Strona internetowa zakładu pogrzebowego nie jest zleceniem, z którym w home.pl spotykamy się często. Coraz więcej firm z branży wyraża jednak zainteresowanie wejściem do sieci. Klienci poszukują informacji o firmach pogrzebowych online, ponieważ zależy im na szybkim i łatwym kontakcie oraz realizacji usługi. Nasz klient, zakład pogrzebowy Memento Mori z Warszawy, mierzył się z wyzwaniem pozyskania większej liczby klientów przy rosnącej konkurencji lokalnej. Dzięki naszej pracy udało się zwiększyć ruch na stronie o ponad 200% i osiągnąć miejsce w TOP 5 w Google dla najważniejszych fraz. Jak to zrobiliśmy?
Strona internetowa w branży pogrzebowej – podstawowe założenia
Przygotowanie projektu strony WWW dla domu pogrzebowego pod kątem szablonu, treści czy SEO przypomina budowanie każdej innej strony internetowej. Dom pogrzebowy Memento Mori oczekiwał przygotowania kompletnej strony od podstaw, łącznie ze stworzeniem treści na krótki poradnik utworzony dla potencjalnych klientów.
Celem miało być przyciągnięcie uwagi większej liczby osób poszukujących takich usług w Warszawie przez wybicie się na wyższe pozycje w wyszukiwarce Google i pojawienie się na mapach Google. Dzięki naszym staraniom udało się tę część zadania wykonać bez zarzutów – oferta zakładu była widoczna na mapach Google.
Jak zbudować stronę internetową dla domu pogrzebowego?
Po wstępnej analizie oczekiwań klienta, konkurencji oraz słów kluczowych, które mogą mieć znaczenie dla tej branży i pozwolą wybić się wysoko w SERP, pracę nad stroną internetową https://memento-mori-warszawa.pl/ rozpoczęliśmy od wyboru motywu.
Ze względu na charakter świadczonych usług i specyfikę branży musieliśmy wybrać projekt minimalistyczny, klasyczny, ale z elementami nowoczesnych i profesjonalnych stron WWW dających poczucie, że strona jest świeża. Na stronie głównej wprowadziliśmy między innymi listę usług w postaci klikalnych ikon przenoszących użytkownika do dedykowanej podstrony dla każdej usługi.
Lekka i czytelna czcionka użyta w większości tekstów na stronie została połączona z elementami kursywy oraz małymi zdobnikami w postaci krzyży przy nagłówkach na stronie. Całość wygląda czytelnie, tekst może się wyróżniać, a równowaga pomiędzy tekstem i zdjęciami poglądowymi wyeliminowała poczucie przytłoczenia treścią.
Najważniejsze elementy strony WWW zakładu pogzebowego
Przypięte menu otwiera stronę internetową, dając użytkownikowi szybki wgląd w rodzaj treści, jakie znajdzie na stronie. Niektóre z kategorii umieszczonych w menu są rozwijane, co ograniczyło ich ilość na pasku do niezbędnego minimum. Menu jest czytelne i łatwe w nawigacji po stronie. Nad nim umieściliśmy nagłówek, który informuje użytkownika o danych kontaktowych firmy.
Jako że menu nie jest pływające, dla ułatwienia nawigacji po stronie umieściliśmy w prawym dolnym rogu automatyczny przycisk przenoszący użytkownika ponownie na początek strony.
Wezwanie do działania – jakie rodzaje Call to Action dobrze działają na stronie WWW?
To, co okazało się dla skutecznego pozyskiwania klientów kluczowe, to umiejętne rozmieszczenie przycisków CTA (Call to Action). Tylko w ten sposób ułatwiamy użytkowników szybkie nawiązanie kontaktu z firmą. Co najważniejszych CTA na stronie zakładu należą:
- klikalny numer telefonu,
- odnośnik do map Google pod adresem siedziby domu pogrzebowego.
Pierwsze CTA na stronie naszego Klienta umieściliśmy już w nagłówku strony. W przypadku działalności domu pogrzebowego, nawiązanie kontaktu telefonicznego lub osobistego jest celem końcowym – „Zadzwoń do nas 24h” jest w tym wypadku jak najbardziej trafione.
Jak ułatwić kontakt z zakładem pogrzebowym?
Dane kontaktowe naszego Klienta pojawiają się na stronie aż w 4 miejscach – w nagłówku ponad menu, w stopce, a także na dedykowanej podstronie „Kontakt” – tam oprócz danych udostępniliśmy także prosty formularz kontaktowy ułatwiający podjęcie rozmowy z domem pogrzebowym bez konieczności telefonowania.
Powracając do celu działań, a więc pozyskania nowych kontaktów dla naszego Klienta, położenie nacisku na możliwości kontaktu było dla nas niezwykle ważne.
Optymalizacja strony WWW zakładu pogrzebowego
Kwestia optymalizacji w przypadku strony internetowej dla domu pogrzebowego nie odbiega od standardów, jakie stosujemy przy projektowaniu innych stron WWW. Optymalizacja techniczna, w tym odpowiednie przygotowanie rozmiarów zdjęć, opisów title, description i alt dla zdjęć, wprowadzenie przejrzystej nawigacji po stronie, poprawa prędkości ładowania oraz stworzenie strony responsywnej to główne działania, jakie przełożyły się na dobry wynik strony w oczach robotów Google.
W kwestii SEO pracowaliśmy przede wszystkim z opisami działalności oraz usług na stronie głównej i dedykowanych podstronach, korzystając z ustalonych w audycie wstępnym fraz kluczowych krótkich i długiego ogona. Dzięki wprowadzeniu na stronie poradnika dotyczącego tematyki związanej z organizacją pogrzebów mieliśmy do dyspozycji dodatkową treść przygotowaną pod pozycjonowanie.
Wyniki – jak zoptymalizować stronę www domu pogrzebowego?
Nadrzędnym celem naszego Klienta było zbudowanie widoczności firmy w sieci i przyciągnięcie uwagi nowego grona klientów. W branży pogrzebowej nikt nie nastawia się na stałych klientów, dlatego kluczem jest budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia oraz zaufania w taki sposób, aby klienci polecali usługi firmy swoim bliskim potrzebującym pomocy przy organizacji pogrzebu. Pojawienie się w TOP 5 SERP dla frazy „Dom Pogrzebowy Warszawa” oraz innych fraz kluczowych pozwoliło nam osiągnąć cel pierwszy: wybicie się ponad konkurencję i zdobycie wysokiej widoczności firmowej strony.
Poza wynikami SERP, nasz Klient oczekiwał konwersji – realnych wzrostów zainteresowania jego usługami i kontaktów prowadzących ze strony www oraz formularza kontaktowego. Cel ten udało się osiągnąć, zyskując ponad 200% więcej kontaktów zgłaszających się do firmy klienta i podających stronę WWW jako miejsce, w którym znaleźli dane kontaktowe domu pogrzebowego.
Na wynik taki nie musieliśmy czekać długo – po zakończeniu optymalizacji i pojawieniu się strony w TOP 5 Google dla kluczowych fraz branżowych, szybki wzrost aktywności formularza kontaktowego i przekierowań ze stron internetowej był widoczny już po miesiącu.
Potrzebujesz strony www dla swojej firmy? Chcesz zwiększyć ruch na stronie i poprawić jej widoczność w SERP? Zgłoś się do home.pl wypełniając formularz dostępny pod adresem: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/. Zaopiekujemy się Twoją stroną www kompleksowo.
Budowa stron internetowych na zamówienie – o czym warto wiedzieć?
Każda branża, każdy klient, każdy użytkownik szukający konkretnych usług w sieci ma swoje potrzeby. Branża pogrzebowa nie jest sezonowa, nie jest również nastawiona na polecanie i rekomendacje. Z drugiej strony kluczowym aspektem jest w tym przypadku skuteczne pozyskiwanie kontaktu do potencjalnego klienta, tak aby pomóc mu w trudnym i wyjątkowym czasie. Poprawa widoczności w Internecie dla zakładu pogrzebowego oraz umiejętna budowa strony internetowej przełożyła się bardzo dobre rezultaty.
Jeżeli szukasz sposobu na dotarcie do swoich klientów – jesteśmy do Twojej dyspozycji. Być może Twoja dotychczasowa strona internetowa nie jest wykonana profesjonalnie, a może w ogóle jej nie masz – może pora to zmienić? Wypełnij formularz pod adresem https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, a nasi eksperci skontaktują się z Tobą i bezpłatnie wycenią wykonanie projektu firmowej strony internetowej.