Case Study

Dobra strona WWW dla bran偶y medycznej to 2 razy wi臋cej klient贸w (Case study)

Bran偶a medyczna od zawsze stanowi艂a problem w zakresie promocji w sieci 鈥 dzia艂ania musimy prowadzi膰 tak, by nie narusza膰 zasad zakazu reklamy, a jednocze艣nie by pom贸c naszemu Klientowi dotrze膰 do jego odbiorcy docelowego. Problemy te uda艂o nam si臋 obej艣膰 bez wi臋kszych k艂opot贸w w trakcie realizacji niedawnego projektu. Przeczytaj histori臋 sukcesu djmedica.pl – Klienta, kt贸ry dzi臋ki skorzystaniu z projektowania stron internetowych w home.pl zwi臋kszy艂 ilo艣膰 kontakt贸w o 60% i podwoi艂 liczb臋 klient贸w korzystaj膮cych z jego us艂ug.

Strona internetowa w bran偶y medycznej 鈥 opis problemu Klienta

D&J Medica Ratownictwo Medyczne i Piel臋gniarstwo to firma istniej膮ca na rynku od 2008 roku, specjalizuj膮ca si臋 w profesjonalnej opiece piel臋gniarskiej, ratownictwie medycznym oraz prowadz膮ca kursy pierwszej pomocy. Zg艂aszaj膮c si臋 do nas po pomoc, firma chcia艂a wej艣膰 w marketing online i z nasz膮 pomoc膮 stworzy膰 stron臋 internetow膮, kt贸ra przyci膮gnie uwag臋 nowych klient贸w zainteresowanych oferowanymi us艂ugami. Znaj膮c wymagania i ograniczenia bran偶y medycznej, nasz Klient zdawa艂 sobie spraw臋 z wyzwania jakim b臋dzie wypromowanie takiej strony internetowej i dlatego te偶 nie chcia艂 podejmowa膰 si臋 go samodzielnie.

W ramach wsp贸艂pracy stworzyli艣my od podstaw projekt strony www wraz z optymalizacj膮 pod k膮tem SEO i profesjonalnym projektem graficznym strony wzbudzaj膮cym zaufanie odwiedzaj膮cych j膮 u偶ytkownik贸w, ale i zgodnym z estetyk膮 i wizerunkiem samej firmy.

Jak stworzy膰 stron臋 internetow膮 w bran偶y medycznej: realizacja

Optymalizacja pod k膮tem SEO

Ustawienie odpowiednich tytu艂贸w, nag艂贸wk贸w H1, opis贸w meta i danych alt dla tre艣ci na stronie odegra kluczow膮 rol臋 w budowaniu widoczno艣ci w sieci. Wielokrotnie pisali艣my ju偶 o konieczno艣ci znalezienia w艂a艣ciwych fraz kluczowych i wykorzystania ich w spos贸b naturalny, czytelny i nienachalny z punktu widzenia czytelnika i robot贸w Google. Dla strony djmedica.pl popracowali艣my tak偶e nad szybko艣ci膮 艂adowania witryny, kt贸ra ma znaczenie dla pozycji w wyszukiwarce.

殴r贸d艂o: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Projekt graficzny strony internetowej

W bran偶y medycznej liczy si臋 prostota i bezpo艣rednio艣膰 przekazu, dlatego tworz膮c projekt strony postawili艣my na nowoczesny, minimalistyczny i profesjonalny projekt graficzny z kolejnymi elementami strony g艂贸wnej pojawiaj膮cymi si臋 鈥瀊elow the fold鈥, a wi臋c takich, kt贸re pojawiaj膮 si臋 po zjechaniu w d贸艂 strony. W nag艂贸wku widzimy jedynie logo marki i czytelne, g艂贸wne menu u艂atwiaj膮ce poruszanie si臋 po stronie.

Planuj膮c projekt strony www zwr贸cili艣my uwag臋 nie tylko na akcenty kolorystyczne, ale i typografi臋 strony stawiaj膮c na czyteln膮, lekk膮 czcionk臋 sans serif bez zb臋dnych ozdobnik贸w w postaci wielu pogrubie艅, podkre艣le艅 i kursywy.

Najwa偶niejsze elementy strony Klienta

Na tym jakie funkcjonalno艣ci i elementy maj膮 znale藕膰 si臋 na tworzonej stronie internetowej skupili艣my si臋 podczas rozm贸w z Klientem, staraj膮c si臋 dotrze膰 do punktu wsp贸lnej zgody co do kluczowych rozwi膮za艅 technicznych.

