaniu kontroli nad stroną w ręce Klienta możemy mieć w takim przypadku pewność, że żaden z elementów nie będzie sprawiał mu większych problemów.
WordPress daje nie tylko prostotę obsługi i ładny wygląd strony internetowej. Bardzo łatwo zadbać w nim o responsywność strony internetowej, a ta w dobie urządzeń mobilnych jest niemalże bardziej znacząca, niż porządny wygląd strony internetowej w przeglądarce.
Strony internetowe jako narzędzie marketingu w sieci – podsumowanie korzyści
Współpraca z Djmedica od początku układała się po naszej myśli, bo Klient otwarcie przyznawał że stworzenie strony internetowej nie jest dla niego zadaniem prostym i powierzył nam swoje pełne zaufanie w wykonanie dobrej roboty.
W zamian zaoferowaliśmy jakość, której potwierdzenie odzwierciedlają wyniki osiągane przez stronę internetową i wymierne korzyści dla firmy naszego Klienta. Jak sam twierdzi, zainteresowanie oferowanymi usługami wzrosło w ciągu roku o ponad 60% i dużą zasługę przypisuje w tej kwestii dobrze dopracowanej stronie internetowej oraz formularzowi kontaktowemu, dzięki któremu potencjalni klienci mają znacznie szybszą drogę kontaktu z firmą. Dzięki czytelniejszej stronie internetowej i nowej puli klientów firmie udało się też podwoić liczbę osób korzystających z oferowanej pomocy pielęgniarskiej oraz kursów pierwszej pomocy.
Samo działanie strony internetowej w zakresie promocji i SEO jest na bieżąco dopracowywane i poszerzane o kolejne frazy kluczowe. Już teraz możemy jednak pochwalić się pozycją w TOP 10 dla najważniejszych fraz.
Projektowanie stron internetowych z home.pl
Bez względu na branżę w jakiej działasz, stworzenie strony internetowej dla swojej firmy warto zlecić profesjonalistom. W home.pl zadbamy o to, by każdy element działał jak należy, a strona prezentowała się doskonale, zarówno w wyszukiwarkach, jak i w oczach użytkowników. Nasi specjaliści znają się na rzeczy – wejdź na: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, prześlij formularz, a my Ci pomożemy.