Case Study

Tworzenie profesjonalnej strony internetowej – o czym trzeba pamiętać?

Projektowanie strony internetowej dla każdej firmy zawsze musi opierać się na zbadaniu cech danego przedsiębiorstwa. Nie inaczej wygląda to w przypadku Zakładu Urządzeń Radiolokacyjnych „ZURAD” Sp. z o.o., dla którego nasi specjaliści opracowali funkcjonalny, profesjonalny serwis. Oryginalna oferta oraz konieczność dopasowania strony do osób z niepełnosprawnościami oraz wymogów Polskiej Grupy Zbrojeniowej były głównym elementem naszej pracy. Jak udało się dostosować serwis do standardów PGZ?

Badanie potrzeb przy tworzeniu stron internetowych

Nasz klient, prowadzący działalność w obszarze systemów elektronicznych i informatycznych dla państwowego przemysłu obronnego, wchodzi w skład PGZ (Polskiej Grupy Zbrojeniowej). PGZ skupia spółki odgrywające istotną rolę w polskim przemyśle obronnym, zrzeszając zakłady produkcyjne i serwisowe oraz ośrodki badawcze wprowadzające na rynek rozwiązania niezbędne dla budowania silnego systemu obronnego.

Zakład ZURAD specjalizuje się w produkcji video i fotorejestratorów, kontenerów i nadwozi specjalnych do bezpiecznego transportu lądowego, kolejowego i morskiego (np. kontenerów opancerzonych), a także urządzenia RobUV do zwalczania broni biologicznej i urządzeń elektroniki profesjonalnej. Z uwagi na charakter oferty, pozycję zajmowaną przez naszego Klienta na rynku i w Polskiej Grupie Zbrojeniowej, a także charakter klientów korzystających z oferty ZURAD, naszym priorytetem było przygotowanie projektu profesjonalnej strony internetowej podkreślającej charakter działalności i pozycję rynkową firmy.

Już na tym etapie badania potrzeb określiliśmy, że strona internetowa klienta musi charakteryzować się przejrzystym interfejsem oraz opisem produktów.

Najważniejsze wymagania PGZ – jakie elementy są najważniejsze dla strony internetowej?

Wchodząc w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej, firma ZURAD Sp. Z o.o. jest zobowiązana do przestrzegania opracowanego przez PGZ Kodeksu etyki i stosowania się do niego we wszystkich realizowanych działaniach, co obejmuje także sposób w jaki firma prezentuje się w sieci. Specjaliści home.pl, którzy byli odpowiedzialni za współpracę z Klientem i przygotowanie projektu strony internetowej pozostawali w ścisłym kontakcie z przedstawicielami spółki, jak i z pełną treścią Kodeksu etyki PGZ upewniając się, że strona internetowa będzie spełniała wszystkie wymogi grupy w każdym elemencie.

PGZ podkreśla w szczególności znaczenie utrzymania odpowiedniej reputacji firmy, dbania o jej profesjonalny wizerunek, zapewniania bezpieczeństwa informacji i danych, a także orientacji na Klienta, rozumienia jego potrzeb, zapewniania wysokiej jakości produktów oraz stosowania się do najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony oraz norm międzynarodowych.

Projekt strony internetowej dostosowany do wymogów PGZ

Czytelny szablon, intuicyjna nawigacja, profesjonalny wygląd strony internetowej, w pełni funkcjonalne menu i dostosowanie treści do potrzeb osób z niepełnosprawnościami to podstawowe elementy, na których skupiliśmy się podczas projektowania nowego wyglądu witryny. Ze względu na specyfikę branży, w jakiej działa oraz dodatkowe wymagania postawione przez Kodeks etyki PGZ, na każdym etapie rozwoju strony nasi specjaliści weryfikowali wprowadzane zmiany i elementy wyglądu z oczekiwaniami Klienta.

Przed rozpoczęciem działań przeprowadziliśmy audyt dotychczasowej strony Klienta, a także analizę konkurencji, rynku oraz (w dalszej kolejności) słów kluczowych. Zajmowaliśmy się zarówno przygotowaniem samej strony internetowej, jak i treści, stawiając na bliską współpracę naszych specjalistów projektowania stron WWW oraz specjalistów contentu i SEO.

Menu i nagłówek – above the fold

Treści widoczne bezpośrednio po otwarciu się strony internetowej to przede wszystkim czytelne menu oraz slider (suwak) w nagłówku, wyświetlający zdjęcia z galerii (m.in. zdjęcia ofertowe). Dla użytkownika automatycznie widoczne jest także logo Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz spółki ZURAD, wyraźnie wskazujące na przynależność firmy do PGZ. Do dyspozycji użytkownika pozostaje również przycisk edycji strony na potrzeby osób z niepełnosprawnościami,

Menu główne na stronie internetowej

Układ strony głównej

Poniżej linii załamania (tzw. below the fold) użytkownik otrzymuje kafelkowy podgląd oferty ZURAD, z przyciskami przekierowującymi bezpośrednio do odpowiednich podstron. W dalszej części umieściliśmy także sekcję „Dlaczego My”, „Nasze projekty” oraz „Nasze koncesje i certyfikaty”, które budują zaufanie, wiarygodność i pozycję firmy jako eksperta w dziedzinie.

Kafelki z ofertą na stronie WWW

Stopka

Aby ułatwić nawigację użytkownika, zrezygnowaliśmy z opcji pływającego menu. W efekcie dostęp do wszystkich najważniejszych sekcji informacyjnych jest bardziej przejrzysty, a w rozbudowana stopka wzbogacona została o sieć podstron ofertowych. Umieściliśmy w niej także odnośnik do kodeksu etyki PGZ, a także wszystkich dokumentów dotyczących wdrożonych rozwiązań w zakresie ochrony danych osobowych, polityki prywatności i bezpieczeństwa informacji. Kwestie te są wymagane dla spełnienia założeń kodeksu etyki PGZ i muszą pozostać łatwe do odnalezienia z każdej lokalizacji w obrębie witryny.

Przykład stopki na stronie internetowej

Szablon

Prosta szata graficzna połączona z neutralną, biało-granatową paletą kolorystyczną dodaje stronie profesjonalnego wyglądu i wzmacnia efekt budowania wizerunku eksperta. Wszystkie elementy graficzne dobrze ze sobą współgrają, nie są umieszczone przypadkowo, a spora ilość przestrzeni wokół tekstów eliminuje wrażenie bałaganu i przesytu treści na stronie.

Efekty współpracy przy budowie strony internetowej

Budując firmową stronę internetową dla branży, w której poza standardowymi wymogami i trendami obowiązują dość ścisłe wytyczne dla etyki i bezpieczeństwa, nasi specjaliści na każdym etapie pracy upewniają się, że wszystkie elementy są realizowane zgodnie z założeniami, a sama strona internetowa pozostaje w dalszym ciągu atrakcyjna i użyteczna dla odbiorcy. Nasz Klient jest zadowolony z efektów, jakie udało się osiągnąć w krótkim czasie. Ostateczny wygląd witryny bardzo dobrze komponuje się z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej marki.

Jeśli potrzebujesz nowego projektu firmowej strony internetowej opartego o szczegółowe wytyczne, dopasowanego do określonych standardów lub stworzonego z myślą o użyteczności dla wszystkich, także niepełnosprawnych użytkowników sieci – wypełnij formularz kontaktowy:

Sprawdź również nasze inne realizacje i przykłady współpracy:

home.pl wspiera rozwój firm w Internecie

home.pl jest największym w Polsce dostawcą usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet firma jest liderem branży również w Europie.

#wspieramyrozwójfirm