  • Czytelne menu – przegl膮daj膮c stron臋 od pocz膮tku, postawili艣my na opcj臋 prze藕roczystego menu, dopasowuj膮c膮 si臋 do t艂a nag艂贸wka na ka偶dej z podstron, ale te偶 przesuwaj膮c膮 si臋 wraz z u偶ytkownikiem tak, by menu by艂o zawsze dost臋pne.
  • CTA (call-to-action, czyli nawo艂ywanie do dzia艂ania) na stronie g艂贸wnej pozostawili艣my w formie prostych, klikalnych przycisk贸w przenosz膮cych bezpo艣rednio do podstrony odpowiedniej dla danego filaru. Celem call-to-action jest zach臋cenie u偶ytkownika do podj臋cia konkretnego dzia艂ania, w naszym przypadku odwiedzenia kolejnych podstron i zainteresowania si臋 ofert膮 marki.  Zach臋ta w postaci 鈥瀌owiedz si臋 wi臋cej鈥 dzia艂a, bo daje u偶ytkownikowi poczucie wyboru, a jednocze艣nie przyci膮ga uwag臋 wyrazistym wygl膮dem na tle bia艂ego, prostego t艂a.
  • Prostota strony by艂a dla nas kluczem, dlatego po pierwszym wy艣wietleniu strony internetowej u偶ytkownik widzi jedynie nag艂贸wek strony z logo marki oraz menu g艂贸wne, a pozosta艂e informacje znajduje dopiero poni偶ej. Ograniczenie informacji above the fold (na g贸rze ekranu) do minimum pozwoli艂o nam zachowa膰 przejrzysto艣膰 strony, jednocze艣nie przyci膮gaj膮c uwag臋 do podstron w menu g艂贸wnym.
  • Czytelny i u偶yteczny interfejs pozwala na szybkie znalezienie informacji na stronie, jednocze艣nie zach臋caj膮c u偶ytkownika do pozostania na niej i poszukiwania informacji. Ilo艣膰 podstron widocznych w menu ograniczyli艣my do minimum 鈥 poza zak艂adkami 鈥瀘 firmie鈥 i 鈥瀔ontakt鈥 pojawiaj膮 si臋 tu jedynie cztery podstrony kieruj膮ce do informacji o konkretnym obszarze dzia艂alno艣ci firmy. Prosto i czytelnie.
  • Dane kontaktowe firmy znalaz艂y si臋 na stronie g艂贸wnej i na ka偶dej z podstron w formie graficznego bloku informacji oraz na dedykowanej podstronie Kontaktu wraz z formularzem kontaktowym.

Wyb贸r technologii

Bior膮c pod uwag臋 艂atwo艣膰 obs艂ugi, szybko艣膰 tworzenia strony internetowej oraz mo偶liwo艣ci rozbudowy jakie oferuje CMS WordPress, to w艂a艣nie na t臋 platform臋 postawili艣my tworz膮c stron臋 www dla Klienta. Nawet po zako艅czeniu bezpo艣redniej wsp贸艂pracy z home.pl i oddaniu kontroli nad stron膮 w r臋ce Klienta mo偶emy mie膰 w takim przypadku pewno艣膰, 偶e 偶aden z element贸w nie b臋dzie sprawia艂 mu wi臋kszych problem贸w.

WordPress daje nie tylko prostot臋 obs艂ugi i 艂adny wygl膮d strony internetowej. Bardzo 艂atwo zadba膰 w nim o responsywno艣膰 strony internetowej, a ta w dobie urz膮dze艅 mobilnych jest niemal偶e bardziej znacz膮ca, ni偶 porz膮dny wygl膮d strony internetowej w przegl膮darce.

Strony internetowe jako narz臋dzie marketingu w sieci 鈥 podsumowanie korzy艣ci

Wsp贸艂praca z Djmedica od pocz膮tku uk艂ada艂a si臋 po naszej my艣li, bo Klient otwarcie przyznawa艂 偶e stworzenie strony internetowej nie jest dla niego zadaniem prostym i powierzy艂 nam swoje pe艂ne zaufanie w wykonanie dobrej roboty.

W zamian zaoferowali艣my jako艣膰, kt贸rej potwierdzenie odzwierciedlaj膮 wyniki osi膮gane przez stron臋 internetow膮 i wymierne korzy艣ci dla firmy naszego Klienta. Jak sam twierdzi, zainteresowanie oferowanymi us艂ugami wzros艂o w ci膮gu roku o ponad 60% i du偶膮 zas艂ug臋 przypisuje w tej kwestii dobrze dopracowanej stronie internetowej oraz formularzowi kontaktowemu, dzi臋ki kt贸remu potencjalni klienci maj膮 znacznie szybsz膮 drog臋 kontaktu z firm膮. Dzi臋ki czytelniejszej stronie internetowej i nowej puli klient贸w firmie uda艂o si臋 te偶 podwoi膰 liczb臋 os贸b korzystaj膮cych z oferowanej pomocy piel臋gniarskiej oraz kurs贸w pierwszej pomocy.

Samo dzia艂anie strony internetowej w zakresie promocji i SEO jest na bie偶膮co dopracowywane i poszerzane o kolejne frazy kluczowe. Ju偶 teraz mo偶emy jednak pochwali膰 si臋 pozycj膮 w TOP 10 dla najwa偶niejszych fraz.

Projektowanie stron internetowych z home.pl

Bez wzgl臋du na bran偶臋 w jakiej dzia艂asz, stworzenie strony internetowej dla swojej firmy warto zleci膰 profesjonalistom. W home.pl zadbamy o to, by ka偶dy element dzia艂a艂 jak nale偶y, a strona prezentowa艂a si臋 doskonale, zar贸wno w wyszukiwarkach, jak i w oczach u偶ytkownik贸w. Nasi specjali艣ci znaj膮 si臋 na rzeczy – wejd藕 na: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, prze艣lij formularz, a my Ci pomo偶emy.