Nie wszystkie strony internetowe powstają z myślą o dotarciu do klienta końcowego. W przypadku naszego kolejnego projektu dla firmy sorpac.pl, tworzona strona internetowa miała trafiać do przedsiębiorców poszukujących specjalistycznych maszyn ważących i pakujących. Projekt, wydźwięk i treści publikowane z myślą o klientach – przedsiębiorcach mają zupełnie inne cele, niż tradycyjne strony-wizytówki. Jak podeszliśmy do takiego wyzwania?
Projektowanie stron internetowych dla producenta maszyn. Kim jest nasz Klient?
Marka Sorpac specjalizuje się w produkcji maszyn ważących i pakujących, w które zaopatruje fabryki i przedsiębiorstwa w całej Polsce. Działając w oparciu o nowoczesne projekty, nowatorskie rozwiązania i ideę ciągłego doskonalenia się, marka cieszy się dużym zaufaniem wśród swoich klientów. Do home.pl zgłosili się, aby wejść ze swoją ofertą do Internetu i poprawić widoczność swojej marki zarówno w kraju, jak i za granicą. Strona ma być wizytówką i prezentacją oferty oraz zachętą do bezpośredniego kontaktu z firmą, a nie typowym sklepem internetowym. Jak ją projektowaliśmy?
Tworzenie stron www – projekt graficzny i zawartość strony
Prosta, czytelna strona internetowa przekazująca wartościowe treści w sposób bezpośredni – działając na stronie kierowanej do przedsiębiorców, a nie klienta końcowego musimy nieco inaczej podejść do kwestii przedstawienia produktów i usług. Budowanie zaufania i profesjonalnego wizerunku jest tutaj podstawą, dlatego w projekcie strony www dla naszego Klienta postawiliśmy na prosty design dopasowany do działalności i profesjonalnego charakteru strony www. Wykorzystanie jasnych kolorów w połączeniu z mocniejszymi akcentami graficznymi i nagłówkiem w postaci krótkiego filmu prezentacyjnego przykuwa uwagę do najważniejszych aspektów strony, w tym wypadku oferty i działalności firmy.
Jedną z ważniejszych kwestii poruszonych przez naszego Klienta na etapie tworzenia surowego projektu strony było wykorzystanie wielu wersji językowych dopasowanych do profilu klientów, do których chce docierać ze swoimi produktami. Opcja wyboru pojawiła się więc w menu głównym, które zostało przypięte na stronie i porusza się wraz z użytkownikiem niezależnie od jego pozycji na stronie.
Above the fold strony zostało ograniczone do niezbędnego dla użytkownika minimum. Widoczne menu strony, logo marki, ruchomy nagłówek z przekierowaniem do oferty oraz ikony programów krajowych i europejskich to wszystko, co użytkownik powinien wiedzieć przy pierwszym kontakcie z marką. To wystarczająco dużo, aby użytkownik chciał pozostać na stronie dłużej.
Cały interfejs strony, jej struktura, poszczególne podstrony i konkretne elementy graficzne i treści były tworzone z myślą o nakierowaniu potencjalnego klienta na ofertę marki oraz możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu. W dolnej części strony głównej pojawił się więc rozbudowany formularz kontaktowy do którego przekierowuje także pozycja „kontakt” z menu głównego. Dane kontaktowe zostały umieszczone także w stopce na wszystkich pozostałych podstronach dostępnych z menu głównego.
Pozostałe podstrony widoczne w menu są podstronami samodzielnymi, prezentującymi kolejno historię, ofertę marki oraz treści wideo ukazujące ofertę w znacznie szerszym kontekście. Dla przedsiębiorców, którzy poszukują sprawdzonych maszyn produkcyjnych taka forma prezentacji może mieć duże znaczenie. Wprowadza kontekst dla sprzętu, który ma nie tylko dobrze prezentować się na zdjęciach, ale przede wszystkim sprawnie działać.
Ciekawą propozycją poszerzenia treści na stronie, dającą możliwość regularnej aktualizacji i pozycjonowania strony jest zakładka „Aktualności” informująca o najnowszych wydarzeniach i projektach, w jakie zaangażowana jest firma. Rozwiązanie takie podkreśla szeroką działalność firmy oraz buduje jej wiarygodność, co w przypadku strony trafiającej do przedsiębiorców i potencjalnych kontrahentów będzie znaczącym czynnikiem decydującym o zakupie.
Optymalizacja pod kątem SEO
Tagi Title, nagłówki, tagi alt dla grafik, metatagi strony oraz treści stworzone na poszczególne podstrony zostały przeredagowane pod kątem optymalizacji w wyszukiwarce. Frazy kluczowe dla strony zostały dobrane na podstawie sugestii naszego Klienta, analizy rynku i konkurencji oraz dodatkowych narzędzi do pozycjonowania i planowania słów kluczowych. Strona internetowa Soprac pojawiła się dzięki temu wysoko w wynikach wyszukiwania dla głównych fraz kluczowych, co znacząco wpłynęło na liczbę odwiedzin strony oraz nowo nawiązanych kontaktów z przedsiębiorcami.
Na pozycję i pracę strony w wyszukiwarce wpływają nie tylko frazy kluczowe i skupienie się wyłącznie na nich byłoby z naszej strony błędem. Planując stronę internetową praktycznie od zera zadbaliśmy więc o to, by strona była w pełni reponsywna, a czas jej ładowania nie wymagał oczekiwania ze strony użytkownika. Dobrze zaprojektowana strona www ma działać płynnie i tego oczekujemy w każdym realizowanym przez nas projekcie. W jaki sposób czuwamy nad prędkością ładowania?
Poza sprawną technologią (dla Klienta wykorzystaliśmy CMS WordPress), prostym interfejsem i dobrą równowagą pomiędzy treścią a grafiką stawiamy też na przejrzystą nawigację na stronie – użytkownik musi mieć możliwość odnalezienia poszukiwanych informacji w jak najkrótszym czasie, a jednocześnie być zachęcony do tego by przeglądać kolejne podstrony. Jeśli strona ładuje się za długo i wymaga przechodzenia przez kilka podstron, użytkownik zrezygnuje zanim zdecyduje się na podjęcie kontaktu z firmą.
Efekty współpracy – jak stworzyć stronę WWW?
Jako strona-wizytówka, projekt www stworzony dla Sorpac miał przynosić przede wszystkim dobrą widoczność w wyszukiwarce dla wybranych fraz kluczowych. Działanie to powiodło się, a strona osiągnęła wyniki w TOP 10 dla 85% fraz wprowadzonych jako kluczowe na pierwszym etapie prac SEO, włączając w to frazy obcojęzyczne stworzone dla dodatkowych wersji językowych strony. Wraz z dalszym rozwojem planujemy kolejne optymalizacje w celu poprawy pozycji na rynku i zwiększenia zasięgu strony Klienta także w wyszukiwaniach zagranicznych.
Po przebudowaniu strony internetowej, która wcześniej była jedynie prostą prezentacją oferty i drogi do kontaktu z marką, zainteresowanie ofertą Sorpac ze strony potencjalnych klientów wzrosło o ponad 45%. Co więcej, nasz Klient zbudował swoje pierwsze kontrakty z firmami zagranicznymi, do których wcześniej nie miał szans skutecznego dotarcia. Można więc z powodzeniem określić, że strona spełniła swoją rolę.
Tworzenie stron internetowych z home.pl
Trafiając do klienta – przedsiębiorcy musimy mieć świadomość, że treści na naszej stronie internetowej będą traktowane jako potencjalna oferta współpracy, a nie jedynie jednorazowy zakup. Niezależnie od Twojej branży i rodzaju usług, jakie oferujesz, postaramy się by Twoja strona internetowa trafiła do odpowiedniego grona odbiorców. Odwiedź nas na: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, prześlij formularz i pozwól nam poprawić widoczność Twojej firmy w sieci